Bukefalos 28 år!

Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

Kan man ta med sig bebisen till föreläsningsalen när de inte tänker filma en föreläsning trots att man går distans?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

kan vara olika på olika högskolor/universitet, men en tjej i min klass hade bebis med sig på alla föreläsningar hon gick på :)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

Vid vilken ålder brukar muslimska flickor börja bära slöja? Skiljer det sig mellan olika länder/kulturer?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Ska man höra av sig till den som har föreläsningen och kolla? Är på en tisdag vilket är enda dagen i veckan jag inte kan få barnvakt ofc
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Hade snarare kollat högskolans/institutionens policy, för att inte råka ut för grininga föreläsare ;)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Men läste du inte min häst som liten? ;)

Finns en jättebra serie om denna häst som har gått i min häst med jämna mellanrum.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Vid vilken ålder brukar muslimska flickor börja bära slöja? Skiljer det sig mellan olika länder/kulturer?
Ja, det skiljer sig. Generellt gäller väl dock att flickorna ska skyla sig när de går in i puberterten och börjar bli stora - men synen på när detta sker skiljer sig ju såklart.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Som det låter, tycker jag :D
Kanske med "kortare" U i bukefalos, och "längre" u om jag säger bara buke :p

Fråga:
Hur f-n bär man sig åt för att slakta en stor, tung och ful trämöbel, och var fasen gör man av resterna?
Finns det en kadaverbil för möbler? :D
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Åh, synd att du bor så långt bort, annars jobbar jag med en ungdom som vi gärna hade gett en möbel att göra sönder. Ju större desto bättre.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Ptja fast kommer ni och hämtar den intakt så kan de ju ha sönder den och jag blir av med den :D
(annars finns det säkert liknande i din närhet :D )
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Jag uttalar det bukeeefalos typ. Inte BUKEfalos som jättemånga säger (mina öron blöder när folk säger så)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Buckefalos, typ. Fast jag brukar ytterst sällan säga det så jag har väl inte riktigt reflekterat över uttalet. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 910
Senast: Breaktown
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 985
Senast: TinyWiny
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Enya
·
Svar
1 191
· Visningar
64 800
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp