Elitfölauktionen hopp -23

Ja det tycker jag. Funderar på hur det skulle gå att hålla en lite jämnare nivå på priserna. Kanske minska antalet föl och bara ta ut riktiga toppföl? Införa breeders market auktioner likt Zangersheide och VDL har?
Hade du själv varit nöjd med 5500 € för ett selekterat föl som uppfödare och säljare?
Jag hade ropat tillbaka ett föl för de pengarna. Det tror jag kanske också gjordes men vet ej.

Det var dock inte alls min ingång i diskussionen.
 
Jag hade ropat tillbaka ett föl för de pengarna. Det tror jag kanske också gjordes men vet ej.

Det var dock inte alls min ingång i diskussionen.
Jag vet inte heller om det ropades tillbaka. Kunde tyvärr inte vara på plats i år. Jag frågade för det är det aktuella priset för fölet jag har åsikter om, inte snittpriset. Två olika saker.
 
Jag tror att fölet för 5500 såldes, säljaren lade i alla fall ut ett inlägg med typ "hemma igen och ska växa till sig innan han åker till sin lyckliga köpare".
Och det kan absolut vara helt rätt beslut och heller inte ett helt dåligt fölpris (dåligt auktionspris, absolut).

Att prisbilden är spridd tycker jag är mycket bra, för övrigt. Det saknar jag ofta på hästmarknaden generellt sett.
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 965
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 333
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 703
Senast: Lavinia
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp