Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Inatt efter midnatt räknas också som 140404 va?
Natten till Lördag blir nämligen en mindre katastrof för mig, eftersom jag ska skriva högskoleprovet då!!!! :eek:

Har samma panik jag med :/ hon får föla NU eller lördags natt! Vill ju inte missa de! Hon e på 342 dygn nu!!!
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Till helgen är det 3 veckor kvar till första fölungen ska kläckas, bytat hage till de dräktiga så de kan äta mer gräs vid sidan av hösilaget. De andra hästarna har flyttats vidare.

Har 2 dräktiga men vart osäker på den tredje. Syns inte direkt på henne, hon har 2 månader kvar till BF. Dock så är det en ardenner förstagångare så är ju mkt plats i magen för en fölunge att gömma sig på, när jag kände på hennes mage idag ryckte allt till typ 2 gånger, nästan som hon hicka men bara drygt 2 gånger. Ingen spark utan allt ryckte, fölungen?? Kommer ihåg när jag själv var gravid så kunde magen rycka så..

Den som ska föla först brukar föla nära beräknad dag, får börja ställa klockan snart, hoppas dock hon fölar när mannen är hemma då vi har två små barn också. Har annars min mamma på jour så hon får köra och ta barnen om jag behöver leka barnmorska.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Hur mkt betalar du för UL?
Jag betalade 3 X 8-900 tror jag.

Jag ville inte köra långt o genom Sthlm i onödan flera ggr till stationen OM nu stoet var dräktigt.

KL
Hejja!
Hoppas att ni får földansa i helgen. Det ska ju bli varmt o soligt

Vi betalar 400kr. Har stationen ca 10 min från oss
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

I tisdags damp det ned ett välskapt brunt hingstföl med två höga strumpor bak och bläs e. Certus. Otroligt näpen och söt. Fantastiskt skönt att allt gått bra med honom för min stallägare. :)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Fortsättning på tråden för årets dräktiga ston.

OBS för ston som ska föla 2014. För de som betäcks i år kommer en ny tråd.

Görel moderator
kanske byta namn på denna till Fölvakstråden 2014... :idea:
eller möjligen Högdräktiga ston 2014
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Eller varför inte "Tråden för rödögda stoägare" :D


Fendi är enorm nu, herregud jag hoppas så att allt går bra. Dagtid lämnar jag henne inte mer än ca 2 timmar åt gången och nattetid 1 timme. Så fort hon gått mer än 320 dygn så blir det oftare...Hon ser helt färdig ut stackaren och är sur o tvär.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Nu är det 34 dagar kvar tills Doris är beräknad och närvösiteten ökar för va dag håll alla tummar att allt går vägen denna gång och det tittar ut en frisk liten fölunge
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

:D Haha. Nu får det snart komma några föl, man går ju in här förväntansfull varje morgon.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

För oss ingick Ul på 16, 30 och 45, vid 90 betalade vi 500 kr ink moms tror jag, eller var det 500 + moms, dvs 625?
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Mitt sto är på dygn 278 och har 51 dygn kvar... BF den 24/Maj
Dräktig med Corriendo Tau 1250
dsc_0786_533c34a1e087c341a4857da6.jpg
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Vilken go bäbismage :)

Så du räknar på 329 dygn? Jag räknar 335 på mina. Hur gör ni andra? :)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Jag räknade på 330 men är på 337, så 335 hade kanske varit närmre verkligheten.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Nu jäkla behöver vi lite föl dans här ;)
Savanna står nu (ser henne i kameran) med vaxproppar, häng mage till marken å super slapp baktill ;) hon går runt runt å slår med svansen!! Hoppas på bebis i natt ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 009
Senast: Karro-Lina
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Ramona
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp