Bukefalos 28 år!

Ekenäsritten

P

Pepparn

Hej alla distansare!

På måndag startar anmälningstiden för Ekenäsritten och det vore spännande att veta redan nu hur många som planerar att komma. Ifall min mail kommer att bombarderas eller inte!

Hoppas vi ses!
 
Sv: Ekenäsritten

Tänkte bara putta tråden och påminna om att ANMÄLA er innan tiden går ut!!! :bump:
 
Sv: Ekenäsritten

:banana:Jag med puttar !! Raggaar folk överallt... hihi
 
Sv: Ekenäsritten

Anmäld och klar! Och har gjort ett tappert försök till att få med mig fler.
Ser fram emot att få komma och inspektera er bana med Najje ;)
 
Sv: Ekenäsritten

Redan gjort.
Jag och Razze kommer. Får se om han sköter sig. Sist vart han väl glad innan start på det stora gärdet... :crazy:


/Linnea
 
Sv: Ekenäsritten

Jag skickar upp Anisette, Patrik och El Waldo! (Själv väntar jag två fölningar den helgen och tänker inte lämna stallet!)
 
Sv: Ekenäsritten

Nu har vi 17 anmälningar.
Idag är sista anmälningsdagen så pusha lite för ritten om Du vet att det är någon som tänkt anmäla sig men inte kommit till skott.
Det är en trevlig och väldigt lätt bana, stooor tävlingsplats med gott om plats, sol, mycket fika och jättetrevliga funktionärer :angel:
 
Sv: Ekenäsritten

nämen? inte fler?!?!

man kanske skulle förlänga tiden lite... bara nån dag?

hm... gör vi reklam på fel ställen?
 
Sv: Ekenäsritten

Har du några förslag på hur och vart man kan göra mer reklam för ritten än på buke, stall runtom i östergötland, hemsidan , ridsportsbutiken etc? Känns som att tiden är väl anpassad efter ändåmålet ändå? Tror inte att det kommer ramla in så många fler anmälningar än de vi fått bara för att vi förlänger tiden? Går ju att efteranmäla annars så det känns inte som det är det som är felet.

Ni som kommer är mycket välkomna och vi kommer göra allt för att ni ska trivas och få en fantastisk dag med er häst! Välkomna!
 
Sv: Ekenäsritten

som jag har skrivit tidigare så tror jag att ritten ligger lite off... eftersom den inte har fått fäste än...

tror det skulle gå bättre om den låg nära områden med mkt hästar och många stall... men det är bara vad jag tror... men jag har ju ingen erfarenhet av det...

jag efterfrågade ju ett litet info blad som man kan sätta upp brevid proppen... men jag fick ju inget gehör...
 
Sv: Ekenäsritten

Men Ekenäs är väl ändå inte lite off? Helt fantastisk miljö att rida i! Som Anna skrivit så finns där en trevlig och väldigt lätt bana, stooor tävlingsplats med gott om plats. Vad mer kan man begära?
Vi har även lyckats få fler intresserade av vår ridsportsgren genom en informationslapp (som hängt med proppen som delats ut) som erbjudit ett tillfälle att få lyssna på vad distans innebär och tillfälle för folk att ställa frågor. Denna infolapp har även hängt bredvid proppen i ridsportsbutik etc. Så infoblad och dessutom "möte" har erbjudits för de som varit nyfikna liksom träningsritter som har varit fantastiskt lyckade! Som sagt var har infoblad hängt bredvid proppen överallt där vi spridit ut lappar. Vi har ju även ett "street team" som är ute och informerar folk om distanritt bland folk i stugor och stall så information har ju funnits och eldsjälar som pratar sig varma om sporten har vi lite här och var.
Vi har lagt ner hela vår själ i detta arbete att informera om distans och är superlyckliga över att det finns folk som vill rida vår superhärliga bana, nya som inbitna distansare! Detta ska bli superroligt! Och vi tycker att det är så himla roligt att det är så många nya ansikten från "vårat" landskap som kommer prova på detta med distans "på riktigt" nu på Ekenäs!
 
Sv: Ekenäsritten

med off menar jag att det inte finns så många hästar i närheten, och bussförbindelserna är väldigt knappa.

mijön har väl inget med saken att göra, för det vet ju inte de som inte har ridit den redan, ellerhur?
 
Sv: Ekenäsritten

Nu är det 18 anmälda! Och det är i alla fall jag som en av arrangörerna rätt nöjd med.

Tycker inte att Ekenäs ligger speciellt off, 1,5 mil från Linköping är ju inte långt. Och jag undrar hur många bussförbindelser det finns till övriga distansritter runt om i landet? Jag tror inte problemet ligger där. Och som sagt 18 anmälda tycker jag är okej.

Ser fram emot en fin tävingsdag med strålande sol och ingen snö!
 
Sv: Ekenäsritten

med off menar jag att det inte finns så många hästar i närheten, och bussförbindelserna är väldigt knappa.

Att det inte finns bussförbindelse kan ju inte ha nåt med antal anmälningar att göra?

Eller menar du att bussarna i Linköping säljer bussbiljetter till hästar också?
 
Sv: Ekenäsritten

det jag menade var funktionärer, övrigt "löst" folk som kan komma o titta o sånt.
 
Sv: Ekenäsritten

Tänk om det blir snö, jag som tänkte använda kalk till att markera banan med.
Finns det något att färga kalken med?
Och om det är fruset i backen, hur får vi ner skyltarna?
Ingela
 
Sv: Ekenäsritten

Vilja våld och vaselin heter det väl;)
Finns alltid spray så att man kan spraya i snön som de gjorde på Grytritten! Man ska alltid lära sig något nytt!
 
Sv: Ekenäsritten

Halloj om vi sätter skyltarna på plaststolpar ( hagstolpar vita) såna med en pigg på då går det nog det är ingen direkt tjäle i marken så det funkar nog annars med spett och slägga . Spray istället för kalk är en jättebra ide . Hoppas att vi får en toppen dag! / Hum:banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: Bee
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 728
Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp