Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Precis så gör Meduza också!
Sen går hon ett helt varv i boxen med höga bakben och slår sig i magen, biter sig i magen och slår argt med svansen och kastar med huvudet!
Vi hoppas också på föl inatt!
Min veterinär kollade med ultraljud både på dygn 17 och 34 och sen hoppade jag 90 dygns för att slippa lasta henne, hon är transporträdd och sen hade jag veterinären ute för 1,5 månad sen och då sa hon också att det nog var lång tid kvar och det hade hon ju rätt i...
Dygn 353 idag så nu är det faktiskt dags tycker jag och mina medvakare...!
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Fendi gör också så, biter sig själv i sidan, irriterad och går runt i boxen med höga bakben, precis som du beskriver. Åh vad hon är less, min lilla häst. Ponnyn bryr sig inte nämnvärt men hon har ju längre kvar, är lite tröttare än vanligt bara.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Kl
Heja heja allihop :bump::bump::banana:

En häst in grannbyn är hög dräktig och där kan vi snacka släppta bäckenband :D
Såg ut som en gammal benig kossa om baken idag!
Stod med svansen på sniskan o ville in så det är nog fler som får föl inatt!

Älva tar det lugnt o njuter av all extra uppmärksamhet hon får av alla :cautious:
335 dagar idag och dröjer nog ett tag till...
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Jag tycker Fendi också ser ut som en benig kossa, hon är inte alls lika vacker som hon brukar.

Hon är ju bara på dygn 317 så tror inte hon fölar riktigt än, 320 bör hon gå i alla fall. Men hon ser färdig ut :)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Tingeling trampar inte runt. Blir nog inget föl inatt heller.
Men jag plågar mig själv ändå :D
Man vet ju aldrig. Tänk om hon bara lägger sig ner och fölar när jag minst anar det!!! :eek:
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Haha sån är jag med ;)
Är rätt säker på att det dröjer ett tag till men ändå vågar jag inte sluta hålla koll på henne!
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Nej det är första så jag vet inte alls hur hon ligger till. Hon är själv född på dygn 323 och det är ju ganska tidigt så man vet ju inte :) vågar inte låta bli att vaka redan. Tänk så trött jag kommer bli om hon går över en månad :D
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Här hos mina föräldrar sover jag, min syster och min andra systers dotter...
Haha alla med kläder på så att vi hinner ut i stallet och ibland sover även mina barn här och hunden!
Mannen sover än så länge hemma...
Värsta schemat för vilken tid vem skall vaka osv...
Inne på dygn 23 nu som vi vakar...
Dygn 353...
Jo vi hoppas på inatt men nu har hon lugnat sig igen och ställt sig för att sova?!
Vi kanske får vaka en vecka till?
Drygt är det iaf!
Tur att jag får hjälp att vakta.... Tog ledigt tre veckor men det räckte inte visade det sig...
Tycker inte det är rättvist om ni andra får föl före dygn 350...! :-)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Väntar inget föl i år, men denna tråd är ju den som är mest spännande att gå in på, lycka till alla som väntar.

Slänger in en liten földans till er alla.

:bump::banana::bump::banana:
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

*kl*

Min Jawa är på dygn 336 idag. Har dom två andra gångerna fölat på 345 och det blir nog så i år med, för hon ser inte alls färdig ut. Installad med kamera och sele är hon iaf nu, så vi är redo.

Den andra är på 307 dygn idag.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Och här är vi på 348 dygn..

Inga tecken alls på att föla, juvert är visserligen spänt på mornarna nu när dom flyttat in på box, men när jag plockar in på kvällarna är det bara taxöron som hänger.. :cautious:

Visserligen hennes 3e föl så juvert kan ju växa till snabbt när det närmar sig. Men dom andra två dräktighetens så har hon haft gigantiskt juver (läser ut som en mjölkeko..) så jag tror att det är en bit kvar..

Jag räknar 330 dygn från sista betäckningen, men det kan ju kvitta för det är vi långt förbi.. :eek:
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Kl
Vad 'är det frågan om:meh:

min väninna sa att de som föds under en kall vår ofta blir sena o det som föds i sommarvärme tidigare.
Det är min förhoppning iom att jag var så sent ute. 5 juli vore fint 330 dagar.

Jag sätter en TIA på att flera föl kommer att ploppa ut nu i helgen.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Haha, ja, jag tror också att vi får en bajbyboom när det väl släpper! :D

Här har vi öppnat upp i sommarhagen också till tanterna så att dom ska få äta av det pyttelilla gräset som kommit.
Inte för att det kanske är avgörande men jag hoppas att kroppen ska tro att "Nu är det vååååår" och sätter igång och skita ut bebisar :D :p

Min har ju alltid gått över minst 3 v så jag visste mycket väl om att jag inte skulle få någon mars bebis när jag betäckte.

Men eftersom planen tidigare har varit att betäcka om henne i år så ville jag betäcka i tid förra året för att inte halka efter 1 månad varje år ( jag vill inte betäcka på 9 dygns brunsten och speciellt inte när det var naturlig betäckning på hingsten som jag hade tilltänkt)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Kl
En viktig fråga.
vår dlink cloud kamera vill inte längre.
Har köpt en ny förstärkare till routern, men likförbenat vill den inte.
Har ngn ngt bra tips?
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

God morgon på er alla fölvakare :) :D

Här har larmet på telefonen gått en gång i timmen hela natten, och mellan kl 2.00 -3.00 ringde den var 10: de minut eftersom jag var så trött så jag tryckte på snooze istället för ignorera! Och den låter så mycket, inte bara jag vaknar om man säger så :p Har inte lyckats ställa in ljudet på den, ja alltså ljudet på telefonen är nersatt men larmet är fortfarande jättehögt.

axel, kan tyvärr inte hjälpa dig med kameran, hoppas du får ordning på den.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Stackars familjen :) hoppas du får ordning på den.
Vi turas om att sova på soffan för att inte väcka varandra.
Men det är inte skönt i längden :D
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Gå in på Inställningar, välj ljud. Där kan du ställa in individuellt ljud för olika funktioner, bla larmet. :)

*delvis kl*

Jag tror det behövs en sådan här:

:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: Karro-Lina
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Ramona
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp