En hög sopor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vad jag känner mig som. Inget att ha.

En del saker hade jag säkert kunnat göra annorlunda, men inte är det mycket. Ändå känner jag mig som en komplett idiot.

Tur att Senioren skiter i det i alla fall.

jagochmondrix.jpg
 

Jag skulle nog vilja påstå att det kan vara positivt att få utlopp för det man känner, inte för att det ändrar sakernas tillstånd, men bättre än att hålla det inombords.
Jag kväver inte saker inombords om det inte är en olämplig situation att uttrycka det.
 
@Magiana: Nu vet jag inte hur det är med din ork när det kommer till podcasts, men OM du känner att du någon gång vill, orkar och kan lyssna på sådant så vill jag tipsa om podden Omänskligt av Sofia Ståhl och Anna Cederstam Krantz.

Den handlar mycket om det prestationssamhälle vi lever i, och behandlar en del ämnen som jag tror att du (och jag, och en väldig massa andra människor här i världen) skulle kunna ha nytta av att höra om. Dessutom har de som gör den ett väldigt behagligt sätt att prata på, tycker jag.

Jag brukar lyssna på den ibland när jag ska sova och känner mig lite extra ängslig eller stressad. Det innebär förvisso att jag oftast får lyssna på samma avsnitt flera gånger om för att hjärnan rusar iväg och tappar koncentrationen, men så är det ju.

För övrigt tycker jag att du är en enormt beundransvärd person, och jag önskar så att du får den hjälp du förtjänar snart. Och gråt på för tusan, det är nyttigt! :heart
 
Senast ändrad:
@Magiana: Nu vet jag inte hur det är med din ork när det kommer till podcasts, men OM du känner att du någon gång vill, orkar och kan lyssna på sådant så vill jag tipsa om podden Omänskligt av Sofia Ståhl och Anna Cederstam Krantz.

Den handlar mycket om det prestationssamhälle vi lever i, och behandlar en del ämnen som jag tror att du (och jag, och en väldig massa andra människor här i världen) skulle kunna ha nytta av att höra om. Dessutom har de som gör den ett väldigt behagligt sätt att prata på, tycker jag.

Jag brukar lyssna på den ibland när jag ska sova och känner mig lite extra ängslig eller stressad. Det innebär förvisso att jag oftast får lyssna på samma avsnitt flera gånger om för att hjärnan rusar iväg och tappar koncentrationen, men så är det ju.

För övrigt tycker jag att du är en enormt beundransvärd person, och jag önskar så att du får den hjälp du förtjänar snart. Och gråt på för tusan, det är nyttigt! :heart
Tack för tipset. Det återstår att se om jag orkar lyssna. Jag har lite svårt att orka lyssna på folk som pratar. Koncentrationen och orken räcker inte.

Men beundransvärd? Nej. Du känner mig inte. Jag är en outhärdlig person. Men jag vet inte varför jag är det. Oavsett vad det är för fel på mig så är det olidligt.
 
Tack för tipset. Det återstår att se om jag orkar lyssna. Jag har lite svårt att orka lyssna på folk som pratar. Koncentrationen och orken räcker inte.

Men beundransvärd? Nej. Du känner mig inte. Jag är en outhärdlig person. Men jag vet inte varför jag är det. Oavsett vad det är för fel på mig så är det olidligt.

Nej, du är inte outhärdlig. Tror du att du hade varit välkommen här igen om du hade varit det? :heart
 
Det jag läst av dig här på Buke visar att du är en stark, kapabel, generös och omtänksam person. Du behöver inte hålla med men sån är min bild av dig. Och jag vet att många håller med.
Men jag har ingen tillåtelse alls att må dåligt eller inte orka. Jag får inte sitta ner och vara trött. Jag upplever krav på mig att alltid le, alltid vara glad, alltid orka, alltid vara perfekt. När jag misslyckas får det stora konsekvenser. Det har jag fått uppleva gång på gång.
 
Nej, du är inte outhärdlig. Tror du att du hade varit välkommen här igen om du hade varit det? :heart
Det märks inte direkt. Men så småningom när jag inte kan leva upp till kraven att vara perfekt, när mina brister kommer upp till ytan, då går det inte längre.

Jag vet inte ens vad jag ska göra för att det inte ska skita sig. Det är liksom oundvikligt varje gång.
 
Men jag har ingen tillåtelse alls att må dåligt eller inte orka. Jag får inte sitta ner och vara trött. Jag upplever krav på mig att alltid le, alltid vara glad, alltid orka, alltid vara perfekt. När jag misslyckas får det stora konsekvenser. Det har jag fått uppleva gång på gång.
Jag är ledsen att det alltid varit så för dig. Du har dock ett värde som person oavsett vad du presterar och om du läser vad alla här säger till dig så är det detsamma: man måste inte vara perfekt. det är okej att må dåligt. ditt värde sitter inte i det du gör utan den du är.
 
Jag är ledsen att det alltid varit så för dig. Du har dock ett värde som person oavsett vad du presterar och om du läser vad alla här säger till dig så är det detsamma: man måste inte vara perfekt. det är okej att må dåligt. ditt värde sitter inte i det du gör utan den du är.
Jag trodde det var så förr. Men i verkligheten får jag sitta ensam.

Jag har i flera år ljugit för mig själv att det är okej att vara ensam och att jag trivs med det. Den lögnen har tyvärr spruckit.
 
Jag förstår att det känns jävligt nattsvart just nu. Jag hoppas att det lättar lite för dig snart.
 
Jag trodde det var så förr. Men i verkligheten får jag sitta ensam.

Jag har i flera år ljugit för mig själv att det är okej att vara ensam och att jag trivs med det. Den lögnen har tyvärr spruckit.

Vill ha mer socialt umgänge?
Men inte orkar? Är det rätt uppfattat?
 
Vill ha mer socialt umgänge?
Men inte orkar? Är det rätt uppfattat?
Just nu är det så. Jag har tappat orken. Och egentligen vet jag inte ens hur man gör. Men jag skulle vilja ha några personer i mitt liv som finns där i vått och torrt, som man har kul med, som man kan dela tankar med, som ringer ibland bara för att höra av sig och som stöttar en när det är motigt.

Men just nu orkar jag inte ens vara social. Jag har inget att erbjuda och är bara en trist typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag ägnat dagen åt att stå och sälja honung och kransar på en julmarknad. Fick sålt en del. Och nu känner jag mig dränerad...
Svar
19
· Visningar
1 393
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 540
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Strejk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp