Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Jag fick barn för tre månader sedan och ser ut som havreflinga ungefär (hade dock mindre mage under graviditeten). Inga bristningar, men än så länge fortfarande hormonrand.

Men jag skulle ändå vilja påpeka att ni som är avundsjuka på magen kanske har sluppit andra problem. Tror knappast någon skulle vilja se en bild med mina hemorrojder t.ex ;) . Sen så har jag fortfarande foglossningsbesvär och kan inte alls gå på härliga barnvagnspromenader som jag skulle vilja. Jag skulle lätt kunna byta ut min mage mot en fulare variant om jag skulle bli av med foglossningen!!

Visst finns det människor som turligt nog klarat sig undan allt, men majoriteten av oss har nog några men av graviditet och förlossning!
 
Sv: Eftermagar?

jag lovar att lägga in straxt efter förlosningen=)

hehe tror jag i alla fall=)

He he, bra! Fast då måste jag väl lägga in på min sen när jag också har fött. Och jag som inte ens har lagt in någon bild än i tråden om gravidmagar.
 
Sv: Eftermagar?

Det är visserligen sant, bortsett från ett försämrat utseende så har jag inga men efter graviditet och förlossning. Ful mage, fula bröst och ett ärr på magen (Som dock var självvalt, så det klagar jag inte över :D). Ena höften krånglar av och till också efter foglossningen, men det går att leva med i alla fall.

När sonen börjar på dagis i höst så kan jag äntligen börja träna på gym igen, och kanske få lite mer fason på magen. Brösten ska opereras när jag är klar med graviditeter.

Men jag fick ju den här sötnosen för det!
 
Senast ändrad:
Sv: Eftermagar?

.

En allmän fråga. Finns det någon som har fått en icke sladdrig mage efteråt, trots bristningar? Jag bara undrar om jag kan uppnå mitt mål..


Problemet med bristningar är att det hudområdet förlorat sin elasticitet och kan inte dra ihop sig.
Så, för att en mage ska ha goda chanser att återgå till sin tidigare form krävs i princip att den inte har några bristningar.
 
Sv: Eftermagar?

Men jag skulle ändå vilja påpeka att ni som är avundsjuka på magen kanske har sluppit andra problem. Tror knappast någon skulle vilja se en bild med mina hemorrojder t.ex ;)

Jag tror precis som du att summan av skavanker är ungefär lika stor för de flesta.:p Jag är nöjd med min mage. Den var även innan förlossningen den kroppsdel som jag är mest nöjd med. Men nästan hela mina ben är mönstrade med ett lila ådernät. Så har de sett ut sedan tonåren. Om jag går i kjol eller shorts är det ofta någon som frågar vad det är - så väl syns det. Jag visar mycket hellre magen än benen.
 
Sv: Eftermagar?

Jag tror precis som du att summan av skavanker är ungefär lika stor för de flesta.:p Jag är nöjd med min mage. Den var även innan förlossningen den kroppsdel som jag är mest nöjd med. Men nästan hela mina ben är mönstrade med ett lila ådernät. Så har de sett ut sedan tonåren. Om jag går i kjol eller shorts är det ofta någon som frågar vad det är - så väl syns det. Jag visar mycket hellre magen än benen.

Fast på DET området har det hänt mycket!
Ytliga blodkärl sprutade man förr bort men idag fungerar det tom med laser :idea: så vill du ta bort dem så finns det kanonmetoder!
 
Sv: Eftermagar?

Fast på DET området har det hänt mycket!
Ytliga blodkärl sprutade man förr bort men idag fungerar det tom med laser :idea: så vill du ta bort dem så finns det kanonmetoder!

Jag har hört om sprutor, men vågade inte testa för det ska visst göra ont...? Dessutom skulle det nog bli ganska dyrt, med tanke på att jag har så himla många.

Jag tvivlar faktiskt på om laser skulle funka. De har ju suttit där så många år. Dem tar man nog inte bort så lätt. Sen skulle det nog oxå vara svindyrt...:crazy:
 
Sv: Eftermagar?

Jag har hört om sprutor, men vågade inte testa för det ska visst göra ont...? Dessutom skulle det nog bli ganska dyrt, med tanke på att jag har så himla många.

Jag tvivlar faktiskt på om laser skulle funka. De har ju suttit där så många år. Dem tar man nog inte bort så lätt. Sen skulle det nog oxå vara svindyrt...:crazy:


Jag fick ett gäng runt 18-års åldern, vilka således suttit i 13år :mad:
Tror jag kommer ta bort dem när jag har tillräckligt stort överskott på pengar!
Jag har varit på konsultation (på gammal välrenommerad klinik) och det skulle inte vara några som helst problem sa de :)
 
Sv: Eftermagar?

Det är visserligen sant, bortsett från ett försämrat utseende så har jag inga men efter graviditet och förlossning. Ful mage, fula bröst och ett ärr på magen (Som dock var självvalt, så det klagar jag inte över :D). Ena höften krånglar av och till också efter foglossningen, men det går att leva med i alla fall.

När sonen börjar på dagis i höst så kan jag äntligen börja träna på gym igen, och kanske få lite mer fason på magen. Brösten ska opereras när jag är klar med graviditeter.

Men jag fick ju den här sötnosen för det!

Gud vad fort det har gått, och vad stor han blivit! Känns som det bara är någon månad sen du berättade att du var gravid, nu ska han börja på dagis!
 
Sv: Eftermagar?

*knapplån*

*haha*:devil: nu kan även lilla jag visa upp min übertjusiga efter mage!

Har precis satt mig upp efter förlossningen.. Lite sliten och ner äcklad men glad iallafall:D

Kopiaav100_0905.jpg
 
Sv: Eftermagar?

gu så bra tråd.. ska återkomma med ett foto så fort jag hinner..

så länge- min mage ser anskrämlig ut men jag tycker om mig själv ändå:banana:
 
Sv: Eftermagar?

Åh så.. Kul. Eller inte :crazy: Nåja, det är väl bara att träna på och hoppas att den kan bli något mindre äcklig i alla fall.
 
Sv: Eftermagar?

Du ser ju jättehärlig ut ju! Vilket smajl! :love: :D
 
Sv: Eftermagar?

Han är hela 7 månader nu, lillstjärnan! :love: Så dagis blir det inte riktigt än, men i höst/vinter någon gång. Allt beror på hur han är som person och vad som passar honom.

Det är riktigt coolt att se så stor han har blivit. Han kryper, springer i gåstol, äter riktig mat, har tänder, säger mamma och pappa ibland och lär sig nya småsaker varje dag!
 
Sv: Eftermagar?

jag har mage liknande Zoya.... ska bukop:as om 10 kilo typ.... tänker bekosta det själv. Får sår, skav, kli, svamp om jag har annat än typ lösa träningsbyxor.
 
Sv: Eftermagar?

*knapplån* här är en bild med kläder dock på min kropp, 10 kg kvar ungefär tills jag är nöjd, har gått ner 45 kg sen förlossningen......
phpqyy9rt.jpg

löshuden är istoppad i jeansen så gott det går men väller ändå över regält.... om jag blir nog modig kommer jag visa bar mage någon gång i framtiden....... kanske efter operation hahaha
 
Sv: Eftermagar?

Oj, man får hoppas att man har bra gener alltså...

@Filiduttan: Tycker att du såg sund ut på bilderna, svårt att se var du ska plocka 10 kg från någonstans. Jag tycker verkligen inte att du ser tjock ut. Förstår iofs om det är jobbigt med sladder...
 
Sv: Eftermagar?

Jösses vilken skillnad från gravidbilderna jag sett på dig :bow:

Men jag tycker inte att det ser ut som om du behöver gå ner hela tio kilo till! Människa du kommer försvinna! Om det är antalet kilon på vågen du inte gillar så lär väl en del sitta i överskottshuden?
 
Senast ändrad:
Sv: Eftermagar?

För det första Yggdrasil, grattis till lilla underverket!

Modigt av dig att lägga ut den här bilden måste jag säga! :love: Magen känns onekligen lite speciell direkt efteråt sådärvill jag minnas, även om det snart är 13 mån sedan jag födde barn i de där rummen på kss. Minns det sim igår! (men lite förskönat :angel: )
 
Sv: Eftermagar?

Du ler som om du just kommit hem från värsta roligaste festen!:D Visst var det coolt att föda barn, och visst var jag superlycklig efteråt - men sådär skönt nöjd såg jag nog inte ut. Kände mig för sliten för det, tror jag. Underbar bild!:bow:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 416
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 440
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: ameo
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 226
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp