Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fio Alltså förstår du inte att folk faktiskt tar åt sig vad du skriver här? Du har ett sätt att uttrycka dig som är väldigt bryskt och även om du vill ha fram samma saker som andra är din ton många gånger direkt fostrande och elak. Jag har själv tagit åt mig många gånger och vet flera som undviker att posta just pga av diverse kommentarer från dig.

Saken är att du är kunnig och har kloka åsikter, det vet vi. Men ditt sätt att fullständigt göra ner folk är inte särskilt snällt. Jag vet att du säkert tycker att vi andra är känsliga och bör tåla att höra att vi rider som skit när vi hänger ut oss på Buke. Men ibland undrar jag om du själv märker att du blir direkt elak? Eller så spelar det helt enkelt ingen roll för dig?
 
Eller att du @fio är lite väl uppe i de blå i ibland, så ganska hög på vad du tycker är sanning och att du tycker att du är så djävlans duktig?
Du verkar se saker inte andra ser och som fiorano skriver så slänger du skit i folks ansikten så fort du får chansen.
Jag blev klart störd av att du skrev att min häst går på bogarna.
Inte ledsen för faktan för jag och fler håller inte med, ledsen för att det är så många här som tror att du kan.
Ja, eller många som håller med dig för att du är så pass vass så de vågar inte annat.

Och nej, de videor jag sett på dig håller inte den kvalitet du tror om dig själv.

Så, nu fick jag det sagt och det var skönt.
 
  • Gilla
Reactions: Boj
@Fiorano Jag skrev såhär om Muppens häst

Nja alltså på alla filmer du lagt ut som man kan se så kommer han inte upp med manken överhuvudtaget därav blir han låg och ligger på. Får du det och han kan komma igenom så blir det enklare att sitta ner oxå. Sen behöver han t r a v a mer framåt.. jag gillar inte det där halvpassagiga där dom hamnar lite bakom skänkeln och inte jobbar genom kroppen. Blir lite ojämna steg här och var pga det. Du skulle kunna plocka mkt mer poäng genom att få lite mer renare gångarter.. manken upp och lite mer framåt så!

Det var ju verkligen jättelakt.. dessutom gillade du inlägget!
 
@fio Jamen jag säger inte att du hade fel i sak eller att just det inlägget var elakt. Det blev en fortsatt diskussion på flera sidor i filmtråden där tonen stundvis inte var så trevlig. Hursom har du rätt ofta en rätt vass ton och JA folk tar åt sig vad du skriver.
 
Eller att du @fio är lite väl uppe i de blå i ibland, så ganska hög på vad du tycker är sanning och att du tycker att du är så djävlans duktig?
Du verkar se saker inte andra ser och som fiorano skriver så slänger du skit i folks ansikten så fort du får chansen.
Jag blev klart störd av att du skrev att min häst går på bogarna.
Inte ledsen för faktan för jag och fler håller inte med, ledsen för att det är så många här som tror att du kan.
Ja, eller många som håller med dig för att du är så pass vass så de vågar inte annat.

Och nej, de videor jag sett på dig håller inte den kvalitet du tror om dig själv.

Så, nu fick jag det sagt och det var skönt.


Ja men det var väl jätteskönt att du fick kasta lite skit på mig som du tydligen längtat efter.
Dock har jag inte lagt ut några direkta filmer på mig själv, mer än kanske lite hopp och terräng. Sen vet jag inte vilken kvalite jag tror om mig själv.. tycker dom flesta inlägg jag skriver om mig själv där jag lagt ut någon film just påpekar att det inte är så värstans mkt kvalite.

Däremot går jag inte bananas med personangrepp till höger och vänster om någon skulle påpeka något negativt om mina filmer eller bilder.

Det finns en ignoreknapp tycker folk ska använda den så slipper dom reta sig så mkt på vad jag skriver.
 
@fio Jamen jag säger inte att du hade fel i sak eller att just det inlägget var elakt. Det blev en fortsatt diskussion på flera sidor i filmtråden där tonen stundvis inte var så trevlig. Hursom har du rätt ofta en rätt vass ton och JA folk tar åt sig vad du skriver.

Jaha jag förstod det som att du tyckte det inlägget var bryskt och elakt, jag hade bara några inlägg till i tråden, sen kom andra och påpekade samma sak.. kanske jag öppnade upp en dörr där för andra att våga skriva. Kan ju vara på det hållet oxå och inte bara att folk INTE vågar skriva annat som ni anser. Konstigt att folk som inte håller med mig skulle börja skriva och hålla med mig för att dom inte vågar annat? Då skriver man väl ingenting.
 
@fio Äsch, det vet du väl att du är en av "de stora" på Buke som många faktiskt följer och tar efter. Har du sanktionerat en åsikt så följer fler. Är ett intressant fenomen som jag sett i många trådar under åren. Finns några av de "stora" användarna här på Buke som först måste godkänna något, sen hakar resten på. Du har nog större makt när det kommer till åsikter här än vad du anar.
 
Läste just om den stora skogsbranden som härjar för fullt... Blev så ledsen när det stod att många djur har blivit kvar innanför avspärrningarna och ägarna får inte hämta dem :cry: Tänk att vara tvungen att lämna sin häst sådär...
 
@feel Men så fruktansvärt:(. Har inte sett/läst att hästar blivit lämnade men vilken absolut mardröm. Jag vet inte hur jag skullat hanterat det faktiskt.
 
@fio Äsch, det vet du väl att du är en av "de stora" på Buke som många faktiskt följer och tar efter. Har du sanktionerat en åsikt så följer fler. Är ett intressant fenomen som jag sett i många trådar under åren. Finns några av de "stora" användarna här på Buke som först måste godkänna något, sen hakar resten på. Du har nog större makt när det kommer till åsikter här än vad du anar.


Hahahaha det var nog det dummaste jag läst på länge.. dock brukar jag oftast ha väldigt bra belägg för saker jag diskuterat under åren, vilket nog har bidragit till vad du har snappat upp isåfall. Kanske med det öppnat upp ett och annat öga från andra vinklar. Annars har du ju just idiotförklarat halva buke

Hey muppen presterade ju super på sin tävling nu och red säkert bättre än någonsin för att hon minsann skulle visa den där satans fio ;)
 
@fio Tja, du får tycka det är hur dumt du vill, (det brukar du tycka om mina åsikter). Min poäng är hursomhelst att folk lyssnar på dig, de tar efter dig och när din ton är vass och otrevlig följer även andra i ditt led. För oavsett du är medveten om det eller ens bryr dig om det så ger detta dig en ganska stor makt här i Bukes lilla universum.
 
å dom andra som håller med mig är viljelösa våp.. typ? Och inte att dom faktiskt ser eller tycker samma sak. Intressant tolkning.
 
@fio (den store
a050.gif
)Här haglar visst personangreppen på dig.:eek:

Jag gissar att dressyrmupp vill använda sina resultat från tävlingshelgen som bevis på att du hade fel när du skrev att hennes häst var på bogarna i filmerna som hon la ut. Även jag måste ha sett fel eftersom jag såg samma sak. (Viljelöst våp som jag är.:()
Att skriva att en dressyrhäst t ex är på bogarna,lång, framtung, långsam i bakbenen, ej genom kroppen eller fyrtaktig i galoppen (vad fan..låter ju som en exakt beskrivning av min häst..:angel:)är väl en av de värsta förolämpningar man kan ge en dressyrryttare.
Du borde ha lärt dig vid det här laget att folk inte ville höra negativa saker om sina hästar vare sig det stämmer eller inte.
a038.gif
 
@fio Nej jag har inte sagt något om att det är viljelösa våp som följer dina exempel. Det är bara en väldigt enkel social struktur att människor följer en naturligt stark ledare.
@fio Äsch, det vet du väl att du är en av "de stora" på Buke som många faktiskt följer och tar efter. Har du sanktionerat en åsikt så följer fler. Är ett intressant fenomen som jag sett i många trådar under åren. Finns några av de "stora" användarna här på Buke som först måste godkänna något, sen hakar resten på. Du har nog större makt när det kommer till åsikter här än vad du anar.

Hmm Fiorano undrar om inte det här säger mera om dej än om fio? :o
Jag tror att att det här med "rädd för fio"är någon myt som skapats och som några älskar att hålla liv i? Jag tror det handlar mer om dem som säger det än om fio faktiskt. Kanske läser du fios inlägg med andra ögon?

Skulle folk på ett internetforum sitta och hålla med för att de är rädda för ett nick? Då håller de väl tyst istället om de inte håller med och inte vågar säga emot? ( och ja sjävklart säger jag det här för att jag är livrädd för fio, :eek:)

Intressant om stark ledare osv förresten. Jag upplever nog dej som en som gärna vill vara en central person i trådarna och försöka ta en lite ledande roll i många trådar? Men det säger väl en del om hur olika man kan uppfatta ;)

Jag har sett mycket personangrepp här på bukefalos. Men det har varit andra som står för den mobbningen, inte fio.
Jag uppskattar dem som har egen kunskap och kan sätta fingret på brister och ha belägg och kunna förklara. Det känns inte kul att höra sanningen men ofta tänker man ju ett varv till av det och lär sej något?
Det finns många som försöker ta den rollen men man ser ju ofta vilka som har en grund i vad de säger och vilka som bara vill mästra andra. (Såna finns det gott om här på buke och vissa är stjärnor i den grenen. De vet allt om alla och mer om deras hästar än ägarna vet själva - värsta sortens hästfolk)

Men det här blir ju en diskussion om bukefalos och det är intressant iofs ;)
Kanske inte passar här bara. ;)
 
Jag vill varken fostra eller göra personangrepp på fio. Att säga att fio är en av de "stora" på buke och en naturligt stark ledare är heller inget negativt. Däremot så måste jag väl få lov att fråga om fio är medveten om att hennes ord faktiskt fastnar hos dom hon riktar sig till?

@traceys Att du uppfattar att jag "vill ha" en central roll handlar troligen mest om att jag sitter alldeles för mycket på buke och därmed skriver mycket inlägg. Mest för att mitt vett att hålla tyst aldrig har infunnit sig.

Och nej. Att folk undviker att skriva på buke i rädsla för vassa kommentarer är faktiskt ingen myt.
 
Jag vill varken fostra eller göra personangrepp på fio. Att säga att fio är en av de "stora" på buke och en naturligt stark ledare är heller inget negativt. Däremot så måste jag väl få lov att fråga om fio är medveten om att hennes ord faktiskt fastnar hos dom hon riktar sig till?

@traceys Att du uppfattar att jag "vill ha" en central roll handlar troligen mest om att jag sitter alldeles för mycket på buke och därmed skriver mycket inlägg. Mest för att mitt vett att hålla tyst aldrig har infunnit sig.

Och nej. Att folk undviker att skriva på buke i rädsla för vassa kommentarer är faktiskt ingen myt.


Jag tycker nog att man har ett eget ansvar och val i om man skriver eller inte, som i alla andra sammanhang. Många vågar inte prata bland folk heller, men det handlar ju mej själv och mina egna val och rädslor i så fall, jag kan inte skylla på någon annan. Tycker att det blir helt fel proportioner när du skriver om fio och hur andra skulle "följa".

Men jag har aldrig gillat det här talet om att andra icke namngivna blir så rädda för att yttra sej, eller skräms bort osv. Det känns obehagligt, kränkande faktiskt, att skriva om andra, vuxna (oftast) personer på det sättet. Som ett slags omyndigförklarande. Jag ser alla som vuxna personer med eget ansvar för sina val och hur man hanterar sina eventuella rädslor för tex kritik.

Men jag tycker egentligen det kan tas i pm om man har så starka synpunkter på andra. Nu räcker det med OT från mej :)
 
När man tar mycket plats är det lätt att man tar någon annans plats.
Det finns det också folk som blir arga över. Jag vet för jag missar ofta att ge plats.

Det är bättre att se till sitt eget beteende istället för att falla in i en grupp och börja klanka ned på nån annan.
 
Med tanke på att jag pratar med fio i princip varje dag kan jag intyga att hon är varken elak, dominant eller dum på något annat sätt. Skulle snarare säga att hon är himla vänlig och väldigt rolig. Så alla som har fått för sig att hon är en elak jävel kan överge den föreställningen nu. Sen kan hon vara rak o saklig men det är inte samma sak som att vara elak. Sorry @fio om jag sabbade din image nu.:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 280
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 189
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 743
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 842
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp