Klämdagar och max veckoarbetstid

the_connemara

Trådstartare
Hur funkar det på ert jobb, ligger tiden ni jobbar in klämdagar utanför den maximala veckoarbetstiden eller ingår klämdagarna inom den gränsen? Tycker det verkar lite olika och ska rota i det nästa vecka men tänkte det finns väl ett brett urval att fråga här på buke hur det fungerar hos er 😁
 
Samma här, klämdagar är inte inarbetad tid eller arbetstidsförkortning hos oss (statlig myndighet) Vi har ett par "halvdag före helgdag" däremot som ligger som lediga enligt kollektivavtal.
 
Hur funkar det på ert jobb, ligger tiden ni jobbar in klämdagar utanför den maximala veckoarbetstiden eller ingår klämdagarna inom den gränsen? Tycker det verkar lite olika och ska rota i det nästa vecka men tänkte det finns väl ett brett urval att fråga här på buke hur det fungerar hos er 😁
Jag jobbar kommunalt. Jag är alltid ledig klämdagar, däremot är dag före röd dag alltid fullängd.
 
Hur funkar det på ert jobb, ligger tiden ni jobbar in klämdagar utanför den maximala veckoarbetstiden eller ingår klämdagarna inom den gränsen? Tycker det verkar lite olika och ska rota i det nästa vecka men tänkte det finns väl ett brett urval att fråga här på buke hur det fungerar hos er 😁
Anställd regionalt, jobbar alla klämdagar :). Gjorde jag när jag jobbade som privat anställd också.
 
Jag tror vår "normarbetstid" eller nått är 37,5 h/v (höftar, har inte kollektivavtalet framför mig) men vi jobbar 40 h/vecka och har därmed "jobbat in" de lediga dagarna vi får enligt kollektivavtalet (tror inte vi har klämdagar därmed halvdagar före röd dag typ).
 
Har arbetstidsförkortning, är ledig klämdagar och arbetar förkortad dag före röd dag/lördag
 
Jag jobbar kommunalt. I den här kommunen är vi lediga klämdagar och jobbar halvdag dagen före röd dag. Det har inte varit likadant i alla kommuner där jag jobbat.
 
Jag tror vår "normarbetstid" eller nått är 37,5 h/v (höftar, har inte kollektivavtalet framför mig) men vi jobbar 40 h/vecka och har därmed "jobbat in" de lediga dagarna vi får enligt kollektivavtalet (tror inte vi har klämdagar därmed halvdagar före röd dag typ).

Har ni maximal veckoarbetstid eller det är inte reglerat så i kollektivavtalet?
 
Och har ni en maxveckoarbetstid? Ingår klämdagarna i den eller jobbar ni tid utöver den för att vara ledig?
Ah förlåt, vi jobbar in dom i vår ordinarie arbetstid :)
Vi jobbar 8h 15 min 9 månader om året, fullängd dag före röd dag etc och det täcker upp att vi sommartid jobbar 7h 15 min och klämdagar är alltid lediga utan att vi behöver kompensera på annat sätt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
469
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 548
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp