Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en del av er vet miste jag mitt sto för en ca månad sedan, det var det värsta chock jag varit med om o saknaden efter henne har varit enorm... :cry:

Eftersom jag bara har två till hästar hemma o det inte fungerade så bra då en hela tiden blev ensam så kom tankarna ganska fort på att skaffa ett nytt avelssto. La ut en annons o redan första svaret var bara så rätt för mig! I måndags blev jag ägare till Flickering Fame -08 e. Lord Z - Voltaire - Ibrahim http://www.blup.se/sv-SE/horses/213705-flickering-fame-swb Mamman Favorite du Pas är elitsto och har lämnat bl.a. Mistral och Hasard som går svår hoppning.

Fame är dräktig med Vivant van de Heffinck! Kollad på 62 dygn 9/9 :)
 
Som en del av er vet miste jag mitt sto för en ca månad sedan, det var det värsta chock jag varit med om o saknaden efter henne har varit enorm... :cry:

Eftersom jag bara har två till hästar hemma o det inte fungerade så bra då en hela tiden blev ensam så kom tankarna ganska fort på att skaffa ett nytt avelssto. La ut en annons o redan första svaret var bara så rätt för mig! I måndags blev jag ägare till Flickering Fame -08 e. Lord Z - Voltaire - Ibrahim http://www.blup.se/sv-SE/horses/213705-flickering-fame-swb Mamman Favorite du Pas är elitsto och har lämnat bl.a. Mistral och Hasard som går svår hoppning.

Fame är dräktig med Vivant van de Heffinck! Kollad på 62 dygn 9/9 :)

Grattis, jag har en syster i avel! Kul :)
 
min fina ponnyprinsessa kastade i februari och det var fruktansvärt på alla sätt. bestämde mig för att prova igen och i förra veckan konstaterades hon dräktig på 90dagarskollen. Hingsten är Dirco. Hoppas hoppas att det håller hela vägen denna gång!
 
I helgen var jag på hingstpremiering och utställning i Vetlanda, då fick jag möjlighet att skritta lite på Cirkus 251, den hingst som diplomstoet Liselle är dräktig med. Jag blev ännu mer nöjd med mitt hingstval. :love: En riktig gentleman var han, jag hade feber och noll ork. :p

Sedan skrev vi kontrakt, skönt att ha på papper vad som gäller, även om vi var överens muntligt. Jag kommer få stå med som uppfödare. :banana: Nu vill jag bara att det skall bli maj snart så det kommer föl! :arghh:
 
Loppan dräktig på 80 dagar med Flambeau. Men aldrig får man vara helt säker. Det var cirkulation i placentan men den var inte lika tjock och veckig som de brukar vara på 90 dagar. Iofs är hon ju bara på 80? Hon kunde inte se fostret men det var för att hon inte släppte in henne. Ståt i valet och kvalet om jag ska kolla henne på 92 också, och kanske få lite goda nyheter med fin placenta?
 
Dittrich är fortsatt dräktig med Zaladin MI Så himla spännande att se vad det blir av denna fölungen :D
Så nu är två av 3 kollade på mer än 90 dygn och bägge dräktiga!!
Roligt är att Zigne är beräknad till dagen efter min sambo fyller år och Dittrich till min födelsedag.
Födelsedags fölisar :love::love::love::love::love::love::love::love::love:

PRovinz har någon vecka till innan hon skall kollas... Håll tummarna för full pott i år med... Hade gjort mig så himla glad!

Första st
Hos oss är det 3 dräktiga ston (och jag själv) till nästa år. Tack o lov är jag först ut så jag slipper vara orolig över att "föla" samtidigt som hästarna ;)

Först ut är Zigne MVG E: Don Romantic - Rubignon - Ampere dr med Eclectisch beräknad till 21 mars
Sedan kommer Dittrich E: Don Charly - Martini - Ceylon dr med Zaladin MI ännu en gång då de blir så förbaskat bra!!
Beräknad till 2 maj (min födelsedag)
Sist ut är Provinz E: Quaterback - Lord Sinclair - Gotland dr med Canterbury beräknad till 22 juni.
 
Hur gör ni andra med att vaccinera mot abortvirus?
Har varit helt inne på att vaccinera men min vet tyckte inte att det behövdes.
Jag har eget stall med 2 hästar och åker inte någonstans med dem just nu. Kommer inga andra hästar hit heller. Möjligen att man kan möta någon när man är ute och rider.
Är det att vaccinera i onödan då?
Hur tänker ni andra?
 
Hur gör ni andra med att vaccinera mot abortvirus?
Har varit helt inne på att vaccinera men min vet tyckte inte att det behövdes.
Jag har eget stall med 2 hästar och åker inte någonstans med dem just nu. Kommer inga andra hästar hit heller. Möjligen att man kan möta någon när man är ute och rider.
Är det att vaccinera i onödan då?
Hur tänker ni andra?

När jag haft dräktigt sto förut under samma förhållanden som du skriver så har jag inte vaccinerat. :) I år hade jag ju tänkt hålla igång hästen fram till jul med lite träningar plus att det eventuellt var påväg en ny inhyrning, men som det verkar blir det lugnt. Skulle det komma in en häst som ska åka runt och träna så kommer jag vaccinera. :)
 
@Novalisa i den situationen skulle jag inte vaccinera.

"Mina" ston träffar inte heller så mycket andra hästar, så vi har inte ens diskuterat vaccinering.
 
I helgen visades mitt andra lånestos tidigare avkomma och fick 38 poäng, så nästa år kan stoet A-premieras. :banana:

Hoppas kunna åka ned och hålla föl, det andra stoet skall ju stamboksföras. :)

Vilket i förlängningen gör att bägge mina föl kommer visas som föl. :p Ny erfarenhet för mig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 383
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 785
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp