Du vet att du är hästmänniska när...

...när sambon, som tjatat om ny bil i flera år utan gensvar, nämner något om att nuvarande bilen inte funkar med framtida släp och du plötsligt befinner dig provkörandes en dubbelt så stor bil som den du redan har medan sambon sitter bredvid och tindrar med ögonen :cautious:
 
När hunden kan kommando som trava, sakt av och ptroo mycket bättre än vanliga hundkommandon.
När man är ute och åker bil med barnen och kommenterar alla hästar man passerar. Barnen är 20 och 25 år...
När chef och kollegor för inte ens höjer på ögonbrynen längre när man måste planera om veckans arbete och möten mm, på grund av vård av häst, eller träff med hovslagare. Eller när man måste flexa lite för att hinna träna dressyr för bästa tränaren.
 
- När man väljer bilar utefter vad som kan dra mycket (Skoda Octavia och Volvo 940).
- Och nyss nämnda ser ut som externa sadelkammare. Bara medpassagerarna bryr sig dock. :grin:
- Du inte ens längre bryr dig om att borsta ur allt slem och höbos ur ditt 1 m långa hår.
- Du använder en Tangleteezer till din häst, och en Magic Brush till nyss nämnda hår (de få gånger du väl borstar ut det dvs!).
- Det inte längre finns någonting som heter "stallkläder" och "vardagskläder". Allt används i stallet. :D
- Det numera är en självklarhet att hitta hästhår, höboss och hästgodissmulor i Bregott paketet. Bara övriga två i hushållet klagar dock.
- Detsamma som ovan, fast i mobilskalet också.
- Det första du klickar upp när du startar datorn är din ridklubbs hemsida och Online Equipe.
- En av apparna i "Genvägar" på din mobil är Online Equipe.
- Du faktiskt tycker att de där slickburkarna smakar rätt gott. I alla fall den blåa. :p
 
Man ser grannen backa ut bilen och bara nästan stannar till innan han kör iväg och man tänker "bra halvhalt" :D

Eller man kliver upp, klär på sig osv och ska precis gå ut genom dörren för att åka till stallet när man kommer på att äta frukost kanske är en bra ide.
Båda ovanstående är exempel från idag haha, en veckas uppehåll från ridningen sätter sina spår.

Man tänker att man måste raspa tänderna om man har tandvärk eller känner en vass kant på sin egen tand.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 371
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 977
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 342
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp