EM - hoppning

Hur kommer det sig att det inte blir något tidstillägg för Allens vägran? Han tappade ju varken sekunder eller fick några fel för att bommar åkte ner. De som bryter ut tidigare får ju längre tid i och med att de måste lägga en volt, men för honom verkade den stoppas direkt vid kraschen in i hindret?
 
Hur kommer det sig att det inte blir något tidstillägg för Allens vägran? Han tappade ju varken sekunder eller fick några fel för att bommar åkte ner. De som bryter ut tidigare får ju längre tid i och med att de måste lägga en volt, men för honom verkade den stoppas direkt vid kraschen in i hindret?
Var det inte bara så att han red så fort då att det inte märks så mycket på hans tid?
 
Var det inte bara så att han red så fort då att det inte märks så mycket på hans tid?
I resultatlistan står bara en tid, ingen "tid innan felen lagts på" som det gör på de som fått tillägg. Klockan stoppades när han for in i hindret, och startades när hoppet påbörjades
 
Hur kommer det sig att det inte blir något tidstillägg för Allens vägran? Han tappade ju varken sekunder eller fick några fel för att bommar åkte ner. De som bryter ut tidigare får ju längre tid i och med att de måste lägga en volt, men för honom verkade den stoppas direkt vid kraschen in i hindret?

Vägran räknas inte som fel i tidshoppning, bara rivningar.
 
Vägran räknas inte som fel i tidshoppning, bara rivningar.
Det har jag koll på :D . Men jämför med de vars hästar bryter ut innan hindret (dvs där inget behöver byggas upp), dom får ju längre tid i och med att dom måste lägga en volt. Då borde det ju finnas någon schablontid att lägga på vid sånna här tillfällen där man måste stoppa tiden för att bygga upp hindret igen?
 
Det har jag koll på :D . Men jämför med de vars hästar bryter ut innan hindret (dvs där inget behöver byggas upp), dom får ju längre tid i och med att dom måste lägga en volt. Då borde det ju finnas någon schablontid att lägga på vid sånna här tillfällen där man måste stoppa tiden för att bygga upp hindret igen?
Ja, man lägger på sex sekunder (iaf i de klasser där jag suttit med i domartornet, vet inte om det är skillnad internationellt) och startar klockan när hästen hoppar av.
 
Sitter på Ullevi fantastiskt väder! Sitter i princip framför kombinationen hinder 12 a och b långt ner och vetesjutton vad som har gjort det så svårt. Synd för henke den starten var inte rolig. Tyckte det såg bra ut med anridningen till hinder 12 men det gick inte bra ändå för honom. Lång dag på Ullevi då jag ska på dressyren också men vädret är ju strålande!
 
Jag älskar att Malin alltid är så färdig i anridningen att hon kan lägga ner handen ett par galoppsprång innan och låta hästen använda hela halsen i språnget :up: det ger en så jämn och fin ridning!
 
En teori är att 12B är stort och väldigt brett och det ligger sent i banan. Om hästarna börjar bli lite trötta där och inte riktigt orkar länga sig i slutet kanske? Har de sagt något på TV om att det är något lurigt avstånd med?
 
En teori är att 12B är stort och väldigt brett och det ligger sent i banan. Om hästarna börjar bli lite trötta där och inte riktigt orkar länga sig i slutet kanske? Har de sagt något på TV om att det är något lurigt avstånd med?

Jag funderar på om det kan ha med motljus och den röda färgen att göra? Eller kanske en kombination av allt?
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
27 552
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag rids andra rundan i EM i hoppning. Alla ekipage och alla lag är fortfarande med, men redan nu har många halkat efter. Det gäller...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag, tisdag, smyger ponny-EM i Frankrike i gång med invigning, lottning av startordning i lagtävlingarna och besiktning av...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp