Bukefalos 28 år!

Efter lång tid i en relation - hur skulle ni beskriva känslorna man har för varandra?

Drygt 30 år har jag och min man varit ett par. Trygghet, samhörighet och närhet känner jag. Förälskelsepirret och åtrån är rätt sällsynt numera, men inget jag saknar personligen. Jag är sån person helt enkelt. För mig är tryggheten och vänskapen viktigare helt enkelt. Vi säger att vi älskar varandra flera gånger om dagen och kramar och pussar haglar. Men det är snarare en del av tryggheten än sexuell lust.
 
Jag och sambon har varit tillsammans i 10 år i september i år. I juni gifter vi oss. Jag känner bara så starkt att han är min person. Kan absolut känna pirr fortfarande och det känns fint att jag får leva mitt liv med honom. Han är min bästa vän, den jag aldrig tröttnar på och min stora trygghet.
 
Tillsammans 17år gifta, i 14 år i år.
Håller med många föregående.
Kärlek, samhörighet, attraktion.
Det jag kallar nykärlekspirr och känslan av att vilja vara på varann HELA tiden, nix.

Det är klart att inte varje dag är lätt, oh nej, det finns saker vi båda behöver och försöker jobba på.

Vi är på många sätt ganska olika men ändå lika på många plan. Våra grundvärderingar är väldigt lika men våra tankar tar ofta olika vägar dit.
Så intressanta diskussioner och samtal vi haft och har fortfarande 😊.
Det kan vara som på den där första dejten när man känner att den här killen vill jag utforska mer.. Det kan jag ibland känna fortfarande.
 
Ärligt talat minns jag inte hur många år vi hängt ihop totalt, det var en sån där av och på-relation i början, ni vet en sån där man kanske borde ha släppt men som ändå kommer tillbaka, men jag tror vi började träffas 2010-2011 och att vi 2012 blev vi "på riktigt". Den känslan som jag har för min partner idag är helt fantastisk. Han gör mig så glad och jag är väldigt glad att jag har honom i mitt liv. Det är så jag faktiskt saknar honom lite när han är på jobbet om dagarna 😳
 
Skulle han försvinna ur mitt liv, det skulle vara som att förlora en kroppsdel.

Känner fortfarande efter 11 år en enormt stark kärlek, attraktion och passion för honom. Han är min bästa vän, livskamrat, älskare.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 846
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 317
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 936
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp