Bukefalos 28 år!

Domän och webhotel

M

Mykatt

Jag undrar om jag köper en domän, ingår då webhotel? Kan någon förklara detta lite närmre för mig...?
 
Det beror på var du köper domänen. En del säljer bara namnet, andra har även webhotel.
Ska du ha båda så är det oftast så att du köper tjänsten 'webhotel' och får domännamnet 'på köpet' (eller till lägre pris än om du bara köper namnet) när du binder upp dig för en viss tid på hotellet.
 
Re: Domän och webbhotel

Om du ska ha en .se-domän är det klokt att köpa det tillsammans, eftersom .se bara säljs genom ombud. Det billigaste jag har funnit i det fallet är www.loopia.se .

Annars kan du köpa separat t ex en .nu-domämn hos www.nunames.nu .

För .info- och ,com-domäner tycker jag att www.resurser.net och www.spray.se verkar prisvärda. Jag har en tråd om dem på detta forum, men det har inte blivit så många svar.

Via www.joker.com kan du köpa dessa domäner utan webbhotell.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag älskar fastigheter och jag har en dröm att äga fastigheter för uthyrning. Men hur börjar man? Innan var det bara en dröm och en...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Hur funkar det på ert jobb, ligger tiden ni jobbar in klämdagar utanför den maximala veckoarbetstiden eller ingår klämdagarna inom den...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 561
Senast: Anna
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 289
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp