EM - hoppning

men han(gissar att han heter ståål eller något sådant, vi pratar väl friidrotten va) trodde de väl att han skulle ta guld typ eller varje falla ha en bra chans att ta guld och då är det väl ingen bragd att ta silver? däremot har han väl varit bra i många tävlingar så tror mer på honom som typ årets manliga idrottare eller något sådant, inte riktgt koll på vad alla sådana där priser heter

Jag tror peder borde ha en bra chans men har jättedålig på massor av sporter
Jo det stämmer nog att han heter Ståål eller liknande. Och jo han hade nog guldchans, tänkte att det var VM och Peder "bara" tog guld i EM, men guld smäller ju högre än silver också.
 
Jo det stämmer nog att han heter Ståål eller liknande. Och jo han hade nog guldchans, tänkte att det var VM och Peder "bara" tog guld i EM, men guld smäller ju högre än silver också.

Ja det är ju skillnad på EM och VM men jag tänker att peder får "pluspoäng" för att det gick i Sverige, palla pressen på hemmaplan och så.
 
Jag gillar längdåkning, speciellt intervallstarter, vet inte varför riktigt för jag är inte alls insatt eller har bra kunskap om sporten(det gäller ioförsig alla sporter. jag är en sådan där typ som gärna tittar och har åsikter utan koll på läget:o )

sedan är ofta stora mästerskap roligt, jag älskar OS när det finns massor att titta på.Speciellt när någon svensk har bra chans. sport kan få mig lite patriotisk vilket jag inte alls är annars)
Ja intervallstarter :love: för mig är 10/15 intervallstart höjdpunkten på OS, särskilt när det är fristil vilket det ju är i vinter. Jag har mest koll på längdskidor och ridsport (hoppning i alla fall). Resten är jag hopplöst okunnig på men bra på att tycka saker :angel: alpint har jag väl hyfsad koll på också.
 
Ja intervallstarter :love: för mig är 10/15 intervallstart höjdpunkten på OS, särskilt när det är fristil vilket det ju är i vinter. Jag har mest koll på längdskidor och ridsport (hoppning i alla fall). Resten är jag hopplöst okunnig på men bra på att tycka saker :angel: alpint har jag väl hyfsad koll på också.

Ja, jag orar mig typ redan för at "viktiga" OS lopp ska krocka med läkartider och sådant:rofl: jag vill ju titta på tvn då:p

Jag är väldigt förtjust i staffeterna också, speciellt herrarnas för den är ju jämnare med fler som kan utmana
 
Ja, jag orar mig typ redan för at "viktiga" OS lopp ska krocka med läkartider och sådant:rofl: jag vill ju titta på tvn då:p

Jag är väldigt förtjust i staffeterna också, speciellt herrarnas för den är ju jämnare med fler som kan utmana
Haha ja! Senast under längd-VM hade jag nån vård-tid som krockade med sprinten, som jag verkligen ville se pga Stinas guldchans, sen ringde dom och avbokade tiden och det första jag tänkte var "yes jag kan se sprinten! :banana:".

Ja, stafetterna är också en höjdpunkt!
 
Jag blev så rörd av att se Peder och Allans guldritt, kunde inte för något i världen hålla undan tårarna. Vilket ekipage! De har verkligen något alldeles extra. Och Peder är ju så fantastisk... Han rider så skickligt och han har sådan hästkänsla. Det märks verkligen att han har en genuin kärlek till hästarna, och till sporten. Nej jäklar vad känslosam jag blev...
 
Ja det är ju skillnad på EM och VM men jag tänker att peder får "pluspoäng" för att det gick i Sverige, palla pressen på hemmaplan och så.

Jag tänker mer på att tävla i fem dagar för en enda medalj (individuellt alltså) jämfört med att simma några 100 meter och sen få sitt guld, att klara av att hålla fokus i så många dagar och inte göra ett enda misstag.. det är för fan värt ett bragdguld anser jag!
 
Jag tänker mer på att tävla i fem dagar för en enda medalj (individuellt alltså) jämfört med att simma några 100 meter och sen få sitt guld, att klara av att hålla fokus i så många dagar och inte göra ett enda misstag.. det är för fan värt ett bragdguld anser jag!

Jag hänger tyvärr inte med i vad du vill säga, känns som vi pratar om olika saker? Var kom simma in i bilden? @Niyama och jag pratade om skillnad mellan EM och VM

Det är väl ingen som ifrågasatt att han skulle vara värd det, tvärtom i tråden verkar alla som nämnt det hoppas att han får det, . Sen pratade vi om hur troligt det är att han får det. Jag tror han ligger bra till även om Sverige har många andra duktiga idrottare som stått för imponerande prestationer:)
 
Jag hänger tyvärr inte med i vad du vill säga, känns som vi pratar om olika saker? Var kom simma in i bilden? @Niyama och jag pratade om skillnad mellan EM och VM

Det är väl ingen som ifrågasatt att han skulle vara värd det, tvärtom i tråden verkar alla som nämnt det hoppas att han får det, . Sen pratade vi om hur troligt det är att han får det. Jag tror han ligger bra till även om Sverige har många andra duktiga idrottare som stått för imponerande prestationer:)

Äsch det var mer en sammanfattning av allt i tråden :rofl:
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
27 407
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag rids andra rundan i EM i hoppning. Alla ekipage och alla lag är fortfarande med, men redan nu har många halkat efter. Det gäller...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag, tisdag, smyger ponny-EM i Frankrike i gång med invigning, lottning av startordning i lagtävlingarna och besiktning av...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp