Bukefalos 28 år!

Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Haha men dom kanske gick ihop snabbt? Märkte ingen större skillnad på mig heller, iaf inte när jag väl kände - tänkte inte på det innan.

Spänn din mage och känn i mitten mellan magmusklerna, där får det max vara ett mellanrum på 2 cm annars krävs speciella magövningar.
 
Sv: Eftermagar?

Vi får nog börja med att reda ut vart magmusklerna är :angel:

Men då drog jag nog ihop mig fort för jag har som sagt inte märkt nån skillnad alls.
 
Sv: Eftermagar?

Magmusklerna delar på sig åt sidorna när livmodern växer. Sen drar ju livmodern ihop sig och då ska musklerna göra det också.

Det är olika hur lång tid det tar och spelar ingen roll om man är tjock eller smal. Såhär såg jag ut innan Rasmus flyttade in

Mina magmuskler tog lång tid på sig att dra ihop sig, fast jag höll igång hela graviditeten och började rida 1 månad efter förlossningen.
Nu andra gången visste musklerna vad de skulle göra och har tidigt delat på sig. Känns om man ligger på rygg och lyfter hakan mot bröstbenet samtidigt som man känner med handen.
Här är avståndet mellan magmusklerna 3 fingrar.
28065212.jpg
 
Sv: Eftermagar?

Upptäckte att jag faktiskt har ca 1 cm mellan musklerna. Läskigt!! :o Red sista gången i v 38 och första gången på Ludwigs 4-veckorsdag :) Så jag hade ju inget långt uppehåll ändå... Men men, 1 cm är ju inget farligt iaf!

Tillägg: Så har jag inte sett ut sen jag var typ 15 (syftar på din bild) :p
 
Sv: Eftermagar?

5 kg... *muttrar* Jag har 14 gravkilo kvar och typ 20 kg sen innan :D

Tillägg: Fast du fick förstås barn lååångt innan mig :angel:

Jag gick upp 15 kg under graviditeten (vägde mig sista gången en vecka innan förlossningen). Vägde mig förra veckan för första gången och insåg att jag bara gått ner 7 kg. :crazy: Sen hade jag också sisådär 20 kg extra sen innan. :angel:

Brukar dra på mig mammajeansen men de är lite stora och åker ner så jag får dra upp HELA tiden, ett par andra är för trånga och mjukisbyxor kan man ju inte gå i för jämnan... Tur man bara är hemma och drar ändå. :D

Vad säger du Snyggve, ska vi bunta ihop våra extrakilon och sälja till bättre behövande? :idea:;)
 
Sv: Eftermagar?

Ni kan ta några kilon av mig oxå till den där försäljningen!

Sista bilden jag la ut i den här tråden är trevligare att titta på än vad jag är nu... :angel:

Gick upp typ 20 kg under graviditeten och har tappat lite drygt hälften av dem... Skulle dessutom gärna vilja bli av med ytterligare några kilo så jag skulle ju inte bli ledsen om det försvann en sisådär 10-12 kilo...
Jag kommer i (en del av) mina gamla byxor. Det är dock inte synonymt med att det är bekvämt och ser bra ut... :angel:

Mitt problem är det samma som Skogstomten...
Äter ju alldeles fel och för mycket, fick spunk igår när jag såg mig på bild. Måtte energin återkomma så jag rör på mig mer.

Avskyr att se kort på mig så jag inbillar mig varje dag att det ska ge mig tillräckligt med motivation för att röra på mig men än så länge har den motivationen infunnit sig...
 
Sv: Eftermagar?

Hoho här ska ni få höra, inte för att ni ska få ännu mindre motivation men jag måste beklaga mig ;)

Sen slutet av juni har jag gått på gym 4 dagar i veckan + promenerat duktigt.. Gått upp i vikt o lika fläskig - YES.. *zzz* Måste ju vända snart kan jag tycka ;)
 
Sv: Eftermagar?

Du kanske är som jag, får aptit av att röra på dig, äter mer och står därför stilla i vikt?
 
Sv: Eftermagar?

+ MittNyaJag

Mammakläder är ju helt underbart att ha på sig :D Tyvärr är det väl knappast positivt att de sitter lika bra nu som under graviditeten :angel:

Tycker dock att det borde gå neråt mer än vad det gör. Jag äter lika (o)nyttigt nu som innan och rör mig typ 100 ggr mer. Vi är ute och går 1-3 h/dag och jag rider nästan varje dag. Känns ju ganska hopplöst när det då inte händer mer än så.

Så vem ska vi lura på våra kilon? :D
 
Sv: Eftermagar?

Hade jag tränat så hårt som du gör hade jag vägt typ 100 kg ;)

Jag gick upp några kg på hur kort tid som helst när jag började på scan och jobbade väldigt fysiskt.
 
Sv: Eftermagar?

Hade jag tränat så hårt som du gör hade jag vägt typ 100 kg ;)

Jag gick upp några kg på hur kort tid som helst när jag började på scan och jobbade väldigt fysiskt.

Det lär ju jag också göra snart..! Du ska se mina armar o ben! :rofl: Måste fota efter en träning nån gång :D
 
Sv: Eftermagar?

kl

Äter ni andra mycket sötsaker?

jag har gått ner alla mina kilon, men skulle gärna bli av med några till. Vikten har stått helt still sen My var två månader eller något sådant... och jag har ätit sötsaker i form av kakor, bullar, choklad och annat gott VARJE dag sen hon föddes! Jag som aldrig haft något större sockersug har varit helt galen i socker! Alla ständiga fikor som lir med folk som hälsar på och när man är på besök hos andra hjälper ju inte till direkt...

Så, förra veckan bestämde jag mig för att jag skulle sluta äta sötsaker. Sagt och gjort. Har nu inte ätit sötsaker på en vecka. När andra fikat har jag gjort en kall bärmix som jag ätit, och det har gått jättebra! Ska bli spännande att se om det gör någon skillnad på vågen. Tänkte hålla det såhär två-tre veckor till och sedan tillåta mig att endast äta sötsaker på helgen (max två dagar/vecka) och då inte vräka i mig. Hoppas på att det ska fungera!

I övrigt händer det inte så mycket med min kropp. Magen är fortfarande rätt mjuk och go, skulle gärna få den lite fastare eller börja tänja ut den igen =) Helst det senare alternativet, för det är minst jobbigt och tusen gånger roligare :D

//Julia
 
Sv: Eftermagar?

Din mage är ju jättefin!! Men för mycket socker är ju aldrig nyttigt förstås. Själv har man mindre sockersug än nånsin sen Ludwig föddes, men det skulle absolut kunna minskas ner ännu mer på allt det goda :D
 
Sv: Eftermagar?

Lite kalorimässigt eller lite volymmässigt?

Om du tränar mycket och tycker att du äter lite så bör du gå ner i vikt.
Det är en myt att man inte går ner om man äter "för lite". Vore det så hade det inte funnits problem med svält. Undantaget är om du har någon sjukdom, problem med sköldkörteln tex. Äter man lite på riktigt och inte tappar vikt kan det vara läge att gå till doktorn.

Du får sätta dig och räkna ihop hur mycket du äter i kalorier en vecka så finns nog svaret där. :)
 
Sv: Eftermagar?

Inte så farligt alls.. Ibland håller i upp helt nån vecka, ibland helt på vardagar men lite snask på helgen.. Å nån kväll ibland äter man glass. Inte såpass mycket att jag tycker det borde påverka vikten om vi säger så.

Jag tycker min mage börjar ordna till sig ganska bra, men klart mjuk fortfarande fast muskler under :)
 
Sv: Eftermagar?

Lite kalorimässigt eller lite volymmässigt?

Om du tränar mycket och tycker att du äter lite så bör du gå ner i vikt.
Det är en myt att man inte går ner om man äter "för lite". Vore det så hade det inte funnits problem med svält. Undantaget är om du har någon sjukdom, problem med sköldkörteln tex. Äter man lite på riktigt och inte tappar vikt kan det vara läge att gå till doktorn.

Du får sätta dig och räkna ihop hur mycket du äter i kalorier en vecka så finns nog svaret där. :)

Både kalorimässigt o volymmässigt...

Jag går upp!! Men så har jag ganska "bulliga" muskler.. Kan fota efter ett träningspass. Har helt klart fått mer muskler men tycker ändå jag borde gå ner. *mutter*. För SÅ lätt är det ju faktiskt inte att bygga muskler.

Okej börjar skriva upp från o med imorn!
 
Sv: Eftermagar?

Om du inte skulle träna på en vecka skulle du väga mindre och se slankare ut
Du har antagligen vätskeansamlingar i dina "bulliga" armar som ett resultat av träningen. Träningsvärk?

Det är ju stor skillnad på dina magbilder. :)
 
Sv: Eftermagar?

Om du inte skulle träna på en vecka skulle du väga mindre och se slankare ut
Du har antagligen vätskeansamlingar i dina "bulliga" armar som ett resultat av träningen. Träningsvärk?

Det är ju stor skillnad på dina magbilder. :)

Jag har haft träningsvärk i en månad!! :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 781
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 545
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 337
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 320
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergiutredning
  • Kattbilder #9
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Lätt E
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp