Bukefalos 28 år!

Dressyrsadel till den här?

Sv: Dressyrsadel till den här?

iof hade jag extend modellen. den är lite tyngre antagligen för dessa stora knästöd. Inte svintung dock, men betydligt tyngre än mina andra sadlar dock.
 
Sv: Dressyrsadel till den här?

äsch det är nog mest skitsnack från konkurrenter. finns även vissa som säger att unghästar ej kan ha childeric för dom tvingas jobba så hårt. jag märker då ingen skillnad, hästarna måste fortfarande ridas, sadeln gör inte jobbet....^^
 
Sv: Dressyrsadel till den här?

Nej för bred och för stor hela sadeln.

vad menar du? :confused: Precis som andra sadlar har de olika bredder : )

Jag har en IW Bates till mitt fullblod, han har inte lång rygg - sadeln är utprovad och aldeles perfekt på hans rygg.

ang. bredden så är den rätt bred i sitsen, det håller jag med om, men Q är lång och smal precis som jag, har svårt att se att den skulle vara så bred att hon inte passar i den. Kanske om man är väldigt väldigt spröd och nätt i kroppen med jättesmalt bäcken. Inte annars.

och vaddå för STOR sadel? den är helt normal stor i övrigt :confused:
Jag tycker inte den är tung heller alls :confused:
 
Sv: Dressyrsadel till den här?

äsch det är nog mest skitsnack från konkurrenter. finns även vissa som säger att unghästar ej kan ha childeric för dom tvingas jobba så hårt. jag märker då ingen skillnad, hästarna måste fortfarande ridas, sadeln gör inte jobbet....^^

Håller med. Tror man på det där så har man väldigt höga tankar om en sadel...
Visst älskar jag min childeric men inte har den gjort några underverk förutom att den fungerar som den ska!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 019
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
30 182
Senast: Saeta
·
Utrustning Nu har den förväntade domen fallit över min sadel :cry::cry::cry: Eller ja, Den kommer bara passa i någon - en till två månader till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 494
Dressyr Jag har en häst med KORT rygg, ja hela hästen är kort från öron till svans. Hästen har också en normalstor halvblodsmanke som är...
2
Svar
32
· Visningar
4 356
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp