Elin Aspnäs varnad av FEI

Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Ginnies...du måste vara en av de mest tragiska personer någonsin...de kommentarer och synpunkter du har visar bara på en enorm avundsjuka och skadeglädje.
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Men alltså. Är det på allvar någon som tror att hästen självmant fått tillfälle att trycka i sig grus under framridningen till en internationell start?
Vet man att man har en häst som är benägen att äta grus så kollar man väl munhålan innan tränsning (den kan ju ha stått i utebox med grusgolv:grin: ) och ser till att hålla hästens huvud ovan mark tills man ridit klart?

Nej, den stod inte på grus...det är nog snarare så att detta är ett gammalt knep (bland diverse halvt ljusskygga individer:mad:) när hästen hänger sig på bettet lr gnisslar tänder.
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Ginnies...du måste vara en av de mest tragiska personer någonsin...de kommentarer och synpunkter du har visar bara på en enorm avundsjuka och skadeglädje.

Vem är avundsjuk på en djurplågare?:confused:
Inte jag iaf.
Jag är glad att fuskare åker fast,som här Aspnäs, det är jag inte ensam om i tråden att tycka-kallar du det skadeglädje så får det stå för dig.:eek:

Men du har väl någon liten långsökt förklaring om hur gruset kom i munnen på hästen och varför ponnyn behandlades med bedövningssalva i munnen.....:grin:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Vem är avundsjuk på en djurplågare?:confused:
Inte jag iaf.
Jag är glad att fuskare åker fast,som här Aspnäs, det är jag inte ensam om i tråden att tycka-kallar du det skadeglädje så får det stå för dig.:eek:

Men du har väl någon liten långsökt förklaring om hur gruset kom i munnen på hästen och varför ponnyn behandlades med bedövningssalva i munnen.....:grin:

Bedövningssalva i munnen - det har jag missat. När var det?
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Jag måste bara skaka igång den här tråden igen, för jag insåg nyss en detalj som jag inte vetat om tidigare, men som jag tycker gör hela historien ÄNNU mer grotesk och tragisk: Att mamma Johanna tydligen är B-tränare i dressyr! :eek::eek::eek:

Eller finns det fler Johanna Aspnäs? :confused:

Att en "vanlig" ponnymamma blir lite för "het på gröten" och fuskar till sina barn framgångar är väl en sak (inte OK,naturligtvis! Men då kan man kanske få skylla på okunskap osv...:grin:), men en tränare på hög nivå?

Bedrövligt!! :cool:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Jag måste bara skaka igång den här tråden igen, för jag insåg nyss en detalj som jag inte vetat om tidigare, men som jag tycker gör hela historien ÄNNU mer grotesk och tragisk: Att mamma Johanna tydligen är B-tränare i dressyr! :eek::eek::eek:

Eller finns det fler Johanna Aspnäs? :confused:

Att en "vanlig" ponnymamma blir lite för "het på gröten" och fuskar till sina barn framgångar är väl en sak (inte OK,naturligtvis! Men då kan man kanske få skylla på okunskap osv...:grin:), men en tränare på hög nivå?

Bedrövligt!! :cool:

Jo, det är den Johanna Aspnäs. Det vore kul att veta hur hennes elever ser på det som gjorts?!
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Har tränat för henne och tycker hon är bra. Så länge jag och hästen utvecklas och lär oss så fortsätter jag med träningarna. Varningar och doping är inget som rör mig så att säga. Det är deras problem.
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Tycker dom borde dra sig ur ridsporten helt, sånt här är ju pinsamt! :crazy:

Det är väl en sak när folk fuskar och dopar sig själva (nu menade jag inte att det är okej), men när man gör djuren illa, det är verkligen vidrigt. :mad:
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Har tränat för henne och tycker hon är bra. Så länge jag och hästen utvecklas och lär oss så fortsätter jag med träningarna. Varningar och doping är inget som rör mig så att säga. Det är deras problem.

Jag hade en tränare en gång som var jättebra och mjuk mot häst och ryttare som tränade för henne men stenhård mot sin egen häst. Därför var hon jättebra att träna för men jag tog definitivt avstånd från det hon gjorde med sin egen häst. Men visst fick man kommentarer och visst fick man försvara sitt val av trränare ibland och till slut blev det jobbigt.
 
Sv: Elin Aspnäs varnad av FEI

Jag måste bara skaka igång den här tråden igen, för jag insåg nyss en detalj som jag inte vetat om tidigare, men som jag tycker gör hela historien ÄNNU mer grotesk och tragisk: Att mamma Johanna tydligen är B-tränare i dressyr! :eek::eek::eek:

Eller finns det fler Johanna Aspnäs? :confused:

Att en "vanlig" ponnymamma blir lite för "het på gröten" och fuskar till sina barn framgångar är väl en sak (inte OK,naturligtvis! Men då kan man kanske få skylla på okunskap osv...:grin:), men en tränare på hög nivå?

Bedrövligt!! :cool:

Herregud! Den här historien blir bara värre och värre!:crazy:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
  • Artikel
Hästnyheter Det blev inte helt oväntat guld för kusken Linnea Kristiansen och Barracuda under Nordisk/ Baltiska mästerskapen för juniorer i Finland...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Estland tog hand om alla medaljerna utom en när Nordiska Baltiska Mästerskapen i distansritt avgjordes utanför Kurtuvenai i Litauen på...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdagen startade de Nordiska och Baltiska mästerskapen i sportkörning på Savijärvi Gård i Sibbo. Att köra svåra banor med häst och...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp