Bukefalos 28 år!

Sv: En ko

50.000??

Då måste jag bara fråga vad det var för djur.

Inte ens våra avelstjurar har kostat de pengarna.

Kanske läge att byta ras...:D
 
Sv: En ko

Kanske det!?

Ur ATL:
http://www.atl.nu/Article.jsp?article=34492

Fredag 31 mars 2006

Rekordpriser på tjurauktion
Det blev rekordpriser på elitavelsdjuren som såldes i dag på auktion i Gismestad. Dyraste tjuren kostade otroliga 150 000 kronor och Hans Majestät Konungen köpte en tjur för 108 000 kronor.

Stenhammars Godsförvaltning, kungens lantbruk, ropade in den dyraste simmentaltjuren på auktionen. Men även om priset 108 000 kronor slog alla tidigare års rekord för alla raser var den bara fjärde dyrast på årets auktion.

I topp hamnade tre tjurar av rasen charolais. De kostade 150 000, 145 000 respektive 125 000 kronor.

LIA
 
Sv: En ko

Jag är iallafall sugen på en Jersy ko.
Vi har ett par Srb/slb till kött (köper av grannen och födder upp).
Men det får vänta har en häst för mycket just nu.
Har hittat flera annonser där de kostar 4000:-
 
Sv: En ko

Jag känner den som fick 150 000 kr, hon fick även 56 000 för en annan tjur. men så pysslar hon och sköter dem som lindebarn.
 
Sv: En ko

Dom verkar ha en seriös inställning till avel, så det är säkert välförtjänt.
Men man funderar över hur mycket extra nötkött köparen ska producera för att uppnå plus. :p

LIA
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två lyckliga vinnare tog emot publikens jubel när finalerna i SHW young talents inledde lördagen på Stockholm Stadion. För en av...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·
Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
272
Senast: vilde
·
Tjatter Har sett att det har blivit populärt igen. Funderar på att köpa en varsin till min väns barn och ge dem i present. Det finns många...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp