Bukefalos 28 år!

Du vet att du är hästmänniska när...

När man bjuder in folk på middag och bestämmer tid efter sin egen och gästernas kvällsfodring.
När folk kommer på besök och man går husesyn i stallet först.
När man träffar nya människor och tycker att de är tämligen ointressanta om de inte har hästanknytning. :o:p
 
..när man väljer att jobba 70% samtidigt som man pluggar 100% bara för att som student ha råd med häst.

..när man i diskussioner ständigt lyckas dra upp jämförelser med hästar.

..när frågar sina medstudenter vad de egentligen gör när de inte är på skolan och inser att alla svar man får låter urtrista i jämförelse med att mocka bajs och vada runt i lera kvart i sex på morgonen.

..när man på skolan (läser en konstutbildning på universitetet) gör ett projekt som relaterar till ridsport och dumförklarar sig lärare när man kritiserar ämnet för att vara smalt..

..när man blir distraherad från sin antirasistdemonstration när man får syn på polishästarna och går fram till dom för att fråga om man får klappa.

..när man tycker det är jättekonstigt att ens vänner inte vill följa med till hästaffären vid skolan för att kolla på bett.
 
När man hittar hästgodis i jackan som aldrig ens har varit i närheten av stallet.
När man har suttit till häst i alla sina jeans (och inte alltid kommit ihåg att tvätta dem sen... :angel:)
 
när man ger upp alla resor som är mer än 3 dagar för att man inte vågar låta någon annan ta hand om ens älskling någon längre tid.
Spinner vidare på det här med att lämna hästen,

När man tycker att man inte har tid att vara inlagd på hjärtintensiven 2-3 dagar för att man inte får träffa hästen, eller ta hand om den och nästan ryter åt sjuksköterskorna att låta en gå till stallet. :mad::angel: (gjorde det självklart inte, det var inte ssk fel :p)
 
Fast duscha gör man väl alltid när man varit i stallet

Jag kan inte duscha 4 ggr per dag. Räcker med 1 ggr per dag för min hud och vår vatten brunn. Men skall jag utan för grusvägen görs mockning, höpåsar sånt först sen kan blaska av sig häst lukten :) o fara utan för 70 skylten.
Mvh
Pudlan
 
..diskstället innehåller en helt annan typ av disk

2015-05-13-2052_55539d5a2a6b22291e62a5fa.jpg

Underbar!
Mvh
Pudlan
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 184
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 398
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp