Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2009!

Sv: Elitloppet 2009!

kl

En fråga/tanke: Första heatet blåstes ju av för att två ekipage inte var anslutna till bilen i startögonblicket. Varför blåstes inte andra heatet av på samma grunder, då Buck I St Pat var långt bakom? Är det galoppen som gör skillnaden?

De hade fått förnuftet tillbaka??
Fanns ju ingen anledning att blåsa av h1 heller...
 
Sv: Elitloppet 2009!

De hade någon luddig förklaring i dagens Ronden. De menade på att i första heatet så hade de fått en flygande start och därför blåste de av. I det andra så ropade de på Tetrick och han manade på sin häst och den hoppade då. Då tyckte de att han fick skylla sig själv.

Konsekvent? Nja.
De borde inte ha blåst av första heller. Fanns ingen anledning till det. De hade också fått skylla sig själva.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Fast det var väl risk att de skulle få en flygande start? Jag tror resten hade varit riktigt förbannade om de blåst omstart precis när bilen släppte, nu var det bara Scarlets Aino som var riktigt taggad, hade de väntat 50 meter hade det varit fler. Hade de fått flygande start kunde det ju påverkat hela utgången av loppet på ett annat sätt. Jag tyckte det var rätt att ta omstart.

I heat 2 är det inget snack, ingen omstart. Jag ser en stor skillnad. De som var anslutna i heat 1 kunde fått nackdel, i heat 2 fick han bara skylla sig själv.
 
Sv: Elitloppet 2009!

*kl*
Hörde det var någon som klockat Buck I till en öppning på 04 efter galopp när han körde ikapp... :eek:


Håller med om det var Tomas Nilsson som sa att det vore kanske bra med extra funktionärer för dessa utlännska kuskar, så de vet vart de ska vara när.. inte för att de inte får skylla sig själva egentligen, men för publiken?

Jag hade gärna sett att hon fick en bra start iallafall, just för att få se henne och vad hon kan.. Det är ett lopp med inbjudna världsstjärnor, då vill man ju se dem oxå..
 
Sv: Elitloppet 2009!

kl

En fråga/tanke: Första heatet blåstes ju av för att två ekipage inte var anslutna till bilen i startögonblicket. Varför blåstes inte andra heatet av på samma grunder, då Buck I St Pat var långt bakom? Är det galoppen som gör skillnaden?

Troligen är det så...
Synd att vi inte fick se denna fantastiska häst göra sig till rättvisa.
 
Sv: Elitloppet 2009!

Ja, vi kan ju konstatera att vi fortfarande har helt olika syn på hästar och trav i allmänhet.

Ja det har vi och jag lägger mycket snart ner med denna korrupta sport som styrs av okunniga slips nissar. Detta om inget radikalt händer som förändrar sporten till det bättre vill säga.:crazy::cry::(
 
Sv: Elitloppet 2009!

*KL*

Lite sent kanske, men nu när man haft några dagar på sig att smälta helgen kommer min "Elitloppslista"!
Hur ser din ut?

Bästa hästen: Sahara Dynamite
(Hur fort ska han inte springa när han fungerar 100%?)

Moralisk vinnare: Jaded

Vackrast: Oiseau de Feux

Tråkigast: Att Buck I St Pat kom bort direkt.

Roligast: Att svenskarna sopade banan med övriga, särskilt som de av många var klassade som "utfyllnad" innan.

Största överraskningen:: Att Åke skulle gråta mer än Stefan i vinnarcirkeln.

Kvar på näthinnan: Sahara Dynamites båda öppningar.

Slutligen: En :bow: till vädergudarna!

Kom gärna med fler punkter!
 
Sv: Elitloppet 2009!

*KL*

Lite sent kanske, men nu när man haft några dagar på sig att smälta helgen kommer min "Elitloppslista"!
Hur ser din ut?

Bästa hästen: Sahara Dynamite
(Hur fort ska han inte springa när han fungerar 100%?)

Moralisk vinnare: Jaded

Vackrast: Oiseau de Feux

Tråkigast: Att Buck I St Pat kom bort direkt.

Roligast: Att svenskarna sopade banan med övriga, särskilt som de av många var klassade som "utfyllnad" innan.

Största överraskningen:: Att Åke skulle gråta mer än Stefan i vinnarcirkeln.

Kvar på näthinnan: Sahara Dynamites båda öppningar.

Slutligen: En :bow: till vädergudarna!

Kom gärna med fler punkter!

Sportsligast: Den alltid lika glada, fredliga och sportsliga publiken :bow:
 
Sv: Elitloppet 2009!

Lite blandade bilder från Elitloppsdagen kan ni se här!

09elit_8_forridare.jpg
 
Sv: Elitloppet 2009!

Hallo alla...ni som var där...SÅG ni inte mig komma först på upploppet ?? ( skoskavet hade jag helt glömt bort ) och så åkte jag skrindan :bump: :bump: ...( på lördan alltså ) ...har precis smält allt tror jag nu...:eek:
 
Sv: Elitloppet 2009!

Jooo, visst såg vi dig:D Och hästen med...
I2037702W528H396V20090604T163958Z.jpeg


För övrigt hejade jag på Sundons Gift. Men det gick ju inte... så bra... Fast det hade man ju inte trott heller. Hoppas han får bra spår nu om han ska ut på 2140. Då blir han giftig!

Hoppas Tetrick kommer igen nu när han kört här och kan rutinerna, för nog körde han bort amerikanskan, annars hade hon säkert varit där framme...
 
Sv: Elitloppet 2009!

Hallo alla...ni som var där...SÅG ni inte mig komma först på upploppet ?? ( skoskavet hade jag helt glömt bort ) och så åkte jag skrindan :bump: :bump: ...( på lördan alltså ) ...har precis smält allt tror jag nu...:eek:

Jag var där men jag vet ju inte hur du ser ut Martha! Annars hade jag minsann sett till att ha bildbevis!
 
Sv: Elitloppet 2009!

Meeeen...jag sprang ju t om på upploppet till prisutdelningen ..med gul tröja som det stod Hunter Brodde på :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp