EM - hoppning

Äsch det var mer en sammanfattning av allt i tråden :rofl:

Ok, jag är lite trött och blev förvirrad:p

jag är för övrigt nervös över att titta på sändningen igen, jag har inte sett hela så jag täntkte se det jag missat och titta om på det jaag sett på samma gång. det borde vara trevligt och tryggt eftersom jag vet ju hur det går men...:cautious:
 
f13.jpg

Den här bilden är bara så jäkla fin, blir tårögd bara jag ser den:heart
 
Jag tänker mer på att tävla i fem dagar för en enda medalj (individuellt alltså) jämfört med att simma några 100 meter och sen få sitt guld, att klara av att hålla fokus i så många dagar och inte göra ett enda misstag.. det är för fan värt ett bragdguld anser jag!
Nu verkar du ha blandat ihop vad som diskuterades, men Sarah presterade på topp i flera dagar, nu minns jag inte hur många men hon tog tre guld och ett silver på VM och detta var olika dagar så minst fyra. Utöver det slog hon två världsrekord, varav det ena typ ansågs oslagbart eftersom det är från superdräktstiden. Sen kan man för all del anse att det är helt orimligt många medaljchanser i simning, men hon presterade absolut under flera dagar. Det är verkligen inte att "simma några hundra meter och sen få sitt guld", det är lika fel som att säga "styra runt hästen så den hoppar några hinder". Att jämföra tid eller antal dagar blir jättemärkligt tycker jag, i så fall borde väl alla priser alltid gå till längdåkare som presterat i femmilen...

(Sen var det Jerringpriset som diskuterades till Sarah, bragdguldet har hon redan fått nyligen och jag har för mig att detta inte ges för ofta/flera gånger.)
 
Nu verkar du ha blandat ihop vad som diskuterades, men Sarah presterade på topp i flera dagar, nu minns jag inte hur många men hon tog tre guld och ett silver på VM och detta var olika dagar så minst fyra. Utöver det slog hon två världsrekord, varav det ena typ ansågs oslagbart eftersom det är från superdräktstiden. Sen kan man för all del anse att det är helt orimligt många medaljchanser i simning, men hon presterade absolut under flera dagar. Det är verkligen inte att "simma några hundra meter och sen få sitt guld", det är lika fel som att säga "styra runt hästen så den hoppar några hinder". Att jämföra tid eller antal dagar blir jättemärkligt tycker jag, i så fall borde väl alla priser alltid gå till längdåkare som presterat i femmilen...

(Sen var det Jerringpriset som diskuterades till Sarah, bragdguldet har hon redan fått nyligen och jag har för mig att detta inte ges för ofta/flera gånger.)
Plus att man faktiskt måste ta sig till final för att kunna få medaljerna också!
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
27 417
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag rids andra rundan i EM i hoppning. Alla ekipage och alla lag är fortfarande med, men redan nu har många halkat efter. Det gäller...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag, tisdag, smyger ponny-EM i Frankrike i gång med invigning, lottning av startordning i lagtävlingarna och besiktning av...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp