Du vet att du är hästmänniska när...

Åh, vilken rolig tråd haha!

När det plötsligt går uppemot en vecka mellan duschningarna utan att man märker det.
När man verkligen inte kan förstå vad andra icke-hästägande människor gör efter jobb/skola.
När man utan problem eller tvivel lägger ut tusenlappar på equiterapeut, sadelutprovare och massör till hästen medan man själv aldrig i livet skulle betala en någon hundralapp för en fotmassage :p
När man lägger ner åtminstone 30 minuter varje dag på att borsta hästen med flertalet olika borstar, sprayar med torrschampoon och pälsglans och putsar med svampar medan man själv knappt tvättar bort sömnen ur ögonen på morgonen.
När man tycker det är värt att komponera en välmatchad och stilren outfit med väl utvalda schabrak och lindor för att... tja, ta ett litet ridpass hemma i paddocken.
 
Åh, vilken rolig tråd haha!

När det plötsligt går uppemot en vecka mellan duschningarna utan att man märker det.
När man verkligen inte kan förstå vad andra icke-hästägande människor gör efter jobb/skola.
När man utan problem eller tvivel lägger ut tusenlappar på equiterapeut, sadelutprovare och massör till hästen medan man själv aldrig i livet skulle betala en någon hundralapp för en fotmassage :p
När man lägger ner åtminstone 30 minuter varje dag på att borsta hästen med flertalet olika borstar, sprayar med torrschampoon och pälsglans och putsar med svampar medan man själv knappt tvättar bort sömnen ur ögonen på morgonen.
När man tycker det är värt att komponera en välmatchad och stilren outfit med väl utvalda schabrak och lindor för att... tja, ta ett litet ridpass hemma i paddocken.
Fast duscha gör man väl alltid när man varit i stallet
 
Fast duscha gör man väl alltid när man varit i stallet

Nä, det har jag slutat med för länge sedan. Som @zingoo skriver; har man eget stall så duschar man långt ifrån varje gång.
Jag duschar inte ens varje dag. Ibland blir det någon extra dag man luktar lite mer häst än annars.

Jag gör t.o.m så att jag tar ut hästar och hö i arbetskläderna och åker direkt. Nu har vi inga allergiker på jobbet så det är ok för dem.
Ibland duschar jag när jag tagit in dem och då har jag minst en fodring kvar.
 
...du hittar en hovkrats i bland dina egna kammar...:laugh:


Vad har hänt er som gör er till "hästmänniskor" / "hästnördar"..?;)


Milene, 200 % hästnörd


När man får ta makens bil när man åker fler än 2 personer för att baksätet är ner fällt och lastgallret konstant sitter bakom fram stolarna :) Det är spån och häst prylar i bilen...
 
..diskstället innehåller en helt annan typ av disk

2015-05-13-2052_55539d5a2a6b22291e62a5fa.jpg
 
När jag hittar hö i håret även om det kanske va en dag sedan jag va i stallet (pga förkylning/mamma tagit stallet för att jag va borta) Alltså det händer ju bara de gånger då jag inte har ducshat eller så... Men ändå :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 370
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 342
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 057
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp