Bukefalos 28 år!

Du är inte min talman!

"Nej, det har vi inte alls. Ska du sluta skrika på mig nu?

– Jag skriker inte. Däremot kanske jag pratar med hög röst eller stark stämma. Jag skriker inte.

När Söder går över till att diskutera och ifrågasätta min yrkesroll avbryts intervjun."

Strålande...

Jamen det vet du väl att det är så jobbigt när journalister inte förstår en så för att de ska förstå är det bra om man skriker lite :idea: Kan man sedan inte komma med ett vettigt svar på frågorna kör man med anfall är bästa försvar, dvs attackera journalisten.

:banghead: :banghead: :banghead:
 
Jamen det vet du väl att det är så jobbigt när journalister inte förstår en så för att de ska förstå är det bra om man skriker lite :idea: Kan man sedan inte komma med ett vettigt svar på frågorna kör man med anfall är bästa försvar, dvs attackera journalisten.

:banghead: :banghead: :banghead:

"Öööh.. Alltså jag sa ju A och menade B, och jag godkände ju artikeln men citaten är ju fel, för jag menade ju A när jag sa B.. Eller jag menade B, alltså jag sa B, men egentligen sa jag inte B utan A för man får väl inte säga B det i här jävla landet jäkla PK-tåmtte!"

Sicken stjärna :love:
 
Jamen det vet du väl att det är så jobbigt när journalister inte förstår en så för att de ska förstå är det bra om man skriker lite :idea: Kan man sedan inte komma med ett vettigt svar på frågorna kör man med anfall är bästa försvar, dvs attackera journalisten.

:banghead: :banghead: :banghead:

Fast det verkar minst lika jobbigt när journalisteländena faktiskt förstår vad man säger...? O_o
 
Så länge du har en svensk mor och svensk far, idkar svensk kultur och är lojal mot Sverige(:wtf:) så behöver du inte märkas upp alls, tror jag. Invandrade valloner och ännu tidigare tyskar får vi nog räkna som helt assimilerade.

Lojal mot Sverige? Du menar som i att jag inte vill ha en brunaktig rasist till talman som har ett av de viktigaste ämbetena i vårt land? Isåfall är jag jättelojal! :up:

:D
 
Är det för naivt optimistiskt av mig att sitta här i soffan, gnugga händerna och mysa över att det är nu det börjar barka åt fan för idioterna?
Gör det det då? Jag vågar inte tro någonting förrän efter nyvalet. Enl artikeln hade ju SD 17 % i senaste mätningen, men den är kanske gjord innan motionen om registrering osv.

Jag är ju oxå pyrt på det med pappa från Balkan...

#duärintemintalmansöder
 
Jag sitter fortfarande och förundras över hur någon kan rösta på SD, det är skrämmande att höra historiens vingslag dåna så högt att stackars missförstådda Söder måste skrika för att göra sin röst hörd. :wtf:

#duärintemintalmanSöder
 
Gör det det då?
Jag får känslan av att de slarvigt ihoptråklade kostymerna börjar glipa och att alla snart kan se att de har hakkors på sina kallingar. Ju mer de försöker leka riktig politik desto svårare blir det för dem. Att t ex berätta om sina rasistiska åsikter i en intervju tas emot mindre väl om man är vice talman och inte bara sitter i kommunfullmäktige någonstans på vischan.

Jag är ju oxå pyrt på det med pappa från Balkan...
Vadå?
 
Jag har läst en kurs om andra världskriget på universitetet den här hösten och har flera gånger än vad jag kan minnas förundrats över hur väl man kan känna igen sig i saker som hände för cirka åttio år i Tyskland sedan som om de händer just nu - igen!

Under 30-talet hade säkert den "vanliga" tysken inte haft en tanke på vad som skulle hända (dvs förintelsen), som att det var omöjligt eller, i värsta fall, helt okej. Jag tror inte att något som just Förintelsen kommer att ske igen (hoppas jag iallafall!) men jag tvivlar inte ett dugg på att det skulle kunna hända något som får framtida generationer att skämmas och undra vad som gick fel. Vad vet jag inte, tysken på 30-talet visste nog inte heller.

Tänk på att det räckte med ca 30% röster på det nazistiska partiet för att de skulle kunna ta över landet!


... Dags att ta på mig min svartröda stjärna för att jag är ett asocialt element i samhällskroppen (mitt handikapp + bisexualitet) och socialdemokrat? :meh:

#duärintemintalmanSöder
 
Min mormor kommer från tyskland... Bör jag börja packa jag med eller?

Jag är ju dessutom en kvinna som inte vill ha barn och inte låter mig trampas på! Deprimerad och så har jag troligtvis ADHD med... Lika bra att packa va??
 
Är det för naivt optimistiskt av mig att sitta här i soffan, gnugga händerna och mysa över att det är nu det börjar barka åt fan för idioterna?

Svaret är förmodligen ja. Ett anti-intellektuellt parti som SD tjänar förmodligen multum på att de verkar inkompetenta, rasistiska, främlingsfientliga och helt enkelt lite bakom flötet. När dessutom andra politiker och hela svenska mediakåren uttalar sig så är allt egentligen en konspiration.

Det krävs nog att de imploderar (dvs med interna stridigheter utan väljarnas förtjänst) på något sätt för att du ska få rätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp