Bukefalos 28 år!

Du är inte min talman!

Min mormor kommer från tyskland... Bör jag börja packa jag med eller?

Jag är ju dessutom en kvinna som inte vill ha barn och inte låter mig trampas på! Deprimerad och så har jag troligtvis ADHD med... Lika bra att packa va??

Tysk borde väl vara okej även för SverigeDemokrater kan jag tänka mig.
Man tror faktiskt inte att det är sant längre när det kommer den ena idiotin efter det andra från de där typerna. Jag hoppas verkligen att de kommer att straffa ut sig själva, men det känns tyvärr tveksamt. :/ Det är både sorgligt och skamligt!
#duärintemintalmansöder
 
Själv skäms jag över att vara svensk eftersom släktforskningen inte visat på några andra influenser ned till början av 1700-talet....

#duärintemintalmanSöder

Sedan hoppas jag att SD går samma väg som Ny Demokrati med både uppgång och fall (men det är nog tyvärr att hoppas för mycket...)
 
Min mormor kommer från tyskland... Bör jag börja packa jag med eller?

Jag är ju dessutom en kvinna som inte vill ha barn och inte låter mig trampas på! Deprimerad och så har jag troligtvis ADHD med... Lika bra att packa va??

Ja. Gört. Fast vem vet, SD kanske återinför kliniker för hysteriska kvinnor? Man har ju alltid undrat hur effektiv behandlingen var liksom :up:
 
Svaret är förmodligen ja. Ett anti-intellektuellt parti som SD tjänar förmodligen multum på att de verkar inkompetenta, rasistiska, främlingsfientliga och helt enkelt lite bakom flötet. När dessutom andra politiker och hela svenska mediakåren uttalar sig så är allt egentligen en konspiration.

Det krävs nog att de imploderar (dvs med interna stridigheter utan väljarnas förtjänst) på något sätt för att du ska få rätt.

Jag hoppas att någon djärv reporter vågar sig på att inflitrera SD och rapporterar allt vad som sägs innanför lykta dörrar på strategimötena. Det skulle kunna få sprängkraft.
 
Jag har flyttat in till stan från att ha bott i landsbygd som av geografiska skäl är omgärdat av ganska tydliga gränser (vatten) mot andra områden, och är uttalat 'landsbygd'. Där är det allmän'mysiga' stående 'skämtet' att en aldrig blir riktigt accepterad som RIKTIG ortsbunden förrän en bott där sedan generationer. Inte ens min dotter som är bokstavligt född i hemmet där, räknas som 'riktig' -länning.
Jag ser paralleller till SD's tänk. Och jag tror att detta är djuuuuuupt rotat i myllan i sverige. Jag tror det tyvärr är djuuuuuupt rotat i den globala människan som inte väljer att öppna sitt sinne utan bara lyssnar till någon slags förhistorisk instinkt alla borde växt ur 2014
- medan människor som älskar människor har ett hjärta som talar högre än det sämre sinnet hos andra. Och det är hos oss #duärintemintalmanSöder.
 
Det verkar ju vara precis vad som händer ändå! :meh:

Jo, fast de mest uppenbara "han är felciterad av konspiratoriska medier som hatar SD" slapp vi nog nu när citaten godkändes i förväg. Vågat av Nicklas att skicka över den, något som de flesta reportrar inte gör när det gäller politiker. (Det brukar inte behövas, eftersom de flesta är mogna nog att stå för vad de säger.)
 
Och vem är psykiskt sjuk? Hur definierar man det? Alla som har en psykiatrisk diagnos och alla som haft en? Räknas alla diagnoser, även depression?

Jag börjar fundera i banorna att alla som inte känner igen sig i Söders "svenska nation" borde sätta judestjärna på axeln och sluta upp i ett långt jäkla protesttåg. Men det är kanske precis vad partiet behöver för att ta död på alla andra politiska frågor... :(
 
"
Vad är nationstillhörighet då?

– Ja, men vi har en svensk nation. Vi har idag fem stycken erkända nationella minoritetsgrupper som är erkända nationer i Sverige. Vi har samer, romer, tornedalningar, sverigefinnar och vi har… Sa jag alla? Struntsamma. Jo, vi har judar givetvis. Där har vi fem erkända nationella minoriteter. Att de är nationella minoriteter är för att de inte ingår i den svenska nationen. Hade de ingått i den svenska nationen hade dom inte behövt någon minoritetsstatus överhuvudtaget. Nationella minoritetsstatusen är för att dom har en religiös, språklig eller kulturell tillhörighet och en vilja att behålla sin identitet."

Ur:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20025488.ab

De nationella minoriteterna är naturligtvis svenska i bemärkelsen att de är svenska medborgare med samma självklara rättigheter som alla andra. Men själva anledningen till att individer som har de här identiteterna och tillhör de här kulturerna har en särskild lagreglerad status är ju att de tillhör andra folk än det svenska folket. För att få rösta i valet till sametinget måste man bevisa att man tillhör det samiska och inte det svenska folket. Jag skulle inte få rösta i sametinget. Sedan är det säkert så att enskilda individer i de nationella minoriteterna, som bott här väldigt länge, vid sidan av sin ursprungsidentitet också har en stark svensk kulturell identitet.

Vari ligger problemet?
 
Min mormor kommer från tyskland... Bör jag börja packa jag med eller?

Jag är ju dessutom en kvinna som inte vill ha barn och inte låter mig trampas på! Deprimerad och så har jag troligtvis ADHD med... Lika bra att packa va??


.... tror det...

I den svenska nationen ryms ytterligare fem nationer, så länge de fem nationerna inte blir för många eller stör den svenska nationen. Till den svenska nationen hör de svenskar som accepterar och lever efter den svenska kulturen.

Som del av svensk kultur räknas inte homo- och bisexuella. Inte heller kulturmarxister, batikhäxor och PK-folk i allmänhet. Inte heller personer med någonslags utländsk härkomst som inte helt lever efter den svenska kulturen, firar ramadan, äter pinnekjött till jul, spelar fotboll som zlatan....

Det ryktas att SDKP (sverigedomokratiska kulturpolisen) i jul kommer att kontrollera att alla ser på Kalle Ankas jul och inte har plastgran.
 
Jag har flyttat in till stan från att ha bott i landsbygd som av geografiska skäl är omgärdat av ganska tydliga gränser (vatten) mot andra områden, och är uttalat 'landsbygd'. Där är det allmän'mysiga' stående 'skämtet' att en aldrig blir riktigt accepterad som RIKTIG ortsbunden förrän en bott där sedan generationer. Inte ens min dotter som är bokstavligt född i hemmet där, räknas som 'riktig' -länning.
Jag ser paralleller till SD's tänk. Och jag tror att detta är djuuuuuupt rotat i myllan i sverige. Jag tror det tyvärr är djuuuuuupt rotat i den globala människan som inte väljer att öppna sitt sinne utan bara lyssnar till någon slags förhistorisk instinkt alla borde växt ur 2014
- medan människor som älskar människor har ett hjärta som talar högre än det sämre sinnet hos andra. Och det är hos oss #duärintemintalmanSöder.
Galet! Och jag vet allt för väl vad det är du pratar om, trots att jag har ett släktträd fullt av svenskar och är blond med blåa ögon.
En människa är en människa är en människa. Jag förstår verkligen inte hur födelseort, föräldrar, religion, hudfärg eller vad det månne vara kan få folk att reagera (och agera) så illa.

#duärintemintalmanSöder
 
Om man är helyllesvensk (benen stadigt fast i den skånska myllan sen generationer), men vurmar för ett mångkulturellt samhälle och anser att alla människor har samma värde., hur blir det då?

Om man jobbar med 80% första generationens invandrare, eftersom denna spetskompetens är svår/omöjlig att hitta inom landets gränser, och tycker att denna mix är en stor inspirationskälla, ska jag också ha stjärna i så fall? Vilken färg ska den ha? Jag är ihop med en dansk. Ska jag satsa på en rödvit stjärna? För enligt BS/SD är jag nog inte vidare lojal mot Sverige misstänker jag.

#duärintemintalmanSöder
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp