Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Är det någon som kan förklara för mig hur paypal fungerar? Insåg att jag måste skaffa ett konto för att kunna fylla på kopieringskortet till universitetet.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Du registrerar dig på paypal.com och fyller i de uppgifter som behövs. Du kan välja mellan att koppla ett kreditkort till ppkontot eller att föra över pengar till ppkontot från ditt bankkonto via internetbanken. Jag har bara använt bankkontometoden, det har tagit allt från mellan ett par dagar till en vecka innan pengarna har funnits på paypal.
Paypal har en viss förmedlingsavgift, men när/om den tas och hur stor den är har jag inte riktigt koll på.. Tror att avgiften faller på den mottagande parten men det är jag absolut inte säker på.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Vad i hela fridens namn går de här "ulvspelen" ut på, som dyker upp som forum-trådar lite här och var ibland? Vare just inne o snokade på Senior och fick syn på en sådan tråd, men orkade inte riktigt läsa & sätta mig in tillräckligt mycket för att förstå vad poängen var eller hur det går till. Någon snäll som orkar förklara lite enkelt sådär?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

åh vad roligt, hänger på här också! :D haha.

Jag vet inte vart jag får allt ifrån, men jag funderade igår, kan hundar/katter/andra djur vara homosexuella eller bisexuella? :confused:
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Ja, homosexualitet förekommer i djurvärlden. Fiskmåsar och gräsänder är ofta i samkönade relationer. Dock parar de sig med motsatta könet emellanåt, annars hade arten dött ut.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Förekommer säkert där med. Skillnaden är väl att katter lever inte i flock och hundar hålls ofta ensamma. Men det förekommer säkert.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Det där gjorde mej inte så mycket klokare, men tack i alla fall. Men jag har skaffat ett konto i alla fall.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Varför blir jag jätte sjuk (och många andra med) när jag är förkyld?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Delfiner och giraffer vet jag också idkar sexuella lekar med samma kön. Vet att det var nån fotoutställning om det för något år sen :)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Skriver ut den känns som den enklaste lösningen. Fast det går ju inte om den ska skickas elektroniskt.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Vad i hela fridens namn går de här "ulvspelen" ut på, som dyker upp som forum-trådar lite här och var ibland? Vare just inne o snokade på Senior och fick syn på en sådan tråd, men orkade inte riktigt läsa & sätta mig in tillräckligt mycket för att förstå vad poängen var eller hur det går till. Någon snäll som orkar förklara lite enkelt sådär?

Det är ett slags rollspel. Två Deadlines/dygn (natt och dag) Två sidor (onda och goda) som ska försöka vinna över varandra.
Till dagDL så röstar alla på en deltagare som åker ut, och rollen på denne avslöjas.
Till nattDL så vår de onda döda en deltagare och andra deltagare med speciasfunktioner får använda dem.
Eftersom de onda (ulvar, därav ulvspel) får "käka" någon på natten så är de färre än de goda vid lekens start för att jämna ut oddsen.
Specialrollerna finns det mängder av, både onda och goda. LL (lek-ledaren) väljer vilka roller som ska ingå i leken och skapar ett tema (i detta fallet var det väl panikrundan)

Anmälningstråden finns här, om någon är intresserad. Där finns det oftast någon som kan svara på frågor :)
Nya lekar brukar startas när det finns runt 10 deltagare.

KL

Då ska jag passa på att fråga:
Vart kan man hitta information om olika rasers "förväntade utseende" vid premiering/utställning?
Alltså inte rasbeskrivningar - det hittar jag - utan om rasen i fråga ska knoppas/flätas eller tvärtom inte ska knoppas?
Till exempel ska väl halvblod knoppas, men shettisar ha lös man - eller?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Vad i hela fridens namn går de här "ulvspelen" ut på, som dyker upp som forum-trådar lite här och var ibland? Vare just inne o snokade på Senior och fick syn på en sådan tråd, men orkade inte riktigt läsa & sätta mig in tillräckligt mycket för att förstå vad poängen var eller hur det går till. Någon snäll som orkar förklara lite enkelt sådär?

Kortfattat (även om nu BSF hann före :D ) Onda mot goda, några med specialroller som kan utnyttjas till egna sidans fördel, och den sida som dör först förlorar.
Ulvarna vinner när de är fler än de goda, de goda vinner när de onda är utrotade - typ :D


HUR kan det vara tillåtet för företag att stå mitt på stan och lura på folk saker?
Alltså, jag menar inte dessa som springer runt, utan som faktiskt har en "fast punkt" i centrum där de flyger på alla som stressar förbi.

Falsk marknadsföring, oskälig prissättning, "gåvor" som i slutändan vida överskrider "gåvans" verkliga värde och där de dessutom dubblar det egentliga värdet...

Att folk ringer och luras är ju ingen nyhet, men att de får stå sådär helt öppet med egen "butik"? :confusd:
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Det finns en dokumentär som svarar på din fråga, den har visats på Kunskapskanalen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
158
Senast: em76
·
Svar
791
· Visningar
41 756
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp