Bukefalos 28 år!

Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Att få bristningar är genetiskt, så om din mamma inte haft några så slipper du nog undan själv också :)

Min mamma har fick inga - tyvärr slapp inte jag!

Men bristningarna tycker inte jag är det värsta. Det värsta är att skinnet verkar förbli uttänjt. :(

/Timsetim

Samma här, mamma fick tre barn men inga bristningar. Platt mage efter alla. Mina mostrar har de 4 resp 3 barn var och inga bristningar.

Själv fick jag både randig mage och slapp hud :(
 
Sv: Eftermagar?

Första graviditeten:

Samma kväll som vattnet gick
therese_fore.jpg


3 dagar efter förlossningen (med konstiga underkläder..).
therese_efter.jpg

(på bilden fortfarande sådär "straxt efter förlossningen-plufsig" om magen).
 
Senast ändrad:
Sv: Eftermagar?

*kl*
Så här ser en 40-årig tvåbarnsmage ut: http://www.cig.canon-europe.com/a?i=CJnBKxDpp7

Den var lite mer delad och lite fastare när jag var 20 men annars har den i princip alltid sett ut så där. Nu hänger mitt skinn också över byxkanten när jag sitter (Det kan man se på de röda strecken på bilden)

När jag var vältränad kunde man se ett sexpack på magen men det var då det ;)
 
Sv: Eftermagar?

knapplån

åh nej! jag som lovat att lägga ut bild:crazy:

Får fota i morgon och samla mod...
 
Sv: Eftermagar?

*kl*
Så här ser en 40-årig tvåbarnsmage ut: http://www.cig.canon-europe.com/a?i=CJnBKxDpp7

Den var lite mer delad och lite fastare när jag var 20 men annars har den i princip alltid sett ut så där. Nu hänger mitt skinn också över byxkanten när jag sitter (Det kan man se på de röda strecken på bilden)

När jag var vältränad kunde man se ett sexpack på magen men det var då det ;)

Du ger mig hopp.
Jag har fått 3 barn, är 30 i år och ser definitivt INTE ut sådär...:crazy:

Jaja, wtf, världsliga problem... :D
*försöker se positivt på eländet*
 
Sv: Eftermagar?

Kan man göra något för att inte få bristningar då? Eller är det genetiskt?

Jag bävar för att få barn just i det avseendet. För det första är jag kort så jag tänker att vart ska barnet ta vägen? Rätt ut och en jättemage kanske?

Min mamma har fått dyra barn varav det sista när hon var 40. Det syns inte på henne.. :crazy: Hon har jättefin mage och inte ett spår syns på den. Samma med min storasyster. Jag har alltid tänkt att jag kanske ärver det efter dem, men de är ju längre än mig och deras magar har kanske inte stuckit ut SÅ mycket som jag inbillar mig att min mage kommer att göra :crazy:

de må va genetiskt som babanen skriver ang bristningar men min mamma är smal och det syns inte att hon fött 2 medans jag har så mkt bristningar att ja.... vad ska vi säga jag borde stå i guiness rekordbok :angel: jag har på hela kroppen dessutom, men det MÅSTE ju ha med den extrema viktuppgången att göra, inte bara hormonellt (eller jo viktuppgången var nog hormonell?)
 
Sv: Eftermagar?

KL
Här kommer min snart 40 åriga mage med 4 barn på nacken:D
I mitt fall beror nog magen på alla goda efterrätter jag inte kan låta bli:o
magen.jpg

Magen är en uppskattad kudde av yngsta sonen vid läggning..
 
Sv: Eftermagar?

jag fick åxå massa bristningar. hela låren ock knävecken blev det på på en gång. så där va de inte pga nån viktuppgång. magens bristningar kom inte förens i slutet på graviditeten.
 
Sv: Eftermagar?

Här är min mage då.
Min barn är 10, 5 och 1 år.

mage.jpg


Jäkligt bra att ta kort med mobilen.
Då syns inte alla bristningarna..
(och ja jag spände den bara liiite):angel:
 
Sv: Eftermagar?

Undra hur din nacke ser ut då med tanke på hur fin magen var!!!:p
 
Sv: Eftermagar?

Undra hur din nacke ser ut då med tanke på hur fin magen var!!!:p
Tack:bow::love:
Precis vad jag behövde höra med tanke på att jag varit och provat kläder hela dagen:cry: Jag drar numera 80C och storlek 40 i överdelen :( Ser ut som en karl när jag provar bh. Armar som en byggare och nackmuskler som en större karl. Mina fötter är söta och små:idea:
 
Sv: Eftermagar?

Tack:bow::love:
Precis vad jag behövde höra med tanke på att jag varit och provat kläder hela dagen:cry: Jag drar numera 80C och storlek 40 i överdelen :( Ser ut som en karl när jag provar bh. Armar som en byggare och nackmuskler som en större karl. Mina fötter är söta och små:idea:


Har du upphävt tyngdlagen? :bow: Berätta gärna hur...

Fny
 
Sv: Eftermagar?

Jag har M-L på överkropp och alldeles för stort nertill! Alltid svårt hitta byxor.. =(
 
Sv: Eftermagar?

jag har bristningar på alla ställen utom huvudet hahahahaha jag ser ut som en tiger ;) ryggen känns minst smickrande att ha ränder på... gillar inte att det är ränder som jag inte kan se hahaha :rofl:
 
Sv: Eftermagar?

Nej, jag tycker också det verkar skumt det där. För min mamma hade inte heller bristningar, men jag fick massor. Så hur det kan vara genetiskt förstår jag egentligen inte. Men det är vad jag läst och blivit matat med, borde kanske ha skrivit det också :crazy:

Men jag skrev dessutom "nog" :angel: Man slipper nog undan :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Eftermagar?

Jag fegar ur och lägger inte upp några bara magbilder. Men påklädda kan ni få se :idea:

Denna bilden är när jag är precis "nygravid" (V.6), och då hade jag inte tränat upp mig efter min första graviditet, men vägde ändå lika mycket som innan den:
V6.jpg


Denna bild är på min mage under graviditeten:
v.382.jpg


Detta är från samma dag som sonen kom, på eftermiddagen:
IMG_4608.jpg


Och denna bild är sedan idag:
IMG_4689.jpg

(Ja, jag ser enormt självupptagen och snobbig ut, men det är skitsvårt att fota sig själv :angel:)


Eftersom jag fått två barn så tätt så vet jag inte riktigt hur min mage kommer se ut när jag börjat träna igen, dock är ju skinnet uttänjt och bristningar har jag över hela magen. Suck.

Det skiljer exakt en månad mellan bild tre och fyra, och det jag själv kan se är ju hur överdelen på magen minskat, men det har väl med musklerna att göra.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 588
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 491
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 197
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 273
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp