Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Vissa människor har ett behov att skälla ut folk emellanåt, *ingen nämnd, ingen glömd*
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Den där fyradagarsveckan som nämns på Wiki, har den också två helgdagar? För i sådana fall vill jag införa den här! :D
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Kl* Det finns en enda plats på bussen som ska åka långt, 2 passagerare vill ha den. Den ena är extremt överviktig och den andra är extremt underviktig/undernärd.

Vem tycker du ska sitta?, motivera varför
 
Sv: Dumma frågor del 2!

+ TinyWiny och Pallen: Visst är det inte! Har funderat ett par dagar om det är snyggt eller inte och jag lutade mer åt hållet att det inte är snyggt!:p
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Så länge båda själv satt sig i den viktklass de är i själva så tycker jag som Linta. Om någon av dem har problem med att stå länge kan de kanske fråga någon (annan) om de kan få byta en liten stund?
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Kl* Det finns en enda plats på bussen som ska åka långt, 2 passagerare vill ha den. Den ena är extremt överviktig och den andra är extremt underviktig/undernärd.

Vem tycker du ska sitta?, motivera varför
Säger som Linta: Den som kliver på först.
Ser varken extrem övervikt eller extrem undervikt som något som per automatik sätter en på samma förtursnivå som en höggravid kvinna eller äldre person.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Kl* Det finns en enda plats på bussen som ska åka långt, 2 passagerare vill ha den. Den ena är extremt överviktig och den andra är extremt underviktig/undernärd.

Vem tycker du ska sitta?, motivera varför

Varför skulle vikten spela någon roll överhuvudtaget? Den som av medicinska skäl behöver platsen går före annars är det den som kommer till platsen först som får den. Så enkelt är det iallafall i min värld.

Visst kan den som redan sitter där föredra att den underviktige sätter sig bredvid henom eftersom hen då slipper trängas men annars spelar det knappast någon roll vem som sätter sig på platsen. Bara för att en person är över eller underviktig så behöver hen inte ha svårare för att stå upp än någon annan.
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Knapp

Imorgon hade jag tänkt laga pulled pork för första gången. Köpte en stekgryta för längesedan som jag inte använt innan och trodde då att den var till för att användas i ugn också. Perfekt till denna rätt tänkte jag. Men kollar på paketet nu och det står inget om det varken där eller i bruksanvisningen. Vad tror ni, kan man använda en rostfri gryta med non-stick beläggning och glaslock (handtag i rostfritt) i ugnen i ca 5 timmar imorgon? Det är ju inte så varmt den ska stå heller, 125 grader. Visst borde det väl gå?:)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

Ja, jag tror också att det funkar. Men det är ju bäst att fråga buke ändå, utifall att:p:) Men då testar jag senare:)
 
Sv: Dumma frågor del 2!

kl
Hur funkar TSA-lås? Jag har ställt in koden men det hindrar ju inte väskan från att öppnas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
152
Senast: em76
·
Svar
791
· Visningar
41 739
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp