Bukefalos 28 år!

Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Vad i hela fridens namn går de här "ulvspelen" ut på, som dyker upp som forum-trådar lite här och var ibland? Vare just inne o snokade på Senior och fick syn på en sådan tråd, men orkade inte riktigt läsa & sätta mig in tillräckligt mycket för att förstå vad poängen var eller hur det går till. Någon snäll som orkar förklara lite enkelt sådär?

Och jag fattar inte ens de där lekarna trots otaliga förklaringar av hur de ska gå till. :p Jag förstår inte vad de går ut på, jag förstår inte vad folk gör, jag förstår inte varför det är roligt, jag förstår ingenting.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Inte jag heller :p Känner mig lite trög men förstår verkligen ingenting av dom lekarna ;)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Och jag fattar inte ens de där lekarna trots otaliga förklaringar av hur de ska gå till. :p Jag förstår inte vad de går ut på, jag förstår inte vad folk gör, jag förstår inte varför det är roligt, jag förstår ingenting.

Inte jag heller :p Känner mig lite trög men förstår verkligen ingenting av dom lekarna ;)

Haha, jag får nog ansluta er till er lilla grupp, för trots Blacksmithfarm's och whwycd's tappra försök att förklara är jag inte mycket klokare... Men lite klokare är jag faktiskt, så jag tackar för det! :D
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Frågan (och svaret) finns i förra dumma frågor tråden :D

Dea skrev:
Kl
Jätte dum fråga, men det ju det tråden är till för

Är Mimifly och Carat här på buke släkt eller något? Båda här namnligen samma "ort" (korpolompiu... eller nått ) och poliser på sin bild

whwycd skrev:
Nä, vi är bara lika galna! (inte ensamma heller, finns en till )
Vi är inga poliser heller, bortsett från att åtminstone jag är någon form av språkpolis dårå...
Och orten är "påhittad" (vi visste inte att korpolombolo fanns först så vi fick modifiera lite )
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Du registrerar dig på paypal.com och fyller i de uppgifter som behövs. Du kan välja mellan att koppla ett kreditkort till ppkontot eller att föra över pengar till ppkontot från ditt bankkonto via internetbanken. Jag har bara använt bankkontometoden, det har tagit allt från mellan ett par dagar till en vecka innan pengarna har funnits på paypal.
Paypal har en viss förmedlingsavgift, men när/om den tas och hur stor den är har jag inte riktigt koll på.. Tror att avgiften faller på den mottagande parten men det är jag absolut inte säker på.

Det behöver inte vara ett kreditkort, jag har ett vanligt electronkort kopplat (+ ett konto och ett kreditkort)

Du betalar inget extra om du skickar pengar till ett företag, men transaktioner mellan privatpersoner kostar en mindre summa.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Jag ska virka en OS-mössa och då ska man ha storlek 8 på nålen, hur stor är den i mm? Jag blir knäpp på dessa virknålar!
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Beror på vilken sort, min 3,5a är t ex 3,5 mm. :) Tror att OS-mössan ska virkas med rätt tjockt garn väl? Då är det möjligt att nålen ska vara 8 mm. :)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Beror på vilken sort, min 3,5a är t ex 3,5 mm. :) Tror att OS-mössan ska virkas med rätt tjockt garn väl? Då är det möjligt att nålen ska vara 8 mm. :)

Tackar :bow: Hittade en massa versioner av vad storlek 8 kan betyda :p Men sen stod det 8 mm under, så du hade rätt :laugh:
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Kl

Vad är 'Korpolompio Underground'? Har sett några stycken som angett det som ort :confused:

Det enda jag vet är att Korpilombolo är en liten ort någonstans i norra Norrland, men om det har med saken att göra vet jag inte...;)
Möjligtvis indirekt...så att säga.
Frågan (och svaret) finns i förra dumma frågor tråden :D
Ja, precis :p
Jag är då fd. MimiFly och carat heter numera astronaut :D
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Haha, jag får nog ansluta er till er lilla grupp, för trots Blacksmithfarm's och whwycd's tappra försök att förklara är jag inte mycket klokare... Men lite klokare är jag faktiskt, så jag tackar för det! :D

Men liksom, om ni specificerar (hur f-n stavas det?!?) era funderingar så är det kanske lättare att svara för den som känner sig manad. så att säga :)
Vet liksom inte hur man kan förklara närmare annars :o
 
Sv: Dumma frågor del 2!

År 1922 är Gustaf V kung och Hjalmar Branting statsminister, Greta Gustafsson (sedermera Garbo) debuterar på vita duken och Sveriges första rundradiosändingar inleds. Detta är även året då Mikael Bergendahl grundar vad som skall komma att bli BergendahlsGruppen. Inledningsvis som en agentur för margarinbolaget Svea, men strax med utökat sortiment som ost, mjöl, kaffe, konserver, konfektyr och kryddor.

På 1940-talet kommer sonen Sixten in i företaget och firman byter naturligt nog namn till Bergendahl & Son (samma namn som moderbolaget har idag). Mot slutet av 1950-talet, när Sixten tar över ledningen, minskar agenturernas betydelse och utvecklingen från special- till fullsortimentsgrossist inleds.

bla bla bla
och så:

I november 1993 invigs Sveriges första City Gross i Hyllinge utanför Helsingborg. City Gross har från starten med uttalad lågprisprofil och fungerar tekniskt som ett dotterbolag till AGs Favörmarknad AB.

:D
Men det där med lågpris vet jag inte om jag håller med om :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

Hur lång tid tar det innan tandläkarbedövning släpper? Trött på att känna mig som ett dreglande miffo..
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Det kan ta flera timmar. Jag har fått två sorter och jag har för mig att sorten som sitter i längst heter Xylocain Adrenalin.

Jag har förresten framställt Xylocain (lidocain) på labbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 912
Senast: Breaktown
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 986
Senast: TinyWiny
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
561
Senast: Enya
·
Svar
1 197
· Visningar
65 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp