Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Slemhinnan är skör i slutet och brister lätt, är blodmängden liten skulle jag sluta oroa mig över fölet :)

Min häst styr mig som sin slav; klia här inte där, jag måste gå ut till henne i hagen hon kan inte komma till mig... Äta morötter och havre (bojkotta mineraler) :cool: jag som är ASbestämd annars, tror jag funnit min akilleshäl :love:

Får jag ett fuxsto ska jag springa näck runt stallet :D
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

kl

Grattis till er som fått bebis!! Kul att de äntligen börjat titta ut här i tråden! Min dam har 39 dagar till beräknad fölning och är i vanlig ordning inte direkt jättetjock, och som vanligt älskar hon att vara dräktig. Hon har verkligen det där drömska i blicken ni vet. Härligt!

Försökte ta en bild när hon var utan täcke häromdagen, men damen ville inte stå stilla utan skulle fram och kela lite med matte, lilla hjärtehästen!

dsc_1397_51602447e087c319f0fe358d.jpg


dsc_1400_51602432ddf2b3565c7d7a58.jpg
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Hejsan hoppar in här men har följt era spännande inlägg ett tag ;) . Har ett kallblodstrsto som bet förra året , brunsta som en tok när vi fick hem henne men på UL 18d va hon dräktig ,hon fortsatte brunsta så jag tog ett blodprov vid 120d och det visade att hon ej va dräktig och senare tog jag ett urinprov som också det visade att hon EJ va dräktig . Men hela tiden har det kännts som hon ändå är dräktig :) nu sista veckorna har hon fått mer dräktigmage och har blivit så mkt mer gosig fixar med min dotters hår och hela henne samtidigt som hon smågnäggar så sött :) man får inte hålla händerna länge på hennes högra sida av magen då flyttar hon sig lite surt (har tyckt att jag sett fosterrörelser där):o juver har blivit lite större och svullen framför, så har hon vart i ca 2 mån äter inte med samma aptit småkissar efter hon kissat, bäddat lite i sin box vid ett par tillfällen. mår annars bra och är glad och pigg men trots det även tröttare. Står mera själv i hagen nu (hon går med ett annat sto). Har inte velat rektalundersöka henne då hon var spänd och stressad vid första UL.Jag har hela tiden räknat henne som dräktig vad gäller foder etc. Jag tror att det kommer en fölis, eller blir jag lurad ;) vad tror ni?:o Har ngn mer fått samma svar på prover och det har kommit en fölis ändå? Idag är hon isf på dygn 327 ;) Moderator/admin ta bort mitt inlägg om det inte passar in här :) Vill även önska alla som går i väntan och som har fått sina fina fölisar stort lycka till :) ska försöka fixa bild men jag måste ha hjälp hihi inge duktig på data direkt ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Hejsan hoppar in här men har följt era spännande inlägg ett tag ;) . Har ett kallblodstrsto som bet förra året , brunsta som en tok när vi fick hem henne men på UL 18d va hon dräktig ,hon fortsatte brunsta så jag tog ett blodprov vid 120d och det visade att hon ej va dräktig och senare tog jag ett urinprov som också det visade att hon EJ va dräktig . Men hela tiden har det kännts som hon ändå är dräktig nu sista veckorna har hon fått mer dräktigmage och har blivit så mkt mer gosig fixar med min dotters hår och hela henne samtidigt som hon smågnäggar så sött man får inte hålla händerna länge på hennes högra sida av magen då flyttar hon sig lite surt (har tyckt att jag sett fosterrörelser däro juver har blivit lite större och svullen framför, så har hon vart i ca 2 mån äter inte med samma aptit småkissar efter hon kissat, bäddat lite i sin box vid ett par tillfällen. mår annars bra och är glad och pigg men trots det även tröttare. Står mera själv i hagen nu (hon går med ett annat sto). Har inte velat rektalundersöka henne då hon var spänd och stressad vid första UL.Jag har hela tiden räknat henne som dräktig vad gäller foder etc. Jag tror att det kommer en fölis, eller blir jag lurad ;) vad tror ni?:o Har ngn mer fått samma svar på prover och det har kommit en fölis ändå? Idag är hon isf på dygn 327 Moderator/admin ta bort mitt inlägg om det inte passar in här Vill även önska alla som går i väntan och som har fått sina fina fölisar stort lycka till ska försöka fixa bild men jag måste ha hjälp hihi inge duktig på data direkt ;)

Nej jag tror inte ditt sto är dräktigt. Hormoner kan spöka och med tanke på att du fodrat henne som en dräktig så är det inte konstigt att hon är tjockare nu;)

Ta ut veterinär och be dem kolla. Min fick lugnande när de skulle undersöka henne, det gick jättebra!

Tillägg: Ta inte med så många smilisar, bli otroligt jobbigt att läsa.
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Tillägg: Ta inte med så många smilisar, bli otroligt jobbigt att läsa.

När man ändå är inne på "jobbigt att läsa" vore det bra om folk inte använde citatsvar när de svarar på ett inlägg som ligger precis före.
Jag får spel när nån först lägger in 5 bilder på en häst, sen svarar 3 personer med citatsvar, och lägger till "jättesöt".
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

När man ändå är inne på "jobbigt att läsa" vore det bra om folk inte använde citatsvar när de svarar på ett inlägg som ligger precis före.
Jag får spel när nån först lägger in 5 bilder på en häst, sen svarar 3 personer med citatsvar, och lägger till "jättesöt".

Instämmer!
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

När man ändå är inne på "jobbigt att läsa" vore det bra om folk inte använde citatsvar när de svarar på ett inlägg som ligger precis före.
Jag får spel när nån först lägger in 5 bilder på en häst, sen svarar 3 personer med citatsvar, och lägger till "jättesöt".

Å här får vi ett citatsvar till;) Men instämmer. Jag brukar ta bort bilderna när jag gör citatsvar. Dock har jag svårt att göra det på min mobil:/ Då brukar jag välja snabb snar ist.
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Kan tycka att citatsvar är totalt onödigt så länge man inte svarar på ett inlägg flera sidor bak i tråden.

Jag tänkte höra om någon har tips på bra "hovskydd". Min dam är rejält ömfotad barfota men ska ju inte vara skodd vid fölning så funderar på hur jag kan hjälpa henne. Har en easybbots men den är ingen höjdare nu när det är lerigt i hagen. Skulle vilja ha nåt enklare, mer som en strumpa som skyddar. Någon med tips?
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Testa med en vanlig hel sula och sätt fast den med vetflex och silvertejp=)?

Kan funka, men svårt i dessa blöta tider.
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Hej
Tror inte att ditt sto är dräktigt, har gjort samma resa med mitt sto. Hennes mage rörde sig så man kunde tro att det var två föl i den, men det var inget föl i hennes mage.;)
//Suss
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Får också känslan av att hon inte är dräktig.. Ett sto kan verka väldigt dräktigt bara för att man vill det.. Vet hur det är :(
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Idag hade det äntligen hänt något! Juvret är som en tegelsten (efter att ha varit fyllt i över 2 veckor så är det nu sprängfyllt)! Och en yttepytte liten kristall satt på ena spenen, och även spenarna var nu spända! Visst tyder väl det på att det borde bli föl snart!?
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Mitt sto har betett sig precis som din.
Resorberade någon gång mellan 30-45dygn....
Hon själv har varit helt säker på att hon är dräktig, magen växt o massa andra tecken.
Gjorde ett kissprov på henne i vintras som visade negativt.
Litade inte på det så åkte o gjorde ett ul, livmodern var "dräktig" men där fanns inget foster.
Nu ska hon betäckas om och jag väntar på att brunsten ska komma igång! Vi sprutade henne efter ul för att hon skulle komma ur skendräktigheten o komma i brunst men den kom aldrig igång så får ge henne en dos till...
Hoppas på bättre lycka nästa år!
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Bukefalos vore roligare om ni som är lättirriterade slutade gnälla på gula gubbar och citat!
Försök att se det positiva i saker och var lite glada, ingen gör 'fel' vi tycker bara olika!!
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Men se då det positiva i att vi uppmanar folk att inte ta citatsvar på inlägg med 17 bilder?

Bukefalos vore roligare om det var lättläst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 215
Senast: Nougat
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
103 937
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 800
Senast: ino_124
·
Avel Nu har jag väntat ett bra tag på att någon annan ska skapa denna tråd, och nu orkade jag inte vänta längre utan tog saken i egna händer...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
53 975
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp