Bukefalos 28 år!

Ekenäsritten

Sv: Ekenäsritten

Jag och ett par kompisar är jättesugna på att vara med på eran distansritt. Men vi är "bara" fritidsryttare så vi drar oss ut pga att man måste ha ryttar-och hästlicens, gula tävlingsboken, ev grönt kort. Allt kostar och det känns så onödigt att skaffa allt det där för att man bara vill prova på. Får man inte ha en klass där man inte behöver ha allt detta??
PS Jag tänker även på "prova på" ritten den 8 april.
 
Sv: Ekenäsritten

det enda ni behöver ha är grönt kort, och lokal ryttarlicens (200 kr) samt gul bok som jag har för mig kostar ca 40 kr sist jag beställde den.

så direkt mkt pengar handlar det ju inte om.
 
Sv: Ekenäsritten

Vart bor du? Vet du om det finns distansklubbar i din närhet? Vill du kan du ju kolla upp om det finns träningsritter i närheten av dig och prova det först. Det kan ju ge en liten bild av hur det kan fungera och man kan ställa frågor osv. Annars är det väl bara att chansa på att du tycker om det! :) Skitkul gren verkligen!
 
Sv: Ekenäsritten

hur får man grönt kort och ryttarlicens?
jag tänkte ev. vara med den 5e april tror jag det var.
 
Sv: Ekenäsritten

Hej!
Vi är ett gäng från tjust distansklubb som kommer till ritten och ska rida 40cr. 4 ekipage.
Ska bli jättejättekul!!!!!
 
Sv: Ekenäsritten

*kl*

Jag kommer och rider 4 mil. Blir min fösta distans! Ska bli jättekul. Är det några fler bukare som kommer och rider 4 mil? Vore kul om man kände igen några.
 
Sv: Ekenäsritten

Japp, jag ska oxå vara och rida CR. Jag har ett varmblod som fyller 23 år i år. :banana:
( oj jag svarade visst fel) det skulle ju vara till Iwt03001
 
Sv: Ekenäsritten

Kul! Vad har du för häst då och hur ser ni ut? Vore kul med en bild. Ska leta fram en bild på oss också.
 
Sv: Ekenäsritten

Jag och Topas skall dit, och oss känner du ju :laugh: !!
 
Sv: Ekenäsritten

Jamen det gör jag ju! Behöver komma igång nu. Tror det är dags för ett besök i Mörtbol. Ska du dit snart?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
914
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 232
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: lillan222
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 153
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp