Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2006

Sv: Elitloppet 2006

Torbjörn J har ju varit förstakusk tidigare så är han på plats är det inte omöjligt att det är han. Björn har han använt en del om han mot förmodan inte får med ngn.
 
Sv: Elitloppet 2006

Red Mile skrev:
Sedan hoppas jag att Super Light hoppar bort sig. Inget ont om hästen, men jag har fått nog av tränarens korkade och spydiga kommentarer. Folkvett och ödmjukhet vore att rekommendera....

Håller med du, han hälsar inte längre på oss som han gjorde förr,innan han vart "stor" fast vi bor i samma stad. Nejdu min röst fick han då inte....
 
Senast ändrad:
Sv: Elitloppet 2006

indyhope skrev:
Jahapp, då var det lottat och klart:

Elitloppsförsök 1:

2. Super Light - Jörgen Westholm
3. Steinlager - Per-Oleg Midtfjeld

5. Mara Bourbon - Enrico Bellei
6. Jardy - Jean-Michel Bazire


Elitloppsförsök 2:
1. Jag de Bellouet - Christophe Gallier

3. Hot Shot Knick - Thomas Uhrberg
4. Thai Tanic - Björn Goop

8. Victory Tilly - Erik Adielsson



Vem vinner försöken?? Vilka går till final??

tio tecken...
 
Sv: Elitloppet 2006

Instämmer med ovanstående...

Elitloppsförsök 1:

2. Super Light - Jörgen Westholm
3. Steinlager - Per-Oleg Midtfjeld

5. Mara Bourbon - Enrico Bellei
6. Jardy - Jean-Michel Bazire

Försök 2:
1. Jag de Bellouet - Christophe Gallier

3. Hot Shot Knick - Thomas Uhrberg
4. Thai Tanic - Björn Goop

8. Victory Tilly - Erik Adielsson

Hoppas hoppas att Hot Shot Knick kommer att vara den som springer först över mållinjen i finalloppet....
Steinlager och Jag De Bellouet är farliga motsåndare oavsett form...
 
Sv: Elitloppet 2006

Drömde att Citation gick t final men inte Victory och Giant Diablo var strålande i finalen o spurtade t 3:e platsen. Vem som vann förtäljde dock inte historien och här är min FINAL-lista (med Victory Tilly)

1. Conny Nobell
2. Hot Shot Knick
3. Steinlager
4. Malabar Circle Ås
5. Jardy
6. Giant Diablo
7. Citation
8. Victory Tilly

Kan hålla med om att det var längesen det var så här jämt!
 
Sv: Elitloppet 2006

tror och hoppas på conny nobell (och med tanke på att han fick första spår kanske inte gör saken sämre):angel:
 
Sv: Elitloppet 2006

Tror Stig H:s andre man Reio Liljendahl ( vet inte riktigt hur han stavar sitt namn) kör eftersom han kört förut i elitloppet för Stig H.
 
Sv: Elitloppet 2006

Tror nedanstående hästar går till final. Tror sedan Hot Shot Knick vinner allt ihop.

1. Conny Nobell - Björn Goop
3. Steinlager - Per-Oleg Midtfjeld
5. Mara Bourbon - Enrico Bellei
7. Snazzy Millie - Rick Zeron




1. Jag de Bellouet - Christophe Gallier
3. Hot Shot Knick - Thomas Uhrberg
5. Malabar Circle Ås - Andrea Guzzinati
8. Victory Tilly - Erik Adielsson
 
Sv: Elitloppet 2006

Vad tror ni har Jaggen nått att säga till om på Svensk bana?
 
Sv: Elitloppet 2006

Hm..Erik A sa att han inte visste vilken han skulle köra i final om båda gick dit så då kan det väl inte va bestämt vem som kör Citation?
 
Sv: Elitloppet 2006

Tror verkligen inte att Stig kör och det vore väl "skam" om inte Erik kör Victory i en ev final. Såvida de inte resonerar att Erik kör den m bäst chans:confused: . Kan tänka mig att Jansson får förtroende att köra Victor annars.:bump:
 
Sv: Elitloppet 2006

Nej Stickan kör inte men som det lät på Erik så skulle han köra den med bäst chans men det var kanske spel för gallerierna...
 
Sv: Elitloppet 2006

Vilka problem ni har...:D

Chansen att Citation och Victory Tilly ska gå till final båda två är ju minimal!
 
Sv: Elitloppet 2006

Bara för att man för en diskussion har man inte problem!

Dessutom är väl chansen lika god för Citation och Victor som för ngn annan att gå till final.
 
Sv: Elitloppet 2006

linneaforss skrev:
Vad tror ni har Jaggen nått att säga till om på Svensk bana?

Tror att han klarar banan bra men får svårare när det är kort distans.

Tror Bourbon har större chans som redan visat att han kan vinna här i norden när han vann Oslo Grand prix.
 
Sv: Elitloppet 2006

pellefax skrev:
Tror Stig H:s andre man Reio Liljendahl ( vet inte riktigt hur han stavar sitt namn) kör eftersom han kört förut i elitloppet för Stig H.

Öhhh... jag kan lova dig att Reijo inte kommer att köra... :rofl: ;)

Kusk på SHJ-s hästar kommer att bli Erik i första hans sen om båda går till final finns andra AKTIVA kuskar att andvända! ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Elitloppet 2006

linneaforss skrev:
Vad tror ni har Jaggen nått att säga till om på Svensk bana?

Han gör bort sig... :smirk: är ju därför han inte kommit tidigare... (fattar inte varför dom kommer nu... kanske har ett ESS i rockärmen? ny doping skandal? hehe)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Elitloppet och publikfest. Då vann hästen Horsy Dream, med kusken Eric Raffin, överlägset. Tiden 1:08.0 innebär att det blev ett nytt...
Svar
0
· Visningar
137
  • Artikel
Hästnyheter Bara två gånger under dessa 72 år har en häst som är tränad på Kalmartravet varit med i Elitloppet.
Svar
0
· Visningar
58
  • Artikel
Hästnyheter Han vet hur man vinner Elitloppet. Stjärntränaren Daniel Redén, 44, är redo för ett nytt travkapitel. Superduon Francesco Zet och Don...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året fick han lämna återbud på grund av skada. 2024 kom franske Horsy Dream till Elitloppet och krossade motståndet på nytt...
Svar
0
· Visningar
66

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp