Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Hur och var ändrar man boadress, skatteverket vet jag men måste jag åka in? Har inte e-leg för jag har inte den blekaste om dels vad det är och dels hur man skaffar det. :p

Skuggan
 
Sv: Dumma frågor del 2!

delvis KL

en fråga till på samma ämne!

Jag skall flytta till annan ort ett tag, och har läst på skatteverkets hemsida att jag inte behöver skriva mig på den nya orten då det är kortare än ett års tid jag blir borta. Men nu till frågan: tänker ju eftersända min post, men om då de som hyr min ordinarie lägenhet medan jag är borta skriver "c/o Ceta bukegatan xxx..." kommer deras post komma till rätt adress eller eftersändas med min?

Vet att jag bör kolla detta med adressändringen, men kan alltid kolla allvetande Buke först :angel:
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Falköpings, tror jag. Eller är det den där kommungränsen Skara/Falköping delar sjön?

Bra svar... :angel:
 
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

Jag har inte sett ett enda avsnitt av How I Met Your Mother, men är ändå nyfiken. Så:
Varför är folk all over the internet så JÄVLA upprörda över sista episoden?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Såg det precis, tycker det var bra, förutom de sista 1,5 minuterna. Tror folk ville haft ett lyckligare slut, och mycket revs upp. Eller vist kan man kalla det ett lyckligt slut, men inte så som säsongen hade byggt upp det mot. De hoppade ett år fram i tiden rätt många gånger, och mycket hinner ju hända på den tiden. På ett sätt var det nästan mer verkligt än mycket annat i serien, men kanske inte det man förväntat sig efter denna säsongen. Personligen tycker jag allt var helt ok, om det inte slutat som det gjort...
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Nä, ett rätblock är en kvadrat i 3D liksom. Med olika långa sidor. En kub har alla sidor lika långa.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Nej, en rektangel i 3D, en kvadrat har lika långa sidor. Men kub tillhör gruppen rätblock.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Såg det precis, tycker det var bra, förutom de sista 1,5 minuterna. Tror folk ville haft ett lyckligare slut, och mycket revs upp. Eller vist kan man kalla det ett lyckligt slut, men inte så som säsongen hade byggt upp det mot. De hoppade ett år fram i tiden rätt många gånger, och mycket hinner ju hända på den tiden. På ett sätt var det nästan mer verkligt än mycket annat i serien, men kanske inte det man förväntat sig efter denna säsongen. Personligen tycker jag allt var helt ok, om det inte slutat som det gjort...

Det där tidshoppet låter extremt förvirrande oavsett serie. Nåväl - trist! Har ju greppat att det var en väldigt populär serie med inte minst populära karaktärer. Själv är jag fortfarande lite bitter över hur Dexter, som var fantastiskt i två säsonger, totalspårade och sedan avslutades...
 
Sv: Dumma frågor del 2!

nja, tidshoppen var relativt enkla att hänga med i :) Men somsagt, det blev mycket som hände i ett enstaka (dubbel)avsnitt :p
 
Sv: Dumma frågor del 2!

*kl

Övervägde ny trådstart men inser att denna fråga förmodligen är dum så det räcker så då passar det nog bättre här :D
Jag åker till London imorgon, och kom på att jag inte är 100% säker på hur det är med mobilinternet så att det inte blir svindyrt och sedan nån form av *stackarsmiggråterutikvällstidning*. Sist jag var utomlands hade jag en internetlös telefon så då hade jag inget problem. Räcker det med att jag inte använder mobilens egna internet utan bara utnyttjar wify där det finns. Eller är det något annat som också ska fixas, är det inte nåt med roaming(?), jag har verkligen ingen koll känner jag. (Har en sony xperia go om det är nån speciell ändring på olika telefoner)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Jag är på Gran Canaria nu och har helt enkelt stängt av "mobildata". Då kopplar jag bara upp mig på hotellets wifi.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Åh toppen då ska jag bara påminna mig själv om att inte slå på mobildatan, tack för svar! :bow: Då var jag inte helt ute och cyklade med hur jag tänkte :)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

När jag ska skriva in min nya adress på adressändring så ska jag skriva in ett fyrsiffrigt nr. Vart hittar jag det? Det står ett i hissen, på lappen med produktplats och så. Men jag har inte hittat något annat... På dörren står det bara 57.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Hur långt är det Göteborg centrum - Mölndal centrum? Västra Frölunda - Mölndal? Hur åker man buss/spårvagn mellan dessa platser?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

lättast är att göra en sökning på vasttrafik.se, så ser du mer hur lång tid det tar, och eventuella byten :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
150
Senast: em76
·
Svar
791
· Visningar
41 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp