Bukefalos 28 år!

Ekenäsritten

Sv: Ekenäsritten

Tänk om det blir snö, jag som tänkte använda kalk till att markera banan med.
Finns det något att färga kalken med?
Och om det är fruset i backen, hur får vi ner skyltarna?
Ingela


Ja, hur ser det ut vädermässigt? Stora delar av Skåne är inbäddat i snö så jag kan ju ana vad vi har att vänta uppe hos er...

..och jag som just lyfte av snösulorna och skor m 4 broddhål. Det var ju vår? Körsbärsträden blommar ju för 17! :D
 
Sv: Ekenäsritten

Det är snö här nu och fruset i backen.
Jag har också sommarskor på mina hästar, hopplöst.
Spray är inte det dyrt och miljövidrigt?
Vi får hoppas på vårväder.
Ingela
 
Sv: Ekenäsritten

Det är snö här nu och fruset i backen.
Jag har också sommarskor på mina hästar, hopplöst.
Spray är inte det dyrt och miljövidrigt?
Vi får hoppas på vårväder.
Ingela

Hej kollade runt lite och hittade märkfärg/spray som man använder när man märker tex grisar. Den finns i färger blå,grön och röd och kostar ca: 20 kr. / Hum
 
Sv: Ekenäsritten

Jag kan inte annat än att mysa som tävlignsledare med så härligt positiva funktionärer :bow:
Nu ska vi få förstärkning från Rimbo också med Addi. Det ska bli så KUL att säsongen äntligen drar igång.
Vi har för första gången tillräckligt med funktionärer så vi slipper stressa så det ska bli så trevligt!
Ekenäs tävlingssmråde är upprustat och man kan gå och ta en fika och sitta under tak och kolla ut över hela tävlingsområdet :)
Trevligt för alla; funktionärer, groomar ryttare och den publik som kommer.
 
Sv: Ekenäsritten

Jag ska inte tävla men jag ska följa med sköthästen:) Blir hemskt roligt för jag har aldrig varit på en distanstävling förut!
 
Sv: Ekenäsritten

Så sant så sant. Tänkt inte riktigt på det, tydligen sätter sig ryggskott (dumma hösilagebalar) även på tankeförmågan...:crazy:
 
Sv: Ekenäsritten

Program och ryttarmeddelande ligger ute nu.

Det finns plats att efteranmäla sig....
Vi kommer som sagt att ha sol och fina mjuka grusvägar som slingrar sig genom en vacker gammal kulturbygd att erbjuda :angel:
 
Sv: Ekenäsritten

Nu skiner solen och det är 3,5 plusgrader i Linköping. Om det fortsätter såhär kanske snön smälter... I och för sig kom det typ en decimeter nysnö under natten och morgonen men... Vi håller tummarna!
 
Sv: Ekenäsritten

Heja heja, på med varmluftsfläktarna! Vi har inga broddhål i de nya dojjorna! (men i all fall sulor...)
Tittar ut på vårt snölandskap och undrar hur 17 den där uppe tänkt sig att man ska hålla igång hästar när det bjuds snö NU!:cool:
 
Sv: Ekenäsritten

Nu på eftermiddagen har grusvägarna blivit bara i mitten, så det finns hopp till helgen!

HATA snön som är "oplanerad" och kommer och går, värdelöst med brodd när snön är borta och det är jätteklafsigt och tvärnit i varje steg eller när det är stenhårda, frusna grusvägar utan snö, lika kasst med obroddat med snö :mad:
 
Sv: Ekenäsritten

:banana: Hejjar ivrigt på solen!

Jag har visserligen broddhål i skorna, men att skruva i broddarna och rida 4 mil ett par dar senare vill jag inte göra... Så nu är det upp till våren!

För 3 månader sen hade jag varit glad över snön nu är det bara till besvär.


/Linnea
 
Sv: Ekenäsritten

Vi följer ivrigt väderrapporterna ni ger här på buke :-) Kan ni sätta in en blänkare här el på hemsidan på lördag om ni rekommenderar broddar i?Vi vill inte transportera broddad häst (är nogi inte ensamma om det) och då behöver man lite extra tid på sig på tävlingsområdet för att skruva.
 
Sv: Ekenäsritten

Idag skiner solen :) och det är ett par plusgrader nu på fm.
Prognosen är att det ska bli 9 grader varmt lör/sön,
så jag hoppas på bara grusvägar. Eventuellt ska det regna på lör så då försvinner snön säkert.
Rapporter kommer kontinuerligt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Bee
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 788
Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp