Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Maken sa att han skulle sova på soffan nästa natt :D Han är otroligt lättväckt stackaren. Han sa att vi kanske skulle prova att ha ett larm på datorn istället.

Och så helt OT, upptäckte jag att vår lilla bebis på 5 månader blivit prickig.... de andra barnen har precis haft vattkoppor och enligt bvc brukar inte bebisar under 6 mån bli smittade. Men just nu vet jag inte vad det skulle vara om inte vattkoppor.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Ingick inte era UL i vet.avgiften? det gjorde det för mig. på 16 och 90 dygn.

Jo självklart gjorde de det, på de stona som är seminerade där ... Men vi har haft 2 ston som inte seminerats på den stationen och då har vi betalt 400 kr för att få dem ultraljudade där istället för att köra 4 timmar fram och tillbaka från deras seminstation.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Gäller inte skyddet om man ammar? Inte kul att få det på en sån liten :(

Kl
Har med problem med min övervakning, har precis installerat videolink, och skaffat id åå dem så jag får bild i datorn, men när jag skulle logga in med mob så kan jag enbart väöja siffror som id, hur f*n gör man då???

Trodde det skulle vara enkelt detta... :(
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Okey, det är ju bra :) prickar kan de ju få lite till och från, min minsta har haft mkt prickar, har trott flera gånger att det var vattkoppor (även dagis), men än har hon inte haft det ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Ja det kanske är något annat, men hon sov väldigt mycket igår innan prickarna kom och så var det på de andra barnen också, sov först en hel dag sen nästa dag prickig :D

Fick tips om att det kanske kunde vara höstblåsor. Jag får avvakta o se helt enkelt.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Vet du vad? Jag tyckte att det var enklare när sonen fick vid sex månader än när syskonen fick vid dagisåldern. Kanske liten tröst :)
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Nu handlar tråden om väntade föl, mänskliga barn diskuteras i föräldraforumet:)

Görel moderator
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Förlåt, det var jag som drog igång det hela :)

Har precis varit o tittat till pållarna. Fendi hötter med benet bara jag tittar på juvret så att känna efter någon droppe är inte att tänka på.
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Kanske dum fråga, men har du laddat ner rätt app?
Jag loggar in med användarnamn och lösenord som består av både bokstäver och siffror. Är det "my D-Link lite" ?
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Låter som flera av stona satsar på att slå rekord i dräktighetslängd i år.
Det längsta som jag har hört med levande föl är 447 dygn :eek:
Så ni får nog bita ihop ett tag till :p
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Men är det en horsecam kamera så stämmer det ju säkert.
Då vet jag tyvärr inte hur man gör.
Men är det en D-Link kamera, så borde det ju vara en D-Link app?
 
Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Jo, jag har också hört det.....ifrågasätter det dock starkt.
Och OM det är sant, så hoppas jag verkligen att inte mitt sto tänker hitta på något sådant!! :eek:
Det är ju 16 v för länge!! Dvs 4 månader!!! Totalt 15 månader!!!
Nä, det går jag bars inte med på :D
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 370
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp