Dräktiga ston 2016/2017

Hur går det då?

För min (flod-)häst går det långsamt... Juvret blir större, nu är skåran borta i bakkant, men hon har inte mkt till spenar. Inte särskilt lös i bäckenbanden, faktiskt betydligt mindre än de senaste dagarna - men å andra sidan var det lite småregningt ikväll, så det kanske var som hon var lite kall... Dag 3hundranästan femtio nu :cautious: och nu tycker jag att det räcker.
Har en mkt lustig kompis, som igår kläckte ur sig "men är du säker på att hon är dräktig då?" Tja, hon ser ju onekligen dräktig ut, men det har aldrig varit mkt till rörelser hos fölet. Ngn gång har det putat ut konstigt och det har känts som om det är ngt hårt på insidan, men det är allt. UL i september, men efter det är hon inte kollad, så visst, hon kan ju ha resorberat. Kommer inte direkt ut något från juvret och om jag får ut ngt är det genomskinligt.

Antar att det visar sig så småningom vilket det är, kämpar mot paniken som säger "ring en vet och kolla omedelbart"! :o Ska höra med nya ägaren imorgon, hon var ju här förra veckan, hon kan nog råda mig. :)
Ingen fölis ännu, dygn 331 nu. Men hon ser väldigt redo ut så jag tror inte att det är så långt borta. Förra gången fölade hon på dygn 332.. Hon låg inte ned i natt, skrubbade rumpan och svansen gick lite mer frekvent. Igår morse och imorse ville hon inte gå ut. Jag borstade henne och friserade man och svans igår kväll så hon är fin när hon ska träffa bebis för första gången. :D Olivia fullkomligt älskar att bli borstad och donad. :love: Satt och tittade på bilder och filmer på Sir Oldenburg igår (igen) och känner mig så himla glad och nöjd över att det blev han i slutändan. :heart Vem är pappa till din?
 
Ingen fölis ännu, dygn 331 nu. Men hon ser väldigt redo ut så jag tror inte att det är så långt borta. Förra gången fölade hon på dygn 332.. Hon låg inte ned i natt, skrubbade rumpan och svansen gick lite mer frekvent. Igår morse och imorse ville hon inte gå ut. Jag borstade henne och friserade man och svans igår kväll så hon är fin när hon ska träffa bebis för första gången. :D Olivia fullkomligt älskar att bli borstad och donad. :love: Satt och tittade på bilder och filmer på Sir Oldenburg igår (igen) och känner mig så himla glad och nöjd över att det blev han i slutändan. :heart Vem är pappa till din?

Leia är själv e. Cathageno - Robin Z och jag valde Hip Hop till henne. Dels för att jag vill förbättra hennes gångarter lite (främst traven), dels för att han många gånger inte ger så stora avkommor och för att han är bra i temperamentet + tävlat hela livet utan att vara mkt skadad. Hoppas på en lite mindre sprakig avkomma som jag kan tävla fälttävlan med. :p
 
Inget föl här heller på dygn 333. Men förvärkar var o varannan natt så jag tror att det är dags. Hon ligger på sidan o stånkar o tar i, rullar sig o stånkar på andra sidan och så kan det hålla på uppemot 1 1/2 - 2 timmar. Man blir ju helt slut efter en sån natt, efteråt ställer jag ju klockan extra tätt, utifallatt. Nåja, hon kan ju inte dra på det i all evighet får man hoppas.
 
Nu är det dygn 332 men det verkar inte bli något föl i natt. Har tryckt i mig scones med smör ost och sylt. Sen kladdkaka med grädde. Uttråkad... Det går ju bara :turd: på TV på nätterna. Fölar hon inte idag (onsdag) så har jag förlorat min tre rätters middag.:arghh:
 
Inget föl här heller:( men hon har legat ner nästan hela natten, verkar jättetrött. Åkte bort för att ta ut förut o då hade hon lagt sig igen, stönar mkt o tittar på magen. Har ätit frukost o tittar på "föltv" samtidigt, och hon ligger fortfarande. Ska åka dit o se om det händer ngt :grin:
 
Inget föl här heller:( men hon har legat ner nästan hela natten, verkar jättetrött. Åkte bort för att ta ut förut o då hade hon lagt sig igen, stönar mkt o tittar på magen. Har ätit frukost o tittar på "föltv" samtidigt, och hon ligger fortfarande. Ska åka dit o se om det händer ngt :grin:
Håller tummarna för att det händer något snart. :)
 
Hur gick det med stoet som man kunde läsa om för någon sida, den som var på typ dygn 380 för 1-2 veckor sedan? Har den fått sitt föl? Letar mig blå, men hittar inte inläggen nu :(
 
Idag har det iaf äntligen hänt något! Inget stort, men det fanns iaf "spökmjölk" i juvret när jag kom hem efter att har ridit min andra häst! :love:
Så nu går hon ensam i min fölhage, så får de andra två gå i hage bredvid. Vet att det kan ta ett tag till, men skönt att det händer något.:)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp