Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Det var ju gulligt sagt! Har ni en snäll-dag hela bunten eller!? :smirk:

9476845.jpg


Ärret efter min piercing blev tyvärr väldigt fult också, men på dessa bilderna syns det inte särskilt mkt... Vet inteom jag kan fota det, men ska försöka!
 
Sv: Eftermagar?

de där va ju inte alls farligt=)

Ja visst e de fuskigt att en del ser ut som innan graviditeten en vecka efter förlossningen. men alla kan ju inte ha sån tur=)

Det ända med din mage e ju att huden inte dragit ihop sig helt. men de tar längre tid för vissa helt enkelt=)

Jag kommer vara glad om jag ser ut som dig efteråt=)
 
Sv: Eftermagar?

Jämför man hur jag såg ut efter ett halvår var det förstås mkt värre än nu, så det händer ju saker... men det känns som om jag haft lite otur, unga mammor (iaf de jag känner/har sett) har det ju knappt synts på magen efteråt. Man kan ju inte missta sig på vad min mage har varit utsatt för ;) Som sagt så var det värt det, men nog var magen snyggare förut...

Närbild så ni ser vad som kan vänta...:
9477209.jpg
 
Sv: Eftermagar?

Om min mage såg ut som din Nordsvensken så skulle jag vara jättenöjd!
Min mage ser helt enkelt förjävlig ut efter två graviditeter, fast så som den är blev den redan efter första och då var jag 23 (nu är jag 27). Jag skäms något så otroligt för den kan jag säga. :cry: Jag lägger in två bilder i länkar så ni slipper få upp lunchen när ni öppnar tråden. Har tyvärr ingen bild på hur min mage såg ut innan jag blev gravid med första men den var platt kan jag säga.
Jag ångrar inte mina barn, absolut inte, men hade någon talat om för mig innan att magen skulle se ut så där efteråt så hade jag nog avstått... krasst sett....

De enda brallor jag kan ha är typ joggingbyxor och gravidbyxor... smickrande va?

Någon som vet om man kan få landstinget att bekosta en bukplastik?

Känsliga människor varnas...-

Ful mage
Ful mage igen
 
Sv: Eftermagar?

Så där ser min mage också ut!!! Fast jag har ett stor lodrätt kejsarsnittsärr också..Min mamma ser också ut på det viset.

//millus
 
Sv: Eftermagar?

Min mamma hade trots tre barn helt platt mage utan en enda bristning.... orättvist :crazy:
 
Sv: Eftermagar?

Jag får återkomma när jag fått någon att knäppa kort. Jag har fött tre barn och nått astronomiska viktökningar med alla tre. Min mage är lite degig och brusten men jag tycker den är fin. När jag sitter ned i hårda byxor, tex jeans, så väller det ut en decimetertjock valk över linningen, men när jag står upp så ser jag smal ut (tycker jag själv iaf). Det är som att det där fettet är där för att stanna, men jag skulle inte ha något emot lite starkare magmusker så jag inte får så ont i min rygg.
 
Sv: Eftermagar?

Jag förstår att du är ledsen för dina foton hade kunnat vara mina! Så såg jag ut efter första och nu efter tre så är det inte ett dugg bättre. Gick upp alldeles för mycket med första så jag antar att det är det och att jag faktiskt inte gör något speciellt åt den? Men jag skäms över min mage, skäms över min kropp och vill itne behöva göra nåt jag inte vill, hårdbanta och springa är inget jag gillar, specielt inte när det blir tvång för att man ska se ut som alla andra med platta magar!:cry:
 
Sv: Eftermagar?

Jag har ingen bild på min mage..
Men jag gick upp 30 kg med min guldklimp o det var i stort sett bara magen som växte :o
Nu 9 månader efter så är den efter INGEN träning eller nått försök alls att få den till sin ursprungliga form helt OK iallafall!
Den är lite randig, pösig o hänger en aningens men Har man fött barn så har man!

Jag är stolt över min mage!
 
Sv: Eftermagar?

kl
Men vad ledset det ar i den har traden...horni, ni har ju upplevt det mesta av det mesta, det ar coolt att se det. Personligen kan jag saga att silverlinjer pa kroppen kan vara fint :) Som alla andra har jag lite marken pa hofterna, men de ar ljusa, jag har inga problem med dem alls. Det ar liksom naturligt.
 
Sv: Eftermagar?

*Knapplån* Menar inget illa med detta inlägg utan jag undrar hur det kan bli så där sladdrigt? Jag har gått upp 30 kg med varje barn och ner 20 kg mellan gångerna..Vägde 98 som värst innan min sista fölning :D Jag är skyldig till vartenda kg, åt som en häst, massor av skräpmat, extremt dålig karraktär.
Jag var överviktig i många år och har kämpat mig ner sakta men säkert, yngsta dottern är 4 nu och jag är nere på 69 kg.
Jag är dock inte ett dugg sladdrig eller hängig, har aldrig varit, tjock och stora valkar men det har aldrig liksom hängt ner över trosorna.
Vad är det som ger sladdret?Det måste vara jättehemskt att vara så sladdrig, känner mig ledsen för er skull.
 
Sv: Eftermagar?

*Knapplån* Menar inget illa med detta inlägg utan jag undrar hur det kan bli så där sladdrigt? Jag har gått upp 30 kg med varje barn och ner 20 kg mellan gångerna..Vägde 98 som värst innan min sista fölning :D Jag är skyldig till vartenda kg, åt som en häst, massor av skräpmat, extremt dålig karraktär.
Jag var överviktig i många år och har kämpat mig ner sakta men säkert, yngsta dottern är 4 nu och jag är nere på 69 kg.
Jag är dock inte ett dugg sladdrig eller hängig, har aldrig varit, tjock och stora valkar men det har aldrig liksom hängt ner över trosorna.
Vad är det som ger sladdret?Det måste vara jättehemskt att vara så sladdrig, känner mig ledsen för er skull.

Det har med generna att göra. Vissa har mer elastisk hud än andra helt enkelt. Bristningar har också med genetik att göra (de är hormonellt betingande) och många djupa bristningar gör oftast också huden mer oelastisk.
 
Sv: Eftermagar?

Jag har precis som du gått upp 30 kilo två gånger och gått ner däremellen, vägde imorse 67,2 och är 176. Och jag har sladder, ganska tunt och fint men icke desto mindre sladder. Så jag har faktiskt inget svar mer än att det rimligen inte kan bero på extrem övervikt.
 
Sv: Eftermagar?

ja, inte vet jag. Jag gick inte upp groteskt mycket med mina. 16 kg med sonen och 14 kg med dottern (de vägde 4055g resp 4080g) och det var i stort sett bara magen som växte båda gångerna.
Jag var inte pinnsmal när jag blev gravid men inte på något sett överviktig heller. Vägde runt 63 kg då och väger väl en 68-70 kg nu. Skulle behöva gå ner kanske 5-8 kg men ju mer jag går ner desto sladdrigare blir magen... för att inte tala om tuttarna... :crazy: där dessutom vänstertutten är både större och hängigare än den högra dito :crazy: Ja visst är det härligt med graviditeter... :cry:

Jag blir faktiskt skitledsen när jag ser folk som har precis likadan mage och bröst ett par månader efter förlossningen som de haft innan. Jag är inte missunnsam på något sätt men varför kunde inte jag varit en av dem...

Ang. gener så fick min mamma tre barn och hade varken bristningar eller hängmage efteråt... samma med min moster... måste komma från pappas sida då antar jag men där är det mest karlar så jag vet inte...
 
Sv: Eftermagar?

Knapplån.

En allmän fråga. Finns det någon som har fått en icke sladdrig mage efteråt, trots bristningar? Jag bara undrar om jag kan uppnå mitt mål..

Jag gick upp 13 kg sammanlagt med sonen, och gick ner alltihop på en vecka. Fick dock bristningar i slutet av graviditeten, och dom sitter ju där liksom. Det känns som om huden aldrig kommer att dras tillbaka fullt ut, med dom där? Jag väger kanske 5 kg för mycket just nu, men det har jag gått upp nyligen pga för lite motion. Magen ser dock likadan ut hela tiden.. Lite överskottshud och så bristningarna som får det hela att se enormt fult ut.
 
Sv: Eftermagar?

Jag blir faktiskt skitledsen när jag ser folk som har precis likadan mage och bröst ett par månader efter förlossningen som de haft innan. Jag är inte missunnsam på något sätt men varför kunde inte jag varit en av dem...

Ja, vad konstigt att det kan vara så olika. Trots att jag var en bra bit äldre än dig har min mage blivit nästan som innan. Naveln är dock större, och den verkar förbli sådan. Jag har inte gjort något för att återfå min gamla kropp. Inte bantat eller tränat extra. Fast jag rider ju, så magen får automatiskt träning. Jag red både under graviditeten och ganska snabbt efteråt igen.

Så här såg jag ut i vecka 38:
bebis38.JPG


Så här såg magen ut sex dagar efter förlossningen:
Mage6Dag.JPG


Och så här såg den ut efter fem månader:
Mage5manader2.JPG
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 416
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 448
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: ameo
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 226
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp