Bukefalos 28 år!

En menskopps livstid..

Sv: En menskopps livstid..

Aha! De verkari nte så billiga nu, så jag får traska till Apoteket i sånna fall :)
 
Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Verkar som om det är en del som köpt nya menskoppar nyligen. Så jag tänkte passa på att fråga om det är någon som har provat eller har tänkt prova MeLuna Sport?
Jag började fundera på om det skulle vara bra att ha en till (så att en alltid ligger i ett lönfack i väskan t ex, för att slippa hamna i Flixons sits) och om jag borde prova sport, med ridning o pilates o annat som jag sysslar med så låter det ju som om det är en sån jag borde ha (försäljningssnack javisst). Så nu undrar jjag så klart om någon provat och upplevt nån skillnad i "hanteringen" på sport och på en vanlig "lite mjukare" kopp?
 
Sv: En menskopps livstid..

Kl

Jag har en menskopp som jag prövat några gånger. Tycker att den känns jättemycket. Har dock inte klippt av hela "piggen" utan lämnat en liten bit. Kan det vara piggen jag känner? Vad gör jag för fel....
 
Sv: En menskopps livstid..

Ok, får testa o se om jag hittar ett bättre läge. Trodde nog att den inte känns högre upp så jag kan ha satt den för högt! Tack!!
 
Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Tipsar dem som är inne på att prova, att t ex googla på OrganiCup, finns från 148 kr med frakt.. Där står btw också att den "normalt håller 10-15 år"..
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag har tagit bort pinnen helt och hållet och ny är största risken den att jag glömmer bort att jag har den.
 
Sv: En menskopps livstid..

Frågan är om det finns nåååågon som inte är nöjd??

Jag köpte min första något år efter min dotter fötts och var extremt nöjd, efter barn två ville den dock inte sitta på plats, den vandrade antingen ut eller upp runt tappen (för högt). Jag provade köpa en mjukare/större av annat märke men ingen skillnad. Vet inte om ärrvävnad gjort att vacuumet inte fungerar... Jag hade inte råd att prova fler och det var lite svårt att be någon om hjälp för att se vad som var fel :o

Nu har jag hormonspiral sen några år och behöver inte bry mig om mens alls :D
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag köpte min första något år efter min dotter fötts och var extremt nöjd, efter barn två ville den dock inte sitta på plats, den vandrade antingen ut eller upp runt tappen (för högt). Jag provade köpa en mjukare/större av annat märke men ingen skillnad. Vet inte om ärrvävnad gjort att vacuumet inte fungerar... Jag hade inte råd att prova fler och det var lite svårt att be någon om hjälp för att se vad som var fel :o

Nu har jag hormonspiral sen några år och behöver inte bry mig om mens alls :D

Åh nej! Jag hoppas det inte är så att ärrvävnad påverkar den så! Har du också det då?

Nej att be någon kika är nog inte så lätt, jag har ingen som kan kika heller! :D
 
Sv: En menskopps livstid..

*kl*

Verkar som om det är en del som köpt nya menskoppar nyligen. Så jag tänkte passa på att fråga om det är någon som har provat eller har tänkt prova MeLuna Sport?
Jag började fundera på om det skulle vara bra att ha en till (så att en alltid ligger i ett lönfack i väskan t ex, för att slippa hamna i Flixons sits) och om jag borde prova sport, med ridning o pilates o annat som jag sysslar med så låter det ju som om det är en sån jag borde ha (försäljningssnack javisst). Så nu undrar jjag så klart om någon provat och upplevt nån skillnad i "hanteringen" på sport och på en vanlig "lite mjukare" kopp?

Som sagt, har en meLuna soft och den viker ihop sig av musklerna. Kollar att den vecklar ut sig, men den trycks ihop igen när jag rör mig. Den är jättemjuk. Har en divacup också, den lilla, den är mycket fastare så felet med soft är att den är för mjuk för mig. Så prova sport och berätta gärna!
 
Sv: En menskopps livstid..

Jag köpte min första något år efter min dotter fötts och var extremt nöjd, efter barn två ville den dock inte sitta på plats, den vandrade antingen ut eller upp runt tappen (för högt). Jag provade köpa en mjukare/större av annat märke men ingen skillnad. Vet inte om ärrvävnad gjort att vacuumet inte fungerar... Jag hade inte råd att prova fler och det var lite svårt att be någon om hjälp för att se vad som var fel :o

Nu har jag hormonspiral sen några år och behöver inte bry mig om mens alls :D

Låter som om storleken var fel. Musklerna ska gripa tag i den, då ska den inte vandra. Tror den kan vandra både om den är för stor eller för liten.
 
Sv: En menskopps livstid..

Den kan även kännas jättemycket om man vinklar den fel. Och vad som är fel är olika eftersom vi är olika skapta. För min del ska jag tippa till den så att överdelen av koppen trycks in mot livmodern. Tippas den åt andra hållet, så att botten är in mot livmodern, så gör det ont! (Antar att vakuumet sliter i livmodertappen då.)
 
Sv: En menskopps livstid..

Det är den som kostar 219 kr nu verkar det som :)

Jösses! Jag köpte min DivaCup (i förpackning) för £4.99 inklusive frakt 2009.

Nu har jag p-stav och har inte haft mens på 3½ år, typ, men tyckte att den var betydligt behändigare än tamponger. Bindor har jag undvikit i typ femton år.
 
Sv: En menskopps livstid..

Det funkar. Har väl hört någon historia om någon som lyckades dra ut koppen utan att släppa på vacuumet, och fick spiralen med sig. Så kom ihåg att släppa in luft i koppen före du drar ut den :D

Med allt bök det var att få in spiralen så får menskoppen fortsätta att vara ett mysterium för mig :D
 
Sv: En menskopps livstid..

Jösses! Jag köpte min DivaCup (i förpackning) för £4.99 inklusive frakt 2009.

Nu har jag p-stav och har inte haft mens på 3½ år, typ, men tyckte att den var betydligt behändigare än tamponger. Bindor har jag undvikit i typ femton år.

Men hur mycket är det i svenska kr då? :p:o
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 499
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 274
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 995
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp