Bukefalos 28 år!

En oerhört viktig undersökning gällande täcken.

Delar du täcke med din partner?

  • Ja, vi sover under samma täcke.

    Röster: 53 23,8%
  • Nej, vi har varsitt täcke.

    Röster: 170 76,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    223
Ja alltså jag är förevigt tacksam till den av våra vänner som övertalade oss att investera i en enorm säng när vi flyttade ihop. Vi gick från knappt 140 cm till 180 cm och det är helt underbart! :love: Den gamla sängen står nu i gästrummet och det händer att vi går förbi och mumlar om hur i hela friden vi någonsin sov i den tillsammans utan att ha ihjäl varandra :angel:

Det är guld!
Kommer ihåg hur fokuserad jag var på ikea när jag köpte den. Hade kollat upp på nätet innan och försäljaren "ska du inte prova? Ska du inte ha en annan madrass för din sambo"
"Nej, ska ha det här, NU!"
 
Vi delar.. ett normalstort täcke :o jag har kedjetäcke och min sambo älskar det oxå så vi ligger under samma. Men så är han varm av sig och sover med bara lite täcke eller inget alls större delen av natten, annars hade det inte funkat. Jag skulle vilja ha ett större kedjetäcke till oss båda, men då får jag sy det själv och det har jag ännu inte blivit så sugen på.
 
Vi har varsitt! Tror vi delade typ de två första åren och var sådär superduper-låt oss dela kudde-kära. Sen blev vi lite mer normala :D
Haha, det påminner mig om något jag såg häromdagen:

I början av relationen: Skedar hela natten varje natt.
Efter två år: "Kan du andas åt andra hållet är du snäll?"

Ja om man har väldigt olika behov av täcke är det såklart svårare. Men jag tror att många har ngt slags standardtäcke?

För oss funkar det jättebra att dela större delen av året. Vi är lite olika bara vid viss sommartemperatur då jag vill ha vanligt täcke och sambo utan fyllning. Då tar jag bara en filt eller liknande ovanpå på min sida :)
Ja, vi är nog ovanligt olika vad gäller temperatur tror jag nu när jag tänker ofta. Han har afrikanska gener, jag är så skandinavisk man bara kan bli ;)

@Mineur: När jag pluggade på universitetet delade jag och dåvarande en 120-säng och tyckte det var helt ok. Särbon och jag har gjort det ett tag och det var vidrigt... :crazy::D
Herregud! Åh vad jag ska bre ut mig och njuta av min stora stora säng ikväll :D

Det är guld!
Kommer ihåg hur fokuserad jag var på ikea när jag köpte den. Hade kollat upp på nätet innan och försäljaren "ska du inte prova? Ska du inte ha en annan madrass för din sambo"
"Nej, ska ha det här, NU!"
Ikea sa att de hade slutat tillverka sängar av "vår" storlek när vi var där och skulle handla, och att den därför kanske inte fanns i lager någonstans. Du anar inte vilken panik vi fick! Men det slutade med att vi fick en skickad från England, som tur är :D
 
Ikea sa att de hade slutat tillverka sängar av "vår" storlek när vi var där och skulle handla, och att den därför kanske inte fanns i lager någonstans. Du anar inte vilken panik vi fick! Men det slutade med att vi fick en skickad från England, som tur är :D

Haha :D shit
 
Vi delar täcke.
Hos mig ett stort täcke i en 140 säng. Hos honom 180 säng men täcke för enkelsäng!
Vi är dock tillräckligt nykära för att sova näääära. Jag somnar alltid på hans arm och efter några timmar vaknar han av att armen somnat och tar tillbaka armen. Vilket resulterar i att jag vaknar och tycker synd om mig själv 🤭
 
Både jag och min pojkvän snor täcken i sömnen, så vi måste ha två om ingen ska frysa. Men värst är nog jag som liksom vill göra ett "näste" av täcket att kurra ihop mig i = inget täcke kvar åt honom :angel:. Möjligtvis att det skulle fungera med ett dubbeltäcke.
 
Möjligtvis att det skulle fungera med ett dubbeltäcke.
Haha jag tror inte någon syftar på att dela litet enkeltäcke när man pratar om att sova under samma ;)

Ett dubbeltäcke är ju 240 cm brett. Jag knölar också ihop täcket i sömnen men det räcker utan problem till oss båda ändå, även när vi ligger på varsin kant av sängen :)
 
Vi har varsitt. Jag är frusen och karln varm. Sen har jag tyngdtäcke också. Och ofta elfilt. Och han är en riktig täckestjuv.
Så vi har varsitt.
 
Vi hade faktiskt delat täcke när vi bodde i USA. Vår säng var en "queen size" (ca 140 cm bred) och då kändes det nog mest naturligt att ha bara ett täcke. Men sedan vi flyttade till Sverige har vi hela tiden haft två täcken, trots en inte jättestor (160 cm) säng.

Två täcken i en 140 cm-säng är inga problem, det blir bara väldigt fluffigt :D
 
Jag kan inte förstå hur man kan vilja ha två täcken, så oromantiskt haha! Min sambo pratar om att han kanske vill att vi ska ha två täcken, men jag vägrar!
 
Maken har kedjetäcke. Därmed är det varsitt. Jag har ett täcke för dubbelsäng. Själv. Passar bra när kidsen kommer och lägger sig under täcket.

Särbon har numera också kedjetäcke... jag hatar tyngd på mig när jag sover, jag vill ha fluffiga, lätta duntäcken. Dvs ännu ett skäl till att ha varsitt täcke :D
 
Särbon har numera också kedjetäcke... jag hatar tyngd på mig när jag sover, jag vill ha fluffiga, lätta duntäcken. Dvs ännu ett skäl till att ha varsitt täcke :D
Jag kan tycka att det är rätt trevligt men inte tillsammans. Det lägger sig skitdumt och dessutom är det kallt. Ibland får maken för sig att sova under mitt stora täcke men när jag är van vid att det är så mycket marginal och fluff gillar jag inte alls att han ligger och glappar på täcket hela tiden :cautious: det blir ju svinkallt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp