Bukefalos 28 år!

Dråp på ofödd bebis?

Sv: Dråp på ofödd bebis?

Det där med att "det hände på fyllan och inte planerat att hända" gör mig så j-a ledsen när jag hör.

Rattfyllot som körde på min kusin Lasse hade inte heller planerat att det skulle hända, men Lasse är lika död för det! Han blev 21 år!

Vet man om risken att man kan bli våldsam och/eller att man med största sannolikhet tappar omdömet när man druckit så är man (moraliskt) vållande till det man orsakar! Man tog beslutet när man tog första klunken!

Dödsfall pga av våld i fyllan då man är medveten om vad som kan hända är för mig lika med mord, för det hade med största sannolikhet inte hänt om personen inte druckit.
 
Sv: Dråp på ofödd bebis?

Jag förstår att du känner så, men det är ju inte så lagen funkar. Det finns ju inget uppsåt och därmed funkar deti nte att döma honom för mord.

I övrigt håller jag helt med dig, det är för jävligt att dricka och ta till våld.
 
Sv: Dråp på ofödd bebis?

Vecka 22, om jag inte missminner.
Ett foster är ett barn efter födseln, man pratar inte om ett 22 veckor gammalt barn om det fortfarande är i fosterstadiet, man pratar om ett 22 veckor gammalt barn 22 veckor efter födseln. Barn födda efter 22 veckors graviditet är juridiskt sett ett barn, födda före 22 veckors graviditet och utan livstecken är en spontan abort. Gränsen mellan foster och barn är födseln efter vecka 22 av en graviditet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Milosari
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 983
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 436
Senast: manda
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 792
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp