Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Petra Maegaard, möllegaards spartacus - synod picalo beräknas till den 6 april dräktig med cashmere
 
Jag har ju inga fina foton på "mina" ston, även om jag träffat bägge två vid olika tillfällen.

Men jag har Liselle (diplom) e. Allman som är dräktig med vitblacke Cirkus. Jag hoppas på ett lite större föl, hemskt gärna ett stoföl. Men blir det hingst kommer jag förmodligen behålla tills han kan visas för godkännande som tvååring innan jag säljer.

Sedan har jag Belona (A-premierad) e. Tonic som är dräktig med nygodkände Yield. Där finns det risk att jag behåller oavsett kön, för bägge föräldrarna har helt fantastiskt temperament och är små (140 respektive 136) och jag vill gärna ha en liten fjordhäst för eget bruk. Blir det stoföl så behålls hon förstås, men som sagt, kanske även om det blir en hingst. ;)
 
Mitt sto Nova e: Hagens Ryan är dräktig med Imperioso HM, på 24:e dagen.
Kan bara hoppas att det går vägen hela dräktigheten. Jag är mycket mer orolig denna gången jag tar föl än förra. Har hört så många i år som det gått dåligt för!:(
Ska göra UL på 45 dygn och kommer då försäkra fostret, har inte gjort det förr.
DSC_5684.jpg
 
Ska kolla min dam på 86 dygn imorgon. usch... va detta är jobbigt. Hade glömt vilken jäkla ångest jag går runt med. Den där stunden när man slutar andas innan vet:en säger nåt... tror de är lite sadister minsann, njuter av den där stunden de vet å man själv står där i total ambivalens; är det fosterblåsa eller full urinblåsa??? :-0 Å... kan klockan vara 10 i morgon så mitt hjärta kan slå regelbunden igen!
 
Jag har två dräktiga i år. ..eller iaf hoppas jag det. Båda ska kollas nu i slutet på augusti på 90 dygn.
Darina är beräknad runt 5 maj och räven runt den 12 maj.

Och vi ska gifta oss 7 maj så det blir spännande. Har lovat sambon att dräktiga stona ska föla hos seminveterinären. :D
 
Min har gått nästan exakt 2 månader nu. Går oftast nästan dräktig ett helt år så hon lär inte få föl förrän i början av juni.
Tror på stoföl även denna gång, eller önskar jag?! :angel:
 
Hos oss är det 3 dräktiga ston (och jag själv) till nästa år. Tack o lov är jag först ut så jag slipper vara orolig över att "föla" samtidigt som hästarna ;)

Först ut är Zigne MVG E: Don Romantic - Rubignon - Ampere dr med Eclectisch beräknad till 21 mars
Sedan kommer Dittrich E: Don Charly - Martini - Ceylon dr med Zaladin MI ännu en gång då de blir så förbaskat bra!!
Beräknad till 2 maj (min födelsedag)
Sist ut är Provinz E: Quaterback - Lord Sinclair - Gotland dr med Canterbury beräknad till 22 juni.

Tror att Zigne får ett sto, Dittrich en hingst till och likaså Provinz.

Skall bli himla roligt att se även nästa års fölningar, men än är det mycket som skall hända innan de skall föla :)
 
Mitt fux sto E: Nactus dräktig med warsteiner när vi kollade 45 dygns kollen för tre veckor sedan, hennes första föl och hon är beräknad den 18 Maj.
 
Om ni har valt en hingst med levande fölavgift, skulle ni ändå kolla vid 90 dygn? Min är som sagt kollad vid 40 dygn och då sågs hjärtljud och det såg fint ut. Jag väntar mitt första föl, men stoet har gjort detta förut :)
 
Idag är min kollad och fortfarande dräktig på ca 45 dygn!:) Har varit i kontakt med försäkringsbolaget och ska försäkra fostret för säkerhets skull.
Har bara strul med att skicka över intyget på dräktigheten till FB. Men kontakt personen lovade att det skulle gälla även om inte intyget kom in samma dag. Hoppas det stämmer!:nailbiting:
 
Idag är min kollad och fortfarande dräktig på ca 45 dygn!:) Har varit i kontakt med försäkringsbolaget och ska försäkra fostret för säkerhets skull.
Har bara strul med att skicka över intyget på dräktigheten till FB. Men kontakt personen lovade att det skulle gälla även om inte intyget kom in samma dag. Hoppas det stämmer!:nailbiting:
Vad är det för bolag? Vanligtvis behöver de imte intyget förän vid en eventuell skadereglering. I alla fall hos A****
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: Pritchel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp