Dräktiga ston 2016/2017

För att göra det enklare o billigare så kan jag dela med sonen o välja tunnpannkaka eller plättar till förrätt.
Min gissning om vad sonen vill ha om han vinner visade sig vara fel. Han vill ha nudelsoppa till förrätt, ungsbakade färskpotatisar, en rejäl köttbit och rödvinsås. Äppelkompott med päronglass till efterrätt. :confused:
Note to self: släpp inte iväg ungen på fina restauranger. :p
Men det kanske funkar för dig ändå? :D
 
Min gissning om vad sonen vill ha om han vinner visade sig vara fel. Han vill ha nudelsoppa till förrätt, ungsbakade färskpotatisar, en rejäl köttbit och rödvinsås. Äppelkompott med päronglass till efterrätt. :confused:
Note to self: släpp inte iväg ungen på fina restauranger. :p
Men det kanske funkar för dig ändå? :D
Blääääääää,nej tack! :o
 
Ja, det är viktigt med tiden när det gäller bakverk. Ta kladdkaka till exempel. En minut för länge och det blir en chokladkaka istället. Eller fux. Eller ja du fattar. :rofl:
Vilken färg blir det om man bakar den i 350 dagar? :p Eller den blir kanske jätteprickig? :eek:
Idag hade iaf Leia mjölkstänk på insidan av haserna när jag kom hem från jobb. Juvret är helt fyllt nu, skåran är helt borta. Mjölken är ff lite blaskig och hon äter och vilar. Tog tempen när jag tog in dem ca kl 22 och då hade hon 37,3 - hon ligger på 37,7 för det mesta annars. Nu verkar hon göra det hon annars alltid gör, står och hänger... Misstänker att det inte blir så mkt sova inatt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 014
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp