Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Hoppas detta blir känt vad han har gjort där han bor så att han inte får chansen att utnyttja några fler barn.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Fast han har avtjänat sitt straff, varför ska han inte få träna/tävla och driva ett utbildningsstall?

Kan hålla med om att han inte bör jobba med barn och ungdomar men han måste ju få leva och tjäna sitt uppehälle samt tävla hästar om han vill det.

Innan någon går i taket så tycker jag också att brottet han har gjort är fruktansvärt och avskyvärt men han kan ju inte sluta existera.
Långt ifrån potentiella offer helst.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Klart mannen är tillbaka i ridsporten, finns väl ingen annan bransch där gottepåsen är så tillgänglig, ja förutom musikbranschen då.

Finns väl ingen annan bransch som blundar för detta så mkt som ridsporten heller.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

J-la skandal - ut med namnet (det nya) på karln så kan vi gemensamt se till att han inte får ett enda tränaruppdrag mer! Varför ska han ha fler chanser? Tror du att tjejerna han utsätter får någon chans att göra det han gjorde ogjort?

Skrämmande.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Finns en aktuell tråd på forumet flashback där det nya namnet framgår dvs länk till hans nya facebookprofil. Titta in på aktuella brott och kriminalfall så hittar du tråden.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

J-la skandal - ut med namnet (det nya) på karln så kan vi gemensamt se till att han inte får ett enda tränaruppdrag mer! Varför ska han ha fler chanser? Tror du att tjejerna han utsätter får någon chans att göra det han gjorde ogjort?

Skrämmande.

Vad vinner du på att det blir klappjakt på honom?

Det man kan hoppas är ju att han har varit ärlig mot sin nuvarande flickvän så att iaf hon vet vad han suttit inne för (hon är "lite yngre" än vad han är).
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Vad vinner du på att det blir klappjakt på honom?

Det man kan hoppas är ju att han har varit ärlig mot sin nuvarande flickvän så att iaf hon vet vad han suttit inne för (hon är "lite yngre" än vad han är).

Hon kanske liksom jag och många andra tröttnat på kärringar inom ridsporten som alltid håller männen bakom ryggen oavsett om dom pillar på barn eller inte (bara det inte handlar om deras egna barn).

Det är ett jädra daltandes inom ridsporten när det handlar om detta.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det finns väl inte någon som försvarar det han gjort? Wrangler uttryckte det rätt bra i sitt inlägg...

Kanske alla idrottstränare skulle behöva visa utdrag ur brottsregistret, oavsett vilken sport man utövar.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Det finns väl inte någon som försvarar det han gjort? Wrangler uttryckte det rätt bra i sitt inlägg...

Skojar du? .... Det är inte första gången sådant här händer och tja jag vet en hel jäkla drös med kärringar inom ridsporten som viftar bort , blundar och åmar sig när sådant här kommer på tal.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Tycker jag vore en bra idé - oavsett sport. Varför inte? MEN långt ifrån alla pedofiler har blivit dömda så det springer en hel del "lösa" runt våra barn och ungdomar.

Ni som sitter här och tycker att denna kille ska "ha en ny chans" - läs artikeln i Aftonbladet om tränare som gjort sig skyldiga till övergrepp, om vad detta ** har gjort! Tycker ni att han ska ha en ny chans att ge sig på andra barn??? Jag tycker att det är vidrigt och att om vi ska ha en chans att skydda våra ungar så MÅSTE vi reagera och vi måste agera och kasta ut sådana personer från barn och ungdomsverksamhet!

Och sluta håll dem bakom ryggen - det spelar ingen roll om det skulle vara elitryttare eller om de har ett känt namn, se till att sprida ordet om vad de har sysslat med. Jag tror inte på "botade" pedofiler.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Handlar det om våldtäkt eller "våldtäkt"?
Alltså brottet eller bara rubriceringen (som det ju blir på minderåriga). Bara en undran, för när jag var i den åldern(13-15) så rände de flesta av mina kompisar efter de få män som var i stallet och hade gladligen gjort både det ena och det andra om de fått...
Tycker bara det är en viss skillnad.

Missförstå mig rätt - jag försvarar det inte på något sätt och jag tycker vuxna män som ligger med tjejer under 18 är vidriga, men jag tycker ändå det är fel att stänga ute folk ur samhället bara för att de gjort något korkat.
Han har ju fått sitt straff.

Däremot kan man ju tycka att alla pedofiler av olika slag borde kontrollerar noga och inte få ha verksamhet där de kan bli ensamma med barn.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

*kl*
Det kanske är dags att Ridsportförbundet drar igång något projekt som lär unga tjejer säga nej?

"Problemet" med att män inom hästsport är på yngre tjejer är ju inget nytt problem, det fanns ju redan när jag var yngre. Och det förekommer inom alla grenar.

Och var ska man dra gränsen till vad som är okej, är det okej så fort tjejen är över 15?
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Så du tycker att vi ska lägga ansvaret på de unga tjejerna - DE ska lära sig säga nej? Jag tycker att vuxna karlar ska hålla sina smutsiga labbar från barn PUNKT. De ska inte ens "ställa frågan" för tusan!

Man blir beklämd av att läsa era inlägg som indirekt, ännu en gång, försöker lägga ansvaret på tjejerna, barnen. Ska tjejerna också tänka på om de bär utmanande kläder, som t ex åtsittande ridbrallor?? Kan ju hända att det triggar ngt av de här svinen? Förbannad blir man. Skicka gubbjä-ln till mig så kan jag förklara för honom hur ett nej ser ut.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Ni som sitter här och tycker att denna kille ska "ha en ny chans" - läs artikeln i Aftonbladet om tränare som gjort sig skyldiga till övergrepp, om vad detta ** har gjort! Tycker ni att han ska ha en ny chans att ge sig på andra barn??? Jag tycker att det är vidrigt och att om vi ska ha en chans att skydda våra ungar så MÅSTE vi reagera och vi måste agera och kasta ut sådana personer från barn och ungdomsverksamhet!

Och sluta håll dem bakom ryggen - det spelar ingen roll om det skulle vara elitryttare eller om de har ett känt namn, se till att sprida ordet om vad de har sysslat med. Jag tror inte på "botade" pedofiler.

Jag tycker det är ganska förmätet av dig o andra att sitta här och anklaga folk för att hålla våldtäktsmän eller pedofiler bakom ryggen för att vi inser att de inte kan sluta existera. Var god och pådyvla inte mig och andra sådana åsikter tack.:mad:

Att tävla/jobba med hästar och jobba med barn behöver definitivt inte vara samma sak!

Vill du förbjuda denna person (vem det nu är, jag har ingen aning) att tävla och utbilda hästar? Kasta ut honom som du säger, vart ska du kasta honom då? In i vilken branch???
Vem har erbjudit honom "en ny chans att ge sig på barn"???
Vem har sagt att han ska jobba med barn eller ungdomar överhuvudtaget???
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Ja du verkar ju själv sitta inne på en väldigt hållbar och långsiktig lösning på problemet. :grin:
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Så du tycker att vi ska lägga ansvaret på de unga tjejerna - DE ska lära sig säga nej? Jag tycker att vuxna karlar ska hålla sina smutsiga labbar från barn PUNKT. De ska inte ens "ställa frågan" för tusan!

Man blir beklämd av att läsa era inlägg som indirekt, ännu en gång, försöker lägga ansvaret på tjejerna, barnen. Ska tjejerna också tänka på om de bär utmanande kläder, som t ex åtsittande ridbrallor?? Kan ju hända att det triggar ngt av de här svinen? Förbannad blir man. Skicka gubbjä-ln till mig så kan jag förklara för honom hur ett nej ser ut.

Nej, jag lägger inte ansvaret på tjejerna. Men läs domen!
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Du får ursäkta mig men om man ska stänga av alla inom ridsporten som utnyttjat unga tjejer, eller killar, så hade väldit många aktiva tävlingryttare fått sluta med sitt jobb. Du är väl inte så blåögd att du inte tror att det förekommer att stalltjejerna blir ihop med de kända ryttarna/ kuskarna.
Jag har sett massor av detta på både tävlingsbanor och i stall. Är de myndiga är det faktiskt inte mitt val att blunda utan det är faktiskt deras val. Jag kan bara råda och be dem tänka efter innan.

Läs hela domen i detta fall innan du låter drevet gå som en dålig kvällstidningsjournalist.

Sen kan jag säga att det för mig som aktiv brottsofferstödjare är en milsvid skillnad mellan en överfallsvåldtäkt och ett fall där en person som inte är byxmyndig ställer upp på sex. Inget av alternativen är bra men är väldigt oika!!!!!

Däremot måste våra tjejer lära sig säga NEJ till sex och att de lär sig att om en kille bara vill ha sex så ska de dra öronen åt sig. Gäller inom hela samhället, inte bara inom sportens värld.
Detta betyder inte att jag inte anser att även killarna ska lära sig hålla snoppen i byxan och tänka efter en gång till innan de blir ihop med en yngre tjejer.
 
Sv: Våldtäktsdömd tränare tillbaka i ridsporten

Här glömmer du ju den viktigaste poängen! Det rör sig inte bara om en vuxen som haft sex med en mindreårig tjej. Han stod dessutom i en maktposition och det han har gjort är jmfbart med en lärare som sexuelt utnyttjar sin elev. Sånt får bara inte hända, spelar öht INGEN roll om tjejen "ville" det (det ville hon nog inte, brukar du anmäla dina partners för våldtäkt??). Det är alltid den vuxna läraren, ridlärare, prästen eller vad han nu är som har ansvaret!

Fram för en lag om kastrering av alla väldtäktsmän! Det vore ett utmärkt straff. Och ja, jag tycker de borde hängas ut med namn så alla vet vad de har gjort. Jag skulle blivit vansinnig om jag hade en dotter som blivit våldtagen av en som visade sig vara tidigare dömd för det samma men som bara bytt namn och fortsatt hålla på. :crazy:

Om något är naivt, så är det att tro at sexbrottslingar ändrar sig.....
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
612
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 267
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp