Bukefalos 28 år!

Kickis

Trådstartare
"provapå klass är ämnad för de ekipage som vill prova att tävla westernridning och ej är medlemar i en till WRAS ansluten klubb"

Så man får inte vara medlem i nån klubb för att få tävla i E-klasser eller har jag tolkat det hela fel? Eller kan man vara medlem i en klubb men ej ha licens och endå få tävla i E-klasser?
 
Sv: E-klass?

Man kan inte vara medlem i en WRAS-ansluten klubb, för att tävla i E-klass
 
Sv: E-klass?

Rätt idiotiskt, de flesta blir ju medlemmar innan de börjar tävla...:crazy:
Men vi har löst saken genom att anordna träningstävlingar istället de ligger ju helt utanför WRAS regelbok...;)
 
Sv: E-klass?

Här nere i Värmland brukar det vara tvärtom, de börjar rida för någon tränare, blir medlem, sedan vill de prova att tävla....:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: E-klass?

ush.. jag e då konstig.. jag tävlade innan jag blev medlem :angel:

träna för tränare? det började jag med nu i vår :angel:
 
Sv: E-klass?

Jag har alltid trott att det innebär att man inte är TVUNGEN att vara medlem i en WRAS-ansluten klubb, men man FÅR alltså inte vara det?? Då är det bäst att jag låter bli att betala medlemsavgiften i år då :p
 
Sv: E-klass?

Det är detta jag undrar om!!?? Många verkar tolka det hela väldigt olika.
Här är ur en propp från en tävling ordnad av Berslagen western riders.
"
Övrigt: För att starta i E-Klasserna behövs inga licenser, man behöver inte vara medlem i WRAS-ansluten klubb. Man kan använda engelsk/annan sadel och träns."
 
Sv: E-klass?

För att vara på den säkra sidan, att jag tolkat reglerna rätt emailade jag WRAS och frågade och fick svaret;

"Det som menas med "ej är medlem i nån WRAS ansluten klubb" är just det det står. Dvs. man får inte vara med i en westernridklubb som är ansluten till WRAS. Men man kan ju vara med i någon annan klubb om man vill - klassisk ridklubb, motorcyckelklubb :-). Ja, du förstår säkert vad jag menar."
 
Sv: E-klass?

Men att hindra deras egna medlemar från att vara med är kanske inte rätt sätt???
 

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: Sol
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 263
Senast: Cambrie
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 833
Senast: Bee
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 051
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp