Bukefalos 28 år!

En menskopps livstid..

Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Jag hade min ett tag och var jätteglad över den fiffiga uppfinningen som den är! Men sen så börjde jag få obehagskänslor i "magen". Inte som illamående och inte direkt ont heller... men obehag och jobbigt helt enkelt. Jag slutade med koppen och gick över till det vanliga och det slutade kännas jobbigt.

Jag undrar om det kan vara det vakuum som blir som påverkar "innuti".
Något jag gjorde fel?

Jag brukade vika den två gånger. In och sen liksom gjorde den ju resten själv. Jag har en Lunette.

Jag undrar om jag kanske borde prova ett annat märke..
Tycker ju det är så käck grej och billig i längden!
 
Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Jag hade min ett tag och var jätteglad över den fiffiga uppfinningen som den är! Men sen så börjde jag få obehagskänslor i "magen". Inte som illamående och inte direkt ont heller... men obehag och jobbigt helt enkelt. Jag slutade med koppen och gick över till det vanliga och det slutade kännas jobbigt.

Jag undrar om det kan vara det vakuum som blir som påverkar "innuti".
Något jag gjorde fel?

Jag brukade vika den två gånger. In och sen liksom gjorde den ju resten själv. Jag har en Lunette.

Jag undrar om jag kanske borde prova ett annat märke..
Tycker ju det är så käck grej och billig i längden!

Du får testa annan sort och berätta hur det gick :D
 
Sv: En menskopps livstid..

har nångång undrat och fattar för mitt liv inte hur det kan funka med menskopp. tycker det skulle kännas jätteobehagligt. har ju aldrig provat ,men..
min kropp är inte funtad så det skulle funka, tror ja.
 
Sv: En menskopps livstid..

jag vet inte riktigt, tycker det är så otroligt knöligt och den hålls ju inte på plats..
när jag födde min första unge sprack jag en del där inne, vilket de inte åtgärdade.. vet ju inte om det har med saken att göra, men nääe..:o
 
Sv: En menskopps livstid..

Puffar upp tråden med ett par frågor jag inte hittat svar på (kanske inte letat tillräckligt).

1 - kan man kissa med koppen i? Bajsa?
2 - jag håller på med yoga, blir det inte väldigt konstigt när man gör saker upp-och-ner, dvs rinner inte blodet från koppen och in igen. Det lär ju kännas (tänker tillbaka på tiden med binda, innan tampong :yuck:)
 
Sv: En menskopps livstid..

Mycket kan man fundera på, ha ha... ;)

Jo, kissa går jättebra, bajsa och krysta lite mer intensivt kan ställa till det lite men så extremt hård i magen är man förhoppningsvis sällan. Dessutom hinner man känna att "oj, det här var nog inte så genomtänkt" och ta emot koppen.

Jag vet inte ang yoga, men ska jag gissa från andra aktiviteter så tror jag inte att du kommer att känna av det alls. Det skulle förvåna mig mycket faktiskt.

Jag har haft min kopp (eller åtminstone en i raden) i bra många år nu och har aldrig haft en tanke på att byta tillbaka till något annat. Bytte till pessar också faktiskt, funktionen är densamma i princip och känns bekant och enkel.
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag har också införskaffat en faktiskt. Jag är inte helt såld ännu för den är svår att få rätt. Jag ser inte ut som andra där känner jag. Så ibland får jag inte in den som den ska ens. Den irriterar och gör till och med ont i bland, när jag inte fått den rätt. Det tar så lång tid att försöka knixa in den och minsta stress gör att jag spänner mig och då är det kört. :arghh:

Men en sak jag märkt att man inte kan göra är att hosta a la lunginflammationshosta. Den vill hemskt gärna glida ur då :eek::o:D
 
Sv: En menskopps livstid..

Den stora frågan då:
-Kan man simma med den eller säger det slurp så har man hela bassängen i koppen???? Eller tappar den allt innehåll i vattnet? Jag har för mig man kan simma med tampong, eller hur är det nu?=

För jag har två dagar denna veckan som jag kan klämma in simning på och givetvis har jag mens dag 4 och dag 5 de dagarna (i morgon och på onsdag) av 5 mensdagar!

Någon som testat och vet att det går eller märkte att det inte går? :o
 
Sv: En menskopps livstid..

Den är super vid simning. Så plaska du.

Jippie! Underbart! Tänk att jag slipper ställa in sånt pga äcklig mens nu då!!!! :)

Min kropp har fått vänja sig pö om pö för den har inte varit samarbetsvillig egentligen, men nu verkar de två bli ett för den märks inte :eek::eek::eek:

Och det är väl så den ska funka. Kruxet är dock att den är lite svår att få tag i, kryper gärna in i mina olika veck och grejer där och gömmer sig :nailbiting:
 
Sv: En menskopps livstid..

Ännu en som håller på att bli frälst ser jag! :)
Det är lite en tekniksak att få tag på den, du lär dig, jag fick lätt panik de första gångerna när det inte fungerade som jag ville..
 
Sv: En menskopps livstid..

*KL*

Jag undrar vad jag gör för fel. Koppjäveln läcker. Jag sätter in den, känner efter att den har vecklat ut sig, ser till att den "suger fast" - allt som man ska. Men ändå läcker den. På en gång (den är alltså inte överfull). Va fan?

Dessutom funkar den typ bara de tre första dagarna, när jag har mycket-normalt "flöde", sedan har jag 3 dagar av ganska lite. Då funkar det inte alls. Det gör svinont att sätta in den (med glidmedel) och svinont att ta ut. Jag är inte ett fan.
 
Sv: En menskopps livstid..

Ännu en som håller på att bli frälst ser jag! :)
Det är lite en tekniksak att få tag på den, du lär dig, jag fick lätt panik de första gångerna när det inte fungerade som jag ville..

Ja det är lite "Halloooo var ÄÄÄÄRRR du?!?!" innan piggen dyker upp :o:nailbiting:
 
Sv: En menskopps livstid..

Det kan vara så att du monterar den lite för lodrätt. Slidan är riktad bakåt, mot ländryggen precis som alla andra däggdjur. Så du skulle kunna försöka rikta den i en tänkt riktning mot svanken. Man tror gärna att lutningen är rätt rak och då läcker det, för kanterna på koppen skall ju vara på tvären så att säga. :o
 
Sv: En menskopps livstid..

Simning med kopp är för övrigt toppen! Nästan så man borde ha kopp alltid när man simmar så det inte läcker in smutsigt bassängvatten där :D eller rinner ut igen, haha! :sneaky:
 
Sv: En menskopps livstid..

Vilken tur! Då slipper folk bli arga på mig om jag förorenar deras badvatten. :D

Men allvarligt talat borde grejen byta namn till nåt annat än kopp, namnet påminner om nåt helt annat. :)
 
Sv: En menskopps livstid..

*KL*

Jag beställde en menskopp för några veckor sedan och har försökt träna att sätta i den. Men jag vet inte vad jag gör för fel, den vill inte veckla ut sig. Jag viker den dubbel enligt ritningen, sedan har jag försökt snurra och nypa i den, allt för att få den att veckla ut sig, men det går inte!

Tips?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 753
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 570
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp