Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på att jag pratar med fio i princip varje dag kan jag intyga att hon är varken elak, dominant eller dum på något annat sätt. Skulle snarare säga att hon är himla vänlig och väldigt rolig. Så alla som har fått för sig att hon är en elak jävel kan överge den föreställningen nu. Sen kan hon vara rak o saklig men det är inte samma sak som att vara elak. Sorry @fio om jag sabbade din image nu.:D


Men hallå, vad gör du nu Hedwig?? :banghead:

Vem ska man nu skylla på när man inte vågar skriva?? Dej? :devil:
 
Angående något helt annat än den senaste diskussionen ;) :
Bästa träningstipsen för att motverka svanksits?
Just nu rider jag tyvärr i en bomlös som sätter mig med tyngdpunkten långt bak och samtidigt trycker bak skänkel=jag hamnar i framvikt med underkroppen och när jag vill räta upp mig viker jag bara övre delen av ryggen bakåt och får svank.
Sedan är jag rätt svankig i mig själv, och allt detta resulterar i att det ser ut som jag sitter och trycker ut magen och ser gravid ut... Får ingen vidare balans och ja, det ser fult ut också.
Tips? Träning? Streching?

Och gärna bästa tipsen på att lära sig sitta ner i traven. Det funkar fint barbacka, men inte alls med sadel. Skumpar och tappar skänklarna helt.

Förutom ridningen springer jag, och jag bör nog gå till naprapat igen. Stel och sned :/
 
@traceys Vi har uppenbarligen fundamentalt olika syn på vem som bär ansvar när någon känner sig utsatt. Är som du säger helt ot, och inget som är lönt att nöta här:).

@Hedwig och @fio Jag har aldrig sagt att fio skulle vara en hemsk människa. Endast att hennes ton är vass och hård och att hennes kommentarer kan tolkas som elaka.

@Pontevecchio På intet vis klankar jag ner på fio. Att vara en kunnig hästmänniska, naturlig ledare, någon folk lyssnar på är för mig inga negativa egenskaper. Precis som dig har jag (även här) fått höra att jag tar alldeles för mycket plats och jag försöker hela tiden jobba på mig själv:).

Hursom är det enkelt att konstatera att vad som skrivs här på Buke tar folk åt sig. Det är inte bara anonyma ord som försvinner ut i cyberrymden.
 
Hej!
Nu är det väl dags för mig att hoppa in här och presentera mig efter att har tjuvläst på buke länge.... Trodde dock inte att första inlägget skulle vara i en dressyrtråd. Ser mig själv mer som hoppryttare.
Men, min hopphäst håller inte för hoppning så jag bestämde mig för att hon skulle bli dressyrhäst. För 10 månaden gjorde vi vår första start i LB och har nu kvalat till att rida msvb. Min fina lilla stjärna, förvånar mig hela tiden :love:

Så, nu hoppas jag på många intressanta diskussioner!
 
En sak som jag funderar över är det här med hur gångarterna utvecklas och försämras. När jag började tävla fick jag mina 7or och enstaka 8or i travprogrammet, i galoppen låg poängen på 6or och några 7or. (Å givetvis någon lägre poäng här och där för alla missar man gör ;)) Nu är det tvärtom. Givetvis har jag jobbat med galoppen, men varför har traven blivit sämre? Jag känner ju att den är sämre också. Inte lika taktfast och genom ryggen. Pratar man med andra om det säger de att det ofta blir så, blir en gångarter bättre så blir en annan sämre. Varför? Eller stämmer det inte?
 
En sak som jag funderar över är det här med hur gångarterna utvecklas och försämras. När jag började tävla fick jag mina 7or och enstaka 8or i travprogrammet, i galoppen låg poängen på 6or och några 7or. (Å givetvis någon lägre poäng här och där för alla missar man gör ;)) Nu är det tvärtom. Givetvis har jag jobbat med galoppen, men varför har traven blivit sämre? Jag känner ju att den är sämre också. Inte lika taktfast och genom ryggen. Pratar man med andra om det säger de att det ofta blir så, blir en gångarter bättre så blir en annan sämre. Varför? Eller stämmer det inte?
Ett svar kan ju vara att kraven höjs ju svårare klass du rider. Dessutom kanske du rider me regionalt än lokalt nu och då är det ju naturligt att poängen sjunker lite. Se det positivt, att galoppen har blivit bättre!
 
Ett svar kan ju vara att kraven höjs ju svårare klass du rider. Dessutom kanske du rider me regionalt än lokalt nu och då är det ju naturligt att poängen sjunker lite. Se det positivt, att galoppen har blivit bättre!

Kan absolut stämma. Du känner inte igen att det ena blir sämre när det andra blir bättre? Jag tycker traven känns sämre, men har kanske höjt mina krav...
 
Jag tycker det är superintressant när jag är oense med Fio haha ;)
@Fiorano varför är det så viktigt för dig vad Fio tycker eller inte tycker rent allmänt? Din åsikt om Fios storhet i andras ögon verkar vara ngt du själv anser, väldigt få verkar hålla med. Blir ju minst lika konstigt när du tar på dig hatten och förklarar vad bukes användare känner eller inte känner osv - superkonstigt, snacka om att idiotförklara halva buke som sagt?
 
@mackan Det är inte jag som idiotförklarar någon. Snarare tvärtom, de som håller sig utanför och inte säger något, låter bli att lägga in filmer för beskådan med risk för vassa kommentarer är ju dom smarta i sammanhanget. De slipper bli ansatta helt enkelt och de har uppenbarligen betydligt mer vett och sans än vad jag nånsin haft. Att jag sen tycker att det är tråkigt när jag pratar med Bukefolk irl att de "aldrig skulle våga" lägga ut film på sig själv just pga vassa kommentarer (från fler användare än fio förstås) kan väl inte tolkas som att jag tycker att dom är dumma?
 
Angående något helt annat än den senaste diskussionen ;) :
Bästa träningstipsen för att motverka svanksits?
Just nu rider jag tyvärr i en bomlös som sätter mig med tyngdpunkten långt bak och samtidigt trycker bak skänkel=jag hamnar i framvikt med underkroppen och när jag vill räta upp mig viker jag bara övre delen av ryggen bakåt och får svank.
Sedan är jag rätt svankig i mig själv, och allt detta resulterar i att det ser ut som jag sitter och trycker ut magen och ser gravid ut... Får ingen vidare balans och ja, det ser fult ut också.
Tips? Träning? Streching?

Och gärna bästa tipsen på att lära sig sitta ner i traven. Det funkar fint barbacka, men inte alls med sadel. Skumpar och tappar skänklarna helt.

Förutom ridningen springer jag, och jag bör nog gå till naprapat igen. Stel och sned :/
Jag har samma problem och min tränare brukar säja att jag ska sitta på svansen. Alltså tänka mig att jag har en svans som jag drar in under rumpan och sitter på den, lite som en hund som skäms typ. Det funkar för mig iaf då jag blir påmind om det.
 
@Fiorano fast det var ju specifikt Fio du drog upp och personligen addresserade och sen målade upp som ngn ledare på Bukefalos som ingen vågade säga emot. Det blir ju att idiotförklara bukeanvändare som om de inte skulle våga säga ngt annat än att hålla med Fio, vilket du påstod skulle vara fallet, det var det jag avsåg med svaret. Sen att du nu diskuterar ngt annat allmänt fenomen du anser, är ju inte det jag svarade på öht.
Jag tycker snarare Fio sällan svarar öht på filmer osv som hon inte tycker är särskilt bra, utan undviker det Du blev ju för 17 sur på henne nån gång rent av för att hon INTE kommenterade ngn film du lagt ut? Utifrån det och sen det du skrivit här, tolkar jag det som att hennes åsikt tydligen är väldigt viktig för dig?
 
@mackan Det är inte jag som idiotförklarar någon. Snarare tvärtom, de som håller sig utanför och inte säger något, låter bli att lägga in filmer för beskådan med risk för vassa kommentarer är ju dom smarta i sammanhanget. De slipper bli ansatta helt enkelt och de har uppenbarligen betydligt mer vett och sans än vad jag nånsin haft. Att jag sen tycker att det är tråkigt när jag pratar med Bukefolk irl att de "aldrig skulle våga" lägga ut film på sig själv just pga vassa kommentarer (från fler användare än fio förstås) kan väl inte tolkas som att jag tycker att dom är dumma?

Nu får du ge dig lite..jag har inte direkt kommenterat en film på säkert..hmm 2 år. Som du själv sa så var inte kommentaren till muppen varken elak eller vass.. sen började hon härja om att jag varken var tränare eller domare och därför automatiskt inte kunde något. Om det är något du vurmar för så är det ju just det att man faktiskt ska fålov att ha en åsikt fastän man inte är proffs. Eller hur?

Om div onämnbara medlemmar inte vågar lägga ut film här så handlar det knappast om mig iallafall.
 
Jag har fått tipset av en tränare att skaffa en pilatesboll och sitta på den ungefär som man sitter på en häst, gränsle och så att fötterna inte rör golvet. Det är lite svajigt i början, men man lär sig. Måste fokusera på att pressa fram bröstet, men svankar man rullar bollen.

Angående något helt annat än den senaste diskussionen ;) :
Bästa träningstipsen för att motverka svanksits?
Just nu rider jag tyvärr i en bomlös som sätter mig med tyngdpunkten långt bak och samtidigt trycker bak skänkel=jag hamnar i framvikt med underkroppen och när jag vill räta upp mig viker jag bara övre delen av ryggen bakåt och får svank.
Sedan är jag rätt svankig i mig själv, och allt detta resulterar i att det ser ut som jag sitter och trycker ut magen och ser gravid ut... Får ingen vidare balans och ja, det ser fult ut också.
Tips? Träning? Streching?

Och gärna bästa tipsen på att lära sig sitta ner i traven. Det funkar fint barbacka, men inte alls med sadel. Skumpar och tappar skänklarna helt.

Förutom ridningen springer jag, och jag bör nog gå till naprapat igen. Stel och sned :/
 
@fio och @mackan Hursomhelst tycker vi inte lika öht. Det är som inte lönt att hålla på att gaffla om att jag "ska ta och ge mig" eller att jag "idiotförklarar". Det är åsikter som får stå för er liksom att åsikten att båda ni fio och mackan kan vara för vassa i era kommentarer står för mig.
 
@Fiorano nej det är verkligen inte lönt att gaffla, och just därför så än mindre i en tråd på bukefalos börjar man tagga folk med namn och häva ur sig sina åsikter om dessa osv, så som gjorts ang. Fio för din del, och nu fick jag mig en känga jag med. Lägg ner, ta en toy och move on. För övrigt har jag nog aldrig öht kommenterat en enda ridfilm du postat, sen att du inte gillar mina åsikter eller håller med ibland, är ju ett faktum, men detta är ju som sagt ett diskussionsforum och du verkar ta det på ett otroligt stort allvar som inte känns riktigt hälsosamt ens.
 
@fio och @mackan Hursomhelst tycker vi inte lika öht. Det är som inte lönt att hålla på att gaffla om att jag "ska ta och ge mig" eller att jag "idiotförklarar". Det är åsikter som får stå för er liksom att åsikten att båda ni fio och mackan kan vara för vassa i era kommentarer står för mig.

Så nu är både fio och mackan för vassa? Vem avgör det? Du? Hur ska man vara ? Vem sätter upp de reglerna? Det du tycker är vasst tycker kanske inte jag är vasst? Vems åsikt råder då? Själv uppskattar jag båda så jag håller inte alls med dej.
Är du plötsligt talesman för en massa anonyma bukare du möter irl så kanske du själv vill ha en ledarroll i själva verket?
 
@mackan Jag skulle säga att du tar det på större allvar än mig eftersom du tom gått in på min blogg och kommenterat hur jag bör bete mig och reagera på vad som skrivs på Buke. Jag svarar lugnt och sansat och vet inte riktigt mer vad jag kan göra?

@traceys Än igen. Du och jag har helt olika uppfattning om vem som bär ansvar när någon känner sig ansatt. Än igen är det helt onödigt att gå in på en sådan diskussion i denna tråden. Men nej jag är inte ute efter att vara en ledande talesman. Jag beskriver enbart min uppfattning.

Jag förstår inte riktigt vad problemet är just nu? Som jag fattat det "får jag" inte ha åsikten att vissa är vassa i sina kommentarer? Från min sida ger detta absolut ingenting mer så lämnar helt detta ämnet och hoppas att ni andra gör det samma:).
 
Jag har fått tipset av en tränare att skaffa en pilatesboll och sitta på den ungefär som man sitter på en häst, gränsle och så att fötterna inte rör golvet. Det är lite svajigt i början, men man lär sig. Måste fokusera på att pressa fram bröstet, men svankar man rullar bollen.

Smart! Tack, en sån ska inhandlas och användas framför Tv 'n!
 
@fio och @mackan Hursomhelst tycker vi inte lika öht. Det är som inte lönt att hålla på att gaffla om att jag "ska ta och ge mig" eller att jag "idiotförklarar". Det är åsikter som får stå för er liksom att åsikten att båda ni fio och mackan kan vara för vassa i era kommentarer står för mig.

Men varför ens dra upp diskussionen överhuvudtaget då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 280
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 189
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 743
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 842
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp