Elin Aspnäs varnad av FEI

Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Jasså, de fortsätter med den ingångna fusk och plågerivägen!!!:mad:
Är det någon som fortfarande tror att någon hatisk konkurrent fixade arnikan före EM?:grin:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Jasså, de fortsätter med den ingångna fusk och plågerivägen!!!:mad:
Är det någon som fortfarande tror att någon hatisk konkurrent fixade arnikan före EM?:grin:

Ja, nu sjönk dom rejält i mina ögon....
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

"Jo men han äter sand den hästen."
Det var nog den dummaste bortförklaring jag någonsin hört! :eek:

/B
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

"Jo men han äter sand den hästen."
Det var nog den dummaste bortförklaring jag någonsin hört! :eek:

/B

Jag fick en del kritik i Elins arnika tråd när jag skrev att hon var rosettkåt.:grin:

Jag vidhåller mitt uttalande från den tråden och tycker faktiskt Team Aspenäs inte ska ha med hästar att göra.:cool:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Men alltså. Är det på allvar någon som tror att hästen självmant fått tillfälle att trycka i sig grus under framridningen till en internationell start?
Vet man att man har en häst som är benägen att äta grus så kollar man väl munhålan innan tränsning (den kan ju ha stått i utebox med grusgolv:grin: ) och ser till att hålla hästens huvud ovan mark tills man ridit klart?
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

"Jo men han äter sand den hästen."
Det var nog den dummaste bortförklaring jag någonsin hört! :eek:

/B

I alla fall så faller förklaringen ganska platt eftersom halva Sverige verkar veta att sand/grus stoppar tandgnissel. (Har jag förstått nu, själv fattade jag ju inte varför en häst har sand i munnen - trodde definitivt inte att den åt sand frivilligt;))
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Och vidare om man vet att hästen gärna äter grus och sand varför tillåter man den då göra det under en tävling?? Borde man inte med lite sunt förnuft (ja jag vet det är mycket begärt) förstå att grus+bett+hopknäppt mule=obehag hos häst??

Varför kan folk aldrig aldrig ta lite ansvar fattar dom inte att folk skulle ha mer respekt om man bara sa "ja det va jä*ligt dumt jag ska verkligen skärpa mig så det inte händer igen!" istället för "ja men hästen äter gärna grus så då antog jag att det var nyttigt, vadå är sand och grus i munnen inte bra? Va?!" Snälla....
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Men nu får det väl ändå vara nog. Hur fan kan man stoppa in grus i munnen på sin häst och sen skylla på att den äter grus?!
Dessutom är det ju sällan att det är grus i botten på internationella tävlingar:confused:

När kommer nästa grej?
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Ja, hur har den kommit åt att äta grus under tävlingen???? På tävlingar står hästarna uppstallade utan tillgång tll hage. Och jag har svårt att tänka mig en ryttare på den nivån låta hästen köra ner huvudet på framridningsbanan för att äta sand....Låter inte trovärdigt.
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Tänkte faktiskt på dig.. sa du inte att hästen försökt äta grus? fast var det den andra då...?
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Hm... Jag minns inte så väl... Den hade då inget i munnen när jag tränas av. Men den stod på spån och den andra på torv. Av reaktionen att dömma så verkar det inte som att Aspnäs direkt skulle vilja stoppa in saker såsom sand eller jord i hästs mun. Inte när man nästan gråter av se jordblandad slem rinna :angel:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Och mamma Aspnäs förnekar sig inte, som vanligt.:grin:
Påstår att hon inte visste att hästen inte fick "beta grus" på gårdplanen innan, och om nu det har varit problem med detta förut så varför låter man hästen äta grus före ridningen och om den ändå kommer åt grus, varför tar man inte bort det från hästens mun?

Sedan tycker jag det är för jävligt att hon fick behålla placeringen, fy, men heder åt A.W. som petade henne från EM.:bow:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Det finns ju även dom (i Sverige) som stoppar in sadeltvålbitar i munnen på hästarna som gnisslar tänder, detta ger även ett "fint" lödder och det är lättare att dölja....... Detta är ändå ryttare som är uttagna i spetsgrupper och annat, man kan ju tycka att de borde föregå med gott exempel.

Stackars snälla hästar! :cry:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

här får man ju massor av bra tips på hur hästen ska sluta gnissla tänder, precis vad jag behöver hjälp med :angel: ;)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
  • Artikel
Hästnyheter Det blev inte helt oväntat guld för kusken Linnea Kristiansen och Barracuda under Nordisk/ Baltiska mästerskapen för juniorer i Finland...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Estland tog hand om alla medaljerna utom en när Nordiska Baltiska Mästerskapen i distansritt avgjordes utanför Kurtuvenai i Litauen på...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdagen startade de Nordiska och Baltiska mästerskapen i sportkörning på Savijärvi Gård i Sibbo. Att köra svåra banor med häst och...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp