Bukefalos 28 år!

Du är inte min talman!

Om man är helyllesvensk (benen stadigt fast i den skånska myllan sen generationer), men vurmar för ett mångkulturellt samhälle och anser att alla människor har samma värde., hur blir det då?

Om man jobbar med 80% första generationens invandrare, eftersom denna spetskompetens är svår/omöjlig att hitta inom landets gränser, och tycker att denna mix är en stor inspirationskälla, ska jag också ha stjärna i så fall? Vilken färg ska den ha? Jag är ihop med en dansk. Ska jag satsa på en rödvit stjärna? För enligt BS/SD är jag nog inte vidare lojal mot Sverige misstänker jag.

#duärintemintalmanSöder

Du är nog en rasförrädare :meh: kombinerat med illojal mot Sverige :yuck:
 
Problemet är att Söder tar sig friheten att uttala sig om andra människors nationstillhörighet. Vilket är None of His Fucking Business. Samt att han antyder att det är problematiskt med en heterogen stat.

Han fick ju frågan och gav ett i mitt tycke helt acceptabelt svar. Skulle han undvikit att svara? Dessutom har vi ju avtalat med dessa nationella minoriteter, t.ex samer om ett visst mått av självstyre.
 
Vad innebär det där?

(Alltså själva texten förstår jag men varför skrivs det på det viset :confused:)
(Ja jag erkänner jag är hopplöst omodern :o)

Det är en twittergrej, för att koppla ihop inlägg om samma tema så använder man #.

Tex #illridewithyou, ibland är australiensarna bara :love: (jobbar ju mest mot Australien).
 
Och jag är tornedaling :nailbiting: Visserligen kanske jag blir accepterad om jag hävdar mitt arv från mamma som är 50% stockholmare?
 
Så 800.000 borde helst hålla truten? Jo demokratins förkämpar kämpar hårt för demokrati, men bara om dom tycker som jag gör. Skämmigt värre, faktiskt.

Nej. Alla har rätt att säga vad de tycker (så länge det inte är olagligt) men alla har också rätt att opponera sig mot framförda åsikter (återigen, inom lagens råmärken).

Att vi har en talman, som faktiskt är ett väldigt viktigt ämbete om man kan sin samhällskunskap, med åsikten att man inte är en riktig svensk om man tillhör en minoritet kulturellt eller religiöst sett är barockt. Har man ett svenskt medborgarskap är man svensk, punkt slut.
 
Ok, nu har jag läst artiklarna i DN, AB ("nationer inom nationalstaten" O_o vad sjutton betyder det?!) och SD:s egna lilla nätpublikation... :crazy: Det känns som om för många av min hjärnceller har flytt i ren skräck (förmodligen för att de inte är pursvenska, jag är ju övervägande vallon).

@CillaW: Jag vet ju att du är ortoped men finns det något sätt att locka tillbaka hjärncellerna?!

#‎duärintemintalmanSöder‬

Jag är rädd att det är kört där.
 
Det glädjer mig att förtroendet för journalistkåren är så högt här inne!

76% av Sveriges befolkning har lågt förtroende för dags- och kvällstidningarnas journalister.
-Här har minioriteten, dvs. 24% samlats!

http://www.journalisten.se/nyheter/journalister-har-lagst-fortroende


Journalister har
lägst förtroende



Journalister hamnar allra längst ner på listan när svenska folket får klassa sitt förtroende för olika yrkesgrupper, enligt den senaste nätbaserade SOM-undersökningen som presenterades i dag.

Bara 24 procent har förtroende för journalister. I topp på listan, med förtroendesiffror på runt 80 procent, finns sjuksköterskor, läkare, forskare och domare.

De yngsta är mer positiva. Rödgröna sympatisörer är också lite mer positiva till journalister är alliansröstare, enligt professorerna Lennart Weibull och Sören Holmberg.

De har också mätt kännedom och förtroende för ett antal mediepersonligheter. Mest känd är Jan Guillou, som 91 procent känner till.

När det gäller förtroende hamnar Anna Hedenmo högst, 59 procent har stort förtroende för henne. Mats Svegfors har 57 procent, Eva Hamilton 54 procent, lika stort förtroende som svenskarna har för Cecilia Uddén.

Första tidningsjournalisten på förtroendelistan är Peter Wolodarski, som 48 procent har stort förtroende för.

Kvällspressens chefredaktörer hamnar lägst, med 16 respektive 12 procent för Jan Helin och Thomas Mattsson.

- De som har stort förtroende för ett medium har också stort förtroende för dess ledare, det är ett typiskt mönster, säger Lennart Weibull.

SR och SVT har högst förtroende, inte bara bland alla medieföretag som mätts, utan också bland samtliga samhällsinstitutioner, klart högre än IKEA som tidigare legat i topp.
 
Han fick ju frågan och gav ett i mitt tycke helt acceptabelt svar. Skulle han undvikit att svara? Dessutom har vi ju avtalat med dessa nationella minoriteter, t.ex samer om ett visst mått av självstyre.

Problemet - som ALLA i tråden ser utom du, surprise - är att svenskar blir irriterade när kretiner som Björn Söder försöker definiera och tolka åt oss andra vad det innebär att vara svensk, vem som är svensk och vilka problem detta är behäftat med. Vi håller inte med Björn Söder om hans idé om svenskhet. Vi håller inte med Björn Söder om att man inte kan ha flera nationaliteter och vi anser inte att han kan ha någon som helst aning om vem som har flera nationaliteter. Vi håller inte med Björn Söder om att det är ett problem heller. Däremot ser vi stora bekymmer med SD:s uppenbara agenda att verka för ett mer homogent samhälle. Hur ställer du dig till den nationalistiska ideologin?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp