Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2009!

Sv: Elitloppet 2009!

Jag måste säga att personligen är jag glad att det blev Svensk seger i år.
Sen blev jag rörd av att ÅS stod och grät i vinnarcirkeln,tänk att stora starka karlar står och gråter.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Elitloppet 2009!

Och jag var inte ensam om att bli upprörd över drivningen...

Jag tyckte då inte det var någon drivning att tala om...

Dessutom så fick de ju sin bestraffning även om det är urlöjligt i ett sånt här stort lopp. Ta ingen ära från de som var med på pallen med att säga att det är dåligt ur ett djurskydds perspektiv. Då skulle SD inte fått starta överhuvud taget, den var halt så det förslog.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Är det någon som besitter lite info om den magnifika, svarta hästen som ledde defileringar under elitsöndagen? :love:
Namn, ras, ägare??

Fritz = frieser

Ägare vet jag dock inte... kring 165 i mankhöjd vill jag minnas att han är och han är så fruktansvärt vacker. Mina kompisar frågade mig om det verkligen var trav jag skulle på eftersom jag i en veckas tid tjatat om att jag hoppas att Fritz ska komma och led defileringarn :D

________________________________________

Humlis - vaddå... från där jag stod såg det absolut ut som om Torvald rodde... såg du något annat så måste du ha tittat för djupt i någon flaska :rofl:
 
Sv: Elitloppet 2009!

Rasen är ju helt klart Frieser, men mer vet jag inte. Jag känner bara han som körde ägarna till vinnande hästar i öppen vagn.

Ja vem var det? Såg ut som en otroligt stabil och trygg häst och jag var grymt imponerad över den!

Fy sjutton att stå utselad och med vagn hela dagen i den värmen... men hästen var galet duktig och jättefin. Jag var beredd att sno vagnen vilken sekund som helst men kuskrackarn tittade ju aldrig bort ju ;)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Det är få saker saker som ser så öde ut som Solvalla dagen efter Elitloppet. Nästa år får vi väl vara lite mer på tå om vi ska få till en grannare träff.

Tja, och kanske ute i lite bättre tid?

Planera in buketräff när jag redan åkt hemifrån liksom :mad::devil:

Fast Lines skvallrade och vi gick faktiskt bort till klockan men kände ju inte igen någon och eftersom jag var lite "trött" så promenerade jag tillbaks till min bekväma solstol rätt snart... *skäms lite*
 
Sv: Elitloppet 2009!

Ja vem var det? Såg ut som en otroligt stabil och trygg häst och jag var grymt imponerad över den!

Fy sjutton att stå utselad och med vagn hela dagen i den värmen... men hästen var galet duktig och jättefin. Jag var beredd att sno vagnen vilken sekund som helst men kuskrackarn tittade ju aldrig bort ju ;)

http://www.beyron.net/
Denna kille är det. Han har haft några av sina hästar betandes på mitt jobbs marker, men om just den här hästen gått där vet jag inte.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Tja, och kanske ute i lite bättre tid?

Planera in buketräff när jag redan åkt hemifrån liksom :mad::devil:

Fast Lines skvallrade och vi gick faktiskt bort till klockan men kände ju inte igen någon och eftersom jag var lite "trött" så promenerade jag tillbaks till min bekväma solstol rätt snart... *skäms lite*

Meh, såg du inte oss stå där och under ivrigt gestikulerandes, avhandla både bukefalos och travsportens utveckling?
 
Sv: Elitloppet 2009!

Tack för länken! Såg jättetrevligt ut!!!

Näää jag såg er inte. Lite beroende på att jag inte vet hur ni ser ut och att det var "några" fler på Valla i helgen :D
 
Sv: Elitloppet 2009!

Det är få saker saker som ser så öde ut som Solvalla dagen efter Elitloppet. Nästa år får vi väl vara lite mer på tå om vi ska få till en grannare träff.

Vi får väl fixa en egen gräddhylla med tillhörande serveringstält, a'la "Kommunal"?:idea:
Gunnar kanske vill marknadsföra Bukefalos i de finaste av sammanhang, och vad vore mer lämplligt än Elitloppet?

"Startbilen rullar, det är 100 meter kvar till starten av Elitloppet 2010 - Bukefalos"...
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jag måste säga att personligen är jag glad att det blev Svensk seger i år.
Sen blev jag rörd av att ÅS stod och grät i vinnarcirkeln,tänk att stora starka karlar står och gråter.


Klart att Åke grät!
(Det är ju pollensäsong)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jag tyckte då inte det var någon drivning att tala om...

Dessutom så fick de ju sin bestraffning även om det är urlöjligt i ett sånt här stort lopp. Ta ingen ära från de som var med på pallen med att säga att det är dåligt ur ett djurskydds perspektiv. Då skulle SD inte fått starta överhuvud taget, den var halt så det förslog.

Du menar att bara för att det är ett stort lopp medmycket prispengar så borde man få slå mer o att följa reglementet är urlöjligt i större lopp??

Både SD och Torvald hade rörelsestörningar o det är väl tveksamt om någon av dem hade fått starta om det varit ett vanligt lopp.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Två halta/orena hästar och den typen av spödrivning i ett och samma lopp - för mig kommer årets elitlopp att följas av ett speluppehåll. Folkfest bah! Djurskyddet ska vara minst lika starkt en majsöndag på valla, som under ett lunchlopp på Lindesberg.

Det hade dock varit roligt att få se Buck I St Pat under förhållanden som gjorde henne rättvisa (jag tror inte att det ändrat utgången). Det har varit roligt att se Tim Tetrick i Sverige, även om han inte var som bäst i söndags. Han har en egen stil och jag tror att många kommer att låna två takter av honom. Kringloppen. Fransyskan :love: True Q :bow: Det var roligt att se att Marshland kunde öppna - även om det hade varit bättre att se honom avsluta. Men att få se en Reven i gamla slag!

IMNHO: Elitkampen måste in både i TV och på V75 - jag fastnade för trav tack vare Atomvinter, Almsvarten och Werner...
 
Sv: Elitloppet 2009!

Det hade även varit intressant att se Tim Tetrick bakom ett kallblod.
Gårdagens längsta diskussion på E-läktaren:
Vad skulle hända? Fågel eller fisk? :)
 
Sv: Elitloppet 2009!

Till och med jag inser att det är mycket pengar och en stor ära som står på spel - men om travet menar att djurskyddet går utöver allt annat, så är det under sådana förhållanden man har möjlighet att bevisa det.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Stoor underhållning, men jag tror att risken vore överhängande att en amerikan skulle ha tappa huvudet
 
Sv: Elitloppet 2009!

För att besvara din fråga i livetråden....ja, det är det bästa USA har i den äldre eliten, med undantag för 4-åriga Lucky Jim då. Arch Madness är väl också bättre, men har ju inte rosat marknaden ännu i år.

Dom kanske saknade sina vitaminer? :confused:

Kanske trodde Tetrick efter att ha sett första försöket att det var en provstart med bilen innan den riktiga....:angel:
:rofl: Så var det ju såklart. :D
 
Sv: Elitloppet 2009!

Både SD och Torvald hade rörelsestörningar o det är väl tveksamt om någon av dem hade fått starta om det varit ett vanligt lopp.

SD var så dålig att han kunde blivit utkörd i ett vanligt lopp om han var tränad av en okänd amatör. Torvald såg ju bättre och bättre ut ju fortare han gick, en häst som ser ut som honom skulle inte blivit utkörd i ett vanligt lopp på någon bana jag brukar vara på.

För övrigt så tycker jag det är mer och mer sällan veterinärerna plockar bort hästar, tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp