Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2009!

Sv: Elitloppet 2009!

Som sagt, jag såg det inte o hittar inte heller att se det på tv4 anytime..:(

Men det kändes spontant inte som det var Segern som vart kalkon utan att det ligger ett åtal o väntar..

Tyckte mig btw se på liven att Åke ignorerar Tv4s reporter efter segern..

Nej, jag tror inte heller att det var segern som var kalkon i sig, men tyckte ändå att det var ett väldigt lågt inslag. Såvitt jag vet är det domstolarna som dömer i det här landet, inte media (även om de väldigt gärna vill det :devil:).

Jag följde Elitloppet på tv och där verkade de inte ens försöka intervjua Åke eftersom han inte pratar med dem, vilket de gärna upprepade.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Nej, jag tror inte heller att det var segern som var kalkon i sig, men tyckte ändå att det var ett väldigt lågt inslag. Såvitt jag vet är det domstolarna som dömer i det här landet, inte media (även om de väldigt gärna vill det :devil:).

Jag följde Elitloppet på tv och där verkade de inte ens försöka intervjua Åke eftersom han inte pratar med dem, vilket de gärna upprepade.

Jo det har du helt rätt i, men på tv4s sändning tog de även upp åtalet och pratade om det. Samtidigt berömde de Åke för att vara en bra travtränare och en duktig hästkarl..
Så det var ju inte så att de satt o pratade skit om honom, de förklarade även att Åke valt att inte prata med tv4, vilket jag tycker är helt okey eftersom tv4 har mycket tittare o dessa kanske ville få höra vad Åke hade och säga... Nu vet de varför de inet fick nån komentar från honom.

Som jag sa så var tv4 med i följet när Åke gick upp på stallbacken o pratade om segern efter loppet, dock tyckte jag mig se att de blev ignorerade och de stannade och slutade följa precis efter restaurangen på backen..

Jag följde då elitloppet både på tv o liven..
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jo det har du helt rätt i, men på tv4s sändning tog de även upp åtalet och pratade om det. Samtidigt berömde de Åke för att vara en bra travtränare och en duktig hästkarl..
Så det var ju inte så att de satt o pratade skit om honom, de förklarade även att Åke valt att inte prata med tv4, vilket jag tycker är helt okey eftersom tv4 har mycket tittare o dessa kanske ville få höra vad Åke hade och säga... Nu vet de varför de inet fick nån komentar från honom.

Som jag sa så var tv4 med i följet när Åke gick upp på stallbacken o pratade om segern efter loppet, dock tyckte jag mig se att de blev ignorerade och de stannade och slutade följa precis efter restaurangen på backen..

Jag följde då elitloppet både på tv o liven..

Jo, visst tog de upp varför han inte pratar med dem och det är ju helt okej, sen är det ju möjligt att jag läste in för mycket i hur de sa saker och ting.;) Det ligger ju dock hos mig i så fall. :D

Aha, det visades inte i den tv-sändning som jag såg (på tv4) utan där fick jag uppfattningen att de enbart pratade med övriga i kretsen och inte ens försökte prata med Åke vilket jag tyckte vad positivt. Det visade ju ändå på någon slags respekt för hans beslut att inte prata med dem.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jo, visst tog de upp varför han inte pratar med dem och det är ju helt okej, sen är det ju möjligt att jag läste in för mycket i hur de sa saker och ting.;) Det ligger ju dock hos mig i så fall. :D

Aha, det visades inte i den tv-sändning som jag såg (på tv4) utan där fick jag uppfattningen att de enbart pratade med övriga i kretsen och inte ens försökte prata med Åke vilket jag tyckte vad positivt. Det visade ju ändå på någon slags respekt för hans beslut att inte prata med dem.

Fast det är ju oxå viss respekt att inte visa att han ignorerar dem när de försöker prata med han..
De har ju ett jobb att sköta och om sen Åke inte vill prata med dem är ju upp till han.

När de filmade flocken som följde Åka på liven så kollade jag speciellt efter ifall tv4 var med, just för de tagit upp att Åke inte pratar med dem o jag ville se om han skulle göra det efter segern.. ;)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Fast det är ju oxå viss respekt att inte visa att han ignorerar dem när de försöker prata med han..
De har ju ett jobb att sköta och om sen Åke inte vill prata med dem är ju upp till han.

När de filmade flocken som följde Åka på liven så kollade jag speciellt efter ifall tv4 var med, just för de tagit upp att Åke inte pratar med dem o jag ville se om han skulle göra det efter segern.. ;)

Jo, det är ju också shyst. :)

På nåt sätt tror jag inte att Åke skulle frångå sitt beslut oavsett... ;)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jag var på minibuketräff! Moderatorn var lika respektingivande IRL som på buke...:p

Reflektioner:
#Minst sagt spännande upplösning med tre hästar i bredd, och med just högaktuella Svanstedt i segerroll. Säga vad man vill om ÅS, men ställa i ordning kan han. :bow: Stående ovationer givitvis även till Torvald Palema!
# Synd att Buck I St Pat dummade sig bakom bilen, dock tveksam till om hon räckt till seger ändå. Tetrick var en syn för gudarna, vilken snurr han fick på Columbian Necktie igår!
# Om någon var värd Årets Kalkon så var det väl Mathieu Abrivard bakom Nimrod Borealis. Kan ha varit den sämsta styrningen i världshistorien, och vi väntar spänt på debutromanen "Döden lurar i andraspår"....
#Mycket folk men förvånansvärt lätt att röra sig.

Den som är sugen på kändispotting kan ge sig iväg till Undici nu, där är det tätt med kuskar och tränare ´tillhörande världseliten...
 
Sv: Elitloppet 2009!

*kl*

GRATTIS ÅKE OCH GÄNGET RUNT TORVALD!


Hade trott att han hade chans att gå till final med trodde inte på vinst. Snacka om häftigt att 5 av 6 svenska hästar tog sig till final.

Gladast blir jag ändå av mindre tränare lyckats få med sin häst i final. Personligen skulle jag blivit helt galen om jag haft Scarlets Aino eller kört. Har de inte slutit upp bakom bilen så får de väll skylla sig själv! Undrar om Scarlets Aino kunnat bättre i finalen utan omstarten eller om det ens blivit omstart om det varit ett annat lopp?

Fler som undrar hur Sahara Dynamite höll sig i trav och vad den hästen skulle gå för tider utan att röra sig som "hej kom och hjälp mig"?

Blev arg när de inte visa Elitkampen. Varför?

Såg inte hela programmet men varför börja med att ta upp negativa sms innan grattis meddelandena?

Vet inte om det är jag som är nojig med titta på nyheterna och sporten vid 22 och nu vid 6 och inte ett ord om elitloppetpå tv4. Brukar vara på varje kort sportsändning normalt ju men på svts sport var det med nu på morgonen
 
Sv: Elitloppet 2009!

# Synd att Buck I St Pat dummade sig bakom bilen, dock tveksam till om hon räckt till seger ändå. Tetrick var en syn för gudarna, vilken snurr han fick på Columbian Necktie igår!

Äsch, Tetrick var ju en klant. Först visade han att han inte kan köra finish och får stryk på målfoto med bästa hästen i loppet. Dagen efter håller han på att missa starten och överforcerar hästen så hon felar långt innan hon kommit fram till bilen. Sedan kör han som han har världens bästa häst, men se det hade han inte...

Helgens lallarpris går ändå till Ron Burke som fick panik och ryckte skorna när han såg hur bra de svenska hästarna var i försök 1. :grin:

# Om någon var värd Årets Kalkon så var det väl Mathieu Abrivard bakom Nimrod Borealis. Kan ha varit den sämsta styrningen i världshistorien, och vi väntar spänt på debutromanen "Döden lurar i andraspår"....

Inte den sämsta va? Det måste ju vara Tetrick i försök 2? Abrivard tog sig till final och blev ju faktiskt 4:a. Hästen hade lite problem i svängarna så han hade en del att jobba med under loppet. Han har ju inte heller fått öva på svenska förhållanden på ett antal hästar under helgen som den överreklamerade amerikanen. :p ;)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Vaknade av lite elitloppsnyheter på radiokanalen Vinyl107 i morse där de talade om att "Torbjörn Paloma vann det stora travloppet Eliloppet igår"

Har vi missat något??? :rofl:
 
Sv: Elitloppet 2009!

För att besvara din fråga i livetråden....ja, det är det bästa USA har i den äldre eliten, med undantag för 4-åriga Lucky Jim då. Arch Madness är väl också bättre, men har ju inte rosat marknaden ännu i år.

Kanske trodde Tetrick efter att ha sett första försöket att det var en provstart med bilen innan den riktiga....:angel:
 
Sv: Elitloppet 2009!

kl

Vilken helg det varit!!!

Jag känner mig nästan knäpp av lycka över allt roligt och alla fina lopp och trevlig stämning och gud vet allt som blev bra.

Dessutom hade vi ju underbart väder vilket ju inte direkt gjorde saken sämre.

Personligen hoppade jag jämfota och hoppades på Jaded men kan ändå inte påstå att jag blev besviken över att det blidde Torvald Palema som rodde hem tävligen.

Vilka underbara hästar det finns!
 
Sv: Elitloppet 2009!

Är det någon som besitter lite info om den magnifika, svarta hästen som ledde defileringar under elitsöndagen? :love:
Namn, ras, ägare??
 
Sv: Elitloppet 2009!

Rasen är ju helt klart Frieser, men mer vet jag inte. Jag känner bara han som körde ägarna till vinnande hästar i öppen vagn.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Dags för svensk seger.... Härligt att Åke fick vinna. Ganska otippat och helt säker segrare i slutet. Heja Sverige!!!


Dock undrar jag över en sak:
Borde man kanske ha låtit bli att starta Sahara Dynamite när hästen ser så klart oren ut?
 
Sv: Elitloppet 2009!

Och jag var inte ensam om att bli upprörd över drivningen...

Lopp 6
Levesque Pierre (Offshore Dream), 30.000 kr, avstängning 090617-090619, felaktig bruk av körspö.
Svanstedt Åke (Torvald Palema), 30.000 kr, avstängning 090701-090703, felaktig bruk av körspö.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Det är få saker saker som ser så öde ut som Solvalla dagen efter Elitloppet. Nästa år får vi väl vara lite mer på tå om vi ska få till en grannare träff.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp